• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oszczędności i zwolnienia w GE Money Banku

ms
30 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chińczycy chcą kupić resztę BPH
Zwolnienia w GE dotkną wszystkich departamentów banku, na terenie całego kraju. Zwolnienia w GE dotkną wszystkich departamentów banku, na terenie całego kraju.

GE Money Bank planuje zwolnić nawet 846 osób w całej Polsce. Wielu mieszkańców Trójmiasta może stracić prace na skutek zapowiedzianych właśnie zwolnień grupowych.



W informacji przesłanej do pracowników zarząd wyjaśnia powody decyzji. Informuje o obniżaniu kosztów działalności, które w stosunku do zeszłego roku mają być mniejsze o ok. 10-12 proc. Mimo, że dzięki temu uda się zaoszczędzić ponad 50 mln zł, nie obejdzie się bez zwolnień. Do końca sierpnia pracę może stracić nawet 846 pracowników we wszystkich oddziałach banku na terenie całego kraju.

Jakie są przyczyny zwolnień? Firma tłumaczy się kryzysem, jaki sięgnął także polskiej gospodarki. Od ponad roku GE Money Bank jest w trakcie fuzji z bankiem BPH, a dokładnie z tą jego częścią (tzw. mini-BPH), która nie została przejęta przez Pekao SA.

Efektem restrukturyzacji ma być także decyzja GE Money o znacznym ograniczeniu udzielania kredytów hipotecznych i samochodowych. Są to branże, które na całym świecie najbardziej ucierpiały w globalnym kryzysie. Z naszych informacji wynika, że to właśnie pracownicy tych działów najbardziej obawiają się utraty pracy.

Dlaczego GE rezygnuje z udzielania kredytów hipotecznych, które są w ofercie niemal wszystkich banków działających w Polsce? Kredyt hipoteczny jest kredytem bezpiecznym, ale też nisko oprocentowanym, zwłaszcza w stosunku do kredytów konsumenckich. Spłata hipoteki jest bardzo rozłożona w czasie. Dzisiaj banki wolą się skupić na "droższym" sprzedawaniu pieniądza w postaci kredytów gotówkowych, dzięki czemu nie muszą zamrażać znacznych kwot na długi czas.

Teraz zarząd GE Money będzie negocjować, maksymalnie przez 20 dni, szczegóły procesu zwolnień ze związkiem zawodowym. Warto wspomnieć, że organizacja związkowa w GE powstała stosunkowo niedawno.

Fragment listu przesłanego do pracowników GE Money

Zarząd Banku podjął uchwałę o zamiarze przeprowadzenia zwolnienia grupowego i rozpoczął proces negocjacji ze związkiem zawodowym, który w ostatnim czasie objął swoim zasięgiem nasz Bank. Zgodnie z przyjętymi założeniami, przewiduje się, że zwolnienie grupowe objęłoby nie więcej niż 846 pracowników w okresie do końca sierpnia 2009 roku.

Zgodnie z przepisami prawa proces negocjacji ze związkiem zawodowym potrwa nie dłużej niż 20 dni od dnia zawiadomienia na piśmie międzyzakładowej organizacji związkowej. O jego przebiegu i wyniku będziemy informować Państwa na bieżąco.

David Kay (prezes zarządu)
ms

Opinie (357) ponad 10 zablokowanych

  • wielkie halo.... (2)

    troche nie rozumiem jaki to wszystko ma sens awłasciwie to raczej ukryty cel skoro z jednej strony zwalniają a z drugiej zatrudniają!!!!!
    wszystko to polityka- jedna wielka paranoja.

    • 0 2

    • A gdzie ty widzisz, że zatrudniają? (1)

      Chyba pomylony jesteś.

      • 0 1

      • sam jesteś pomylony.

        bo zatrudniają. do windykacji chociażby. wilk, dow. brakuje ludzi

        • 0 0

  • ZASTANÓWCIE SIĘ ZANIM PISZECIE!!!!!!!!!! (2)

    DO KLIENTÓW:
    - Poproszę numer pesel
    - Co?? numer peslu? a co to jest??
    (nie trzeba tłumaczyć która kwestia czyja) ... i Ci właśnie zarzucają brak kompetencji... komentarz zbędny

    DO "BYŁYCH" PRACOWNIKÓW:
    Minimum kultury wystarczy aby wiedzieć że forum trojmiasto.pl nie jest miejscem do pewnych dyskusji i pewnych opinii zwłaszcza jeśli nie są prawdą. Jeśli o tym nie wiecie, to może to nie była taka zła decyzja...

    DO NARZEKAJĄCYCH NA BANKI:
    Zakodujcie sobie wreszcie że bank nie jest instytucją charytatywną. Zarabia na pożyczaniu pieniędzy, tak było jest i będzie. A skoro tak strasznie przeszkadzają wam te wszystkie placówki, doradcy i banki to omijajcie je szerokim łukiem. Nikt nie zmusza do brania kredytów!!!

    • 19 3

    • jesli chodzi o ten fragment "DO KLIENTÓW" ->

      -> Ja kiedy jeszcze rok temu pracowałam w tele-mele słyszałam lepszą ,zaznaczam że AUTENTYCZNĄ wersje:
      - Poproszę numer pesel abym mogła panu przedstawic przygotowana już propozycje kredytu
      - Ale ja nie mam nr. PESEL w dowodzie , ja przecież w dowodzie mam nr. NIP !!!!!!!!!! ...żal...

      • 0 0

    • "DO "BYŁYCH" PRACOWNIKÓW:
      Minimum kultury wystarczy aby wiedzieć że forum trojmiasto.pl nie jest miejscem do pewnych dyskusji i pewnych opinii zwłaszcza jeśli nie są prawdą. Jeśli o tym nie wiecie, to może to nie była taka zła decyzja..."

      A jezeli pewnie opinie są prawdą!!. ??

      • 1 2

  • no i sie okazało...

    że dla blisko 750 osób to koniec kariery w GE.

    Zwolnienia stopniowo od jutra do sierpnia.... :((((

    • 4 0

  • ZWIĄZKI-gdzie i jak? (1)

    PYTANIE ZASADNICZE- w jaki sposób można zapisać się do GEjowych związków?Bo oczywiście kierownictwo trzęsie portkami i żadnych namiarów nie da. Ogólnie wszyscy powinni się zapisać!!!!!!!!!

    • 12 1

    • związki w ge

      odpowiedź znajdziesz pod poniższym linkiem

      http://www.zwiazkige.zafriko.pl/

      • 0 0

  • przewodniczący Związków zawodowych GE Money Bank (1)

    NSZZ Solidarność
    mchmielewicz63@gmail.com

    zapraszamy chętnych

    • 6 3

    • ...można też wejść na stronę...

      http://www.zwiazkige.zafriko.pl/

      • 0 0

  • ale... (4)

    ... lipa.

    • 40 5

    • Polecam film na YouTube: "Money as debt".

      Wiadomo, kto kombinuje...

      • 0 0

    • potwierdzam (1)

      lipa lipa!!!! grupowe zwolnienia byly juz w zeszlym roku, zaczely sie od listopada/grudnia.. duzo osob wyrzucili, nawet 'starych' pracowików... mi tez sie nie udalo... tlumaczyli sie kryzysem, oszczednosciami..!!! i z slyszalam ze nadal szykuje sie zwolnienia!!!

      • 1 3

      • nie myl zwolnień z nieprzedłużeniem umów - wypowiedzenia przecież nie dostałaś

        • 3 1

    • no fakt....

      • 5 0

  • GE Money Bank jestem z Wami (1)

    • 1 1

    • Pracuję w GE Money Banku i nie rozumiem Was totalnie. Dla mnie super praca tylko miejmy nadzieję że zwolnienia do Nas nie sięgną... A po tej zmianie struktury to już nic nie wiadomo. A tak na marginesie - to nie ważne czy traci pracę sprzątaczka, czy fakturzystka, czy pracownik Banku, wszyscy jesteśmy ludźmi i nikt z nas nie chciał by zostać bez pracy-bo każdy ma swoje zobowiązania czy rodzinę. Mi się praca bardzo podoba i nie czuję się w niczym gorsza od innych i jak to możliwe chciałabym pracować jak najdłużej

      • 1 0

  • Moze zwolnia te niekompetentne telefonistki, (25)

    z tego co wiem urzeduja w Gdansku. Co dzwonie, zeby sie czegos dowiedziec to albo nie wiedza, albo nie moga znalesc, albo mowia ze oddzwonia i mozna sobieczekac w nieskonczonosc. Niestety niekompetencja kompletna, ledwo idzie sie z tymi ludzmi przez telefon dogadac i niestety zeby cos zalatwic trzeba jechac do oddzialu. Proponuje redukcje wlasnie od tych paniusiek z dzialu pomocy telefonicznej.

    • 49 59

    • Oburzony

      niestety nie wiesz o czym mówisz przeciętny zjadaczu chleba dla Ciebie to tylko niekompetentne telefonistki, cóż nie ich wina, że takiemu ja Ty pewnie można jak " krowie na rowie" tłumaczyć i pomagać ale na nic to , bo i tak Jesteś niezadowolony , dla Twojej wiadomości zadzwoń na infolinię innych Banków to zobaczysz co to nie kompetencja, no chyba że swoją opinię wyrażasz tylko na podstawie jednego banku, co raczej jest bliskie prawdy. Te telefonistki jak je nazwałeś ( tak ogóle to chyba określenie z poprzedniej epoki- proponuje trochę poszerzyć wiedzę - jeśli to możliwe w Twoim przypadku) też zapewne boja się o swoje miejsce pracy i nawet nie wiesz ile muszą czasem zrobić dla klienta który tak jak Ty jest wiecznie niezadowolony i nierzadko używa słów niecenzuralnych. Pamiętaj żałosny człowieku to nie pracownicy są winny Twojej frustracji

      • 5 0

    • ;)

      palant...przyjżyj się lepiej swojej pracy

      • 1 0

    • RACJA! (5)

      W ogóle ta cała infolinie jest po.ebana. Trzeba godzinę czekać i wybierać odpowiednie warianty zeby się z kimkolwiek połączyć, a nie rozmawiać z automatem.

      • 11 6

      • hahahha

        czyżby kolejna blondynka nie potrafiąca nacisnąć guziczka? ojjjj jak mi przykro :)))) jak masz takie problemy to idź do oddziału :))))

        • 2 0

      • (3)

        zanim automat zacznie/skonczy opowiadac ci historyjke wcisnij na telefonie 0.

        • 17 3

        • naucz sie sluchac ze zrozumieniem

          • 4 0

        • jesteź namieźany

          nie zdradzaj tajemnicy ;)

          • 0 0

        • na naukę nigdy nie jest za późno...

          niestety w dobie XXI w tak bedzie wyglądała obsługa. Chce byc kompetetnie obsłużony musisz zostać odpowiedni połączony a to zapewnia system IVR, wiec nie psiocz :)

          • 12 3

    • to nie doradcy są kiepscy, tylko tacy klienci jak ty, do których nie docierają proste słowa. Obsługa telefoniczna jest na wysokim poziomie, chociaż po kilku godzinach rozmów z z ludźmi typu "paco" mozna cofnąć się w rozwoju :)))

      • 7 2

    • Witam

      Z tego co wiem osoby ktore pracuja "na telefonie" musza udzielac kompetentnych informacji i rzetelnych poniewaz wszystkie informacje udzielane klientowi sa rejestrowane.

      • 7 0

    • (4)

      a ja zawsze się z nimi dogaduje bez problemu, po raz pierwszy kupowałam mieszkanie i brałam kredyt hipoteczny - a Panie nie raz podpowiedziały co jeszcze trzeba załatwić, a z czym można trochę się wstrzymać... u mnie mają dużego plusa!
      a procedura dodzwonienia jest ok... wiesz, że zadzwonisz do osoby, która wie wszystko na dany temat... no chyba, że nie rozumiesz co do Ciebie mówią... to już inna bajka...

      • 11 5

      • trochę rozumu!!! huzia na józia i na oślep

        niedostępne (czyli za mało osób zatrudnionych) i awarie... to nie wina "pań z informacji" tylko wina banku, który właśnie te panie ma zamiar zwolnić
        osoba odbierająca telefony z zapytaniami jest winna awarii systemu banku w którym pracuje?
        niedostępne - wszystkie linie zajęte - to wina pań odbierających telefony, że tyle ludzi dzwoni.... Fakt

        • 4 1

      • (2)

        kazdy w tym banku ma wiedziec wszystko niech nie przyjmuja ograniczonych umyslowo ludzi... a światłych i chlonych wiedzy ...

        • 1 7

        • Jaaaasne (1)

          Kredyty hipoteczne,samochodowe, karty kredytowe, kredyty gotówkowe, ubezpieczenia i fundusze inwestycyjne. A jak podam ci wszystkie informacje na ten temat to jeszcze uracze najnowszym przepisem Pascala i opowiem o zaletach nowego kremu do pielegnacji. W końcu mamy byc wszechwiedzacy

          • 8 3

          • oczywiscie !! to ma byc wasza pasja i życie !!

            • 4 4

    • popieram juz dawno powinni sie wziasc za to (1)

      nic tam zalatwic nie idzie bo albo nie moga, albo niedostepne, albo awarie maja a i tak na koncu odsylaja do oddzialu :/ Bzdura !!

      • 2 8

      • trochę rozumu!!! huzia na józia i na oślep

        niedostępne (czyli za mało osób zatrudnionych) i awarie... to nie wina "pań z informacji" tylko wina banku, który właśnie te panie ma zamiar zwolnić
        osoba odbierająca telefony z zapytaniami jest winna awarii systemu banku w którym pracuje?
        niedostępne - wszystkie linie zajęte - to wina pań odbierających telefony, że tyle ludzi dzwoni.... Fakt

        • 3 0

    • Madrala sie znalazł :))

      Dzwoni i pewnie sam nic z tego nie rozumie a potem na innych zwala!
      Idz po rozum do Głowy i przestan pisac to co innym nie miłe.....

      • 3 4

    • skoro dzwonisz na pomoc techniczna to widac jaki z ciebie filozof, a skoro jajko madrzejsze od kury to po jakiego telefonujesz.

      • 4 3

    • Hmm moja odpowiedź jest prosta- TO NIE DZWOŃ , skoro jesteś tak mądry to zapewne nie masz pytań a to oznacza ze nie musisz dzwonić, "Paniusie z działu pomocy telefonicznej" sie nie zmartwią.

      • 12 5

    • Tylko, ze bardzo czesto ludzie nie rozumieja co sie do nich mowi i jesli w rzeczywistosci cos jest nie po ich mysli, to oskarzaja konsultanta o brak kompetencji, a jesli czegos juz naprawde nie wie, to coz... policjant nie buduje domow, tak samo od roznych kwestii sa rozni pracownicy w banku.

      • 12 2

    • najpierw najpierw naucz się poprawnie pisać, a potem oceniaj kompetencje innych. Obsługa telefoniczna GE Money Banku została oceniona jako jedna z najlepszych w Polsce.

      • 17 5

    • ojj (1)

      jak mi przykro pewnie kredytu nie dostałeś i chociaż tak możesz sobie ulżyć !!!!!!!!

      • 7 10

      • no lipa straszna... niestety nie zarobicie na mnie a zrobi to inny bank ... i`m sorrryyyy

        • 3 2

    • bzdura

      • 0 1

  • co Wy możecie wiedzieć (1)

    Jak czytam te Wasze brednie to mi wstyd za Was, ludzie tracą pracę i nie mają środków do życia, a Wy piszecie, że dobrze im tak. Przestańcie patrzeć przez pryzmat Banku tylko spójrzcie na jednostki, które stracą pracę. I nie ważne czy to Bank, czy hipermarket - to są ludzie, którzy stracą pracę i nie będą mieli z czego utrzymać rodziny!!! Zastanówcie się zanim coś głupiego napiszecie. Wszystkim tym, którzy napisali, że dobrze tak tym co pracują w GE życzę utraty pracy i niech poczują to samo-ciekawe czy w tedy też będą takie komentarze durne wypisywać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 14 1

    • popieram

      przecież bank to nie własność pracowników tylko ich praca zawodowa według wyznaczonych standardów !!!

      • 2 0

  • POLSKA RATUJE STANY ? (1)

    GDZIE JEST POLSKI RZĄD JA SIE PYTAM, CO TO ZNACZY ŻEBY ZWALNIAĆ LUDZI DLA OSZCZĘDNOŚCI !!! A GDZIE TE OSZCZĘDNOŚCI PÓJDĄ - DO MATKI GE POZA POLSKĘ !!! GDZIE SOLIDARNOŚĆ ??? GDZIE OBRONA PRACOWNIKA, CZEMU TUSK NIC NIE ROBISZ ???

    • 0 5

    • A co on kurva ma zrobić?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane