• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracownik z blogosfery

20 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Na blogu warto zamieścić informacje o swoich pasjach i celach. W blogu lub profilu na portalu branżowym, rekruter powinien znaleźć informacje, których nie zawarłeś w CV. Na blogu warto zamieścić informacje o swoich pasjach i celach. W blogu lub profilu na portalu branżowym, rekruter powinien znaleźć informacje, których nie zawarłeś w CV.

Co sekundę powstają na świecie dwa nowe blogi - wynik imponujący, jednak ilość w tym wypadku nie zawsze przekłada się na jakość. Także w Polsce, mimo że blogowanie staje się zjawiskiem coraz bardziej popularnym, w zawartości dominują treści prywatne. Tymczasem stworzenie profesjonalnego blogu czy strony domowej może być milowym krokiem w budowaniu osobistej marki, również w kontekście pracy.



Gdzie warto promować swoje CV w sieci?

Pracodawcy świadomi zwiększającej się potrzeby budowania długofalowej relacji nie tylko z klientami, ale także potencjalnymi kandydatami, coraz częściej doceniają innowacyjne działania i wykorzystują Internet w procesie poszukiwania pracowników. Dlatego jeśli czujemy się specjalistami w jakiejś dziedzinie, warto wykorzystać ten fakt i postawić na profesjonalną obecność w sieci.

Numerem jeden w Polsce, jeśli brać pod uwagę popularność, jest blog prowadzony przez Kominka. Może się on pochwalić liczbą unikalnych użytkowników sięgającą 11 mln. O czym pisze? Słowem - o wszystkim. Co go wyróżnia? Bezkompromisowość i inteligentny krytycyzm. Bo dobry blog musi się wyróżniać - dlatego stając się twórczym użytkownikiem Internetu, wykorzystaj swoje pasje, wiedzę i mocne strony, ale przede wszystkim określ cel, jaki dzięki blogowaniu chcesz osiągnąć.

Kontent i co dalej?

Ci, którzy na liście celów zamieścili wywołanie zainteresowania swoją osobą wśród potencjalnych pracodawców, w szczególny sposób powinni skupić się na wartościowej treści. Nie chodzi jednak o to, żeby pisząc blog myśleć wyłącznie kategoriami oczekiwań pracodawców - ta aktywność, traktowana jako realizacja strategii budowania osobistej marki, powinna w jak największym stopniu wyrażać naszą osobowość. Co to oznacza?

Taki blog powinien być naszą wizytówką w kilku wymiarach, wręcz formą Cv. Dlatego dobrze budować kontent na jednym konkretnym obszarze, w którym się specjalizujesz, a nie prowadzić kilkanaście niepowiązanych ze sobą wątków. Skup się na pisaniu o tym, na czym naprawdę się znasz - w ten sposób możesz pokazać nie tylko, że jesteś na bieżąco z wydarzeniami i trendami w branży, ale możesz być opiniotwórczy i tworzyć treść, której nie ma nigdzie indziej.

Na początek możesz skorzystać z darmowych serwisów, jak np. Wordpress, Blox czy Drupal. Są proste w obsłudze i nie wymagają zaangażowania w pozycjonowanie, jak w przypadku założenia własnej domeny. To drugie rozwiązanie daje jednak dużo więcej możliwości, dlatego warto w nie zainwestować.

Nie wystarczy jednak wartościowa, specjalistyczna treść. Oprócz wiedzy liczy się zaangażowanie i cierpliwość, bo blog powinien być regularnie aktualizowany. Bardzo ważne jest także zadbanie o czytelników poprzez wchodzenie w interakcję. Pisz gościnnie na innych, zbliżonych tematycznie blogach, wykorzystaj blogroll i zadbaj o SEO, wybierając słowa kluczowe, dzięki którym Twój blog będzie wysoko spozycjonowany w wyszukiwarkach.

Pamiętaj, żeby na blogu zamieścić informacje o sobie - swoich pasjach i celach. Jeśli zamieścisz adres blogu w Cv lub profilu na portalu branżowym to rekruter, który go odwiedzi, powinien znaleźć o Tobie informacje, których nie zawarłeś w Cv.

Jeśli pisanie blogu nie jest dla Ciebie, warto stworzyć w sieci swoje portfolio. To wizytówka, która z pewnością zainteresuje rekrutera, a od Ciebie nie wymaga tak dużego zaangażowania. Warto skorzystać z tej opcji, żeby pokazać swoje dotychczasowe osiągnięcia czy projekty.

140 znaków...

Tyle możesz użyć w jednym "tweetnięciu", np. informując społeczność o tym, że szukasz pracy. Tyle samo używają pracodawcy, żeby poinformować o prowadzonej aktualnie rekrutacji. Na Twittera zagląda już ponad 45 proc. z nich, dlatego warto zastanowić się nad obecnością na mikroblogach (w Polsce najbardziej popularny jest Blip.pl).

W aspekcie poszukiwania pracy mikroblogi mogą stanowić narzędzie do promocji swojego blogu lub strony domowej (trzeba jednak uważać na skrócone linki, które z czasem stają się nieaktywne). Możesz także zostać followerem profilu firmy, która interesuje Cię jako pracodawca - taką aktywność prowadzą m.in. banki. W ten sposób będziesz na bieżąco poinformowany o aktualnościach w firmie, w tym o prowadzonych rekrutacjach.

Dzięki aktywności w sieci w masz szansę przestać być anonimowy dla rekruterów. Oczywiście, jest to tylko jeden z elementów budowania osobistej marki i tworzenia aplikacji dla pracodawcy, ale jeśli jest możliwość pokazania swojej wiedzy i umiejętności w niestandardowy sposób, warto z niej skorzystać.

Masz wątpliwości, czy Twój pracodawca postępuje zgodnie z Kodeksem Pracy? Potrzebujesz porady profesjonalistów, zajmujących się budowaniem kariery zawodowej?

Na twoje pytania, związane z doradztwem personalnym lub prawem pracy, z przyjemnością odpowiedzą nasi eksperci z firmy ArchitekciKariery.pl oraz Radcy Prawni. Skorzystaj z naszego formularza!


Klaudyna Mortka
ArchitekciKariery.pl

Opinie (7)

  • (3)

    A jeśli jestem księgowym, to powinienem pisać bloga, czy opublikować w sieci portfolio?

    Jeśli bloga, to o czym go pisać? Bo praca jest tak pasjonująca, że nudniejsze jest tylko obserwowanie schnącej farby.

    Jeśli portfolio, to co w nim umieścić? Skany wypełnionej książki przychodów i rozchodów? Może kogoś zainteresuje, jakie mam ładne pismo (a raczej jego charakter)?

    • 10 0

    • nie musi to być blog branżowy
      możesz poświęcić go swojemu hobby, zainteresowaniom
      ludzie, którzy mają jakieś pasje wydają się bardziej interesujący
      prowadząc bloga wyróżniasz się spośród innych kandydatów, a to duży plus

      ja jestem księgową, ale praca to tylko praca :P a bloga prowadzę w temacie który mnie pasjonuje

      • 1 3

    • (1)

      Najlepiej robić to co się lubi i mieć gdzieś te żałośne "wymagania czasów"," mam gdzies" bloga, którego "wypada mieć" - to jakiś idiotyzm..ciekawe co będzie następne? zamiast tego lepiej pojeździć na rowerze, pobawić się dzieciakiem albo napić sie wódki z kumplami...- w "realu".

      • 3 0

      • jak ostatnio pilem z kumplami wodke w realu, to nas ochrona wyprowadzila :D

        • 2 0

  • (1)

    nie mam czasu na pisanie bloga, bo codziennie przegladam oferty pracy i pisze kolejne listy motywacyjne, z ktorych oczywiscie i tak nic nie wynika. poza tym oczywiscie jeszcze pracuje. chyba zamiast spania 7h na dobe, poswiece ten czas na budowanie swojej marki w internecie.

    • 12 0

    • I masz kolego 100% racji!

      • 3 0

  • jula

    "Taki blog powinien być naszą wizytówką w kilku wymiarach, wręcz formą Cv. "

    Co za bzdury stawiac za przyklad blog ,w którym co drugie słowo kończy sie na "uj".Taka ma byc ta nowa kultura madsowa?Komu zalezy zeby np młodziez oceniala świat poprzez lekture takich blogów.
    Czy autor tego sponsorowanego artykułu na pewno go czytał?a moze i sam "kominek" postanowił podbic sobie marke?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane