- 1 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (10 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (236 opinii)
- 3 Czy pracodawca może skrócić urlop? (16 opinii)
Możesz kupić w Internecie, odebrać w stacjonarnym sklepie i zapłacić jak Ci wygodnie. Wszystkie marki LPP mają swoje sklepy internetowe, a niektóre są częściej odwiedzane niż wszystkie salony razem wzięte. Łatwy dostęp przez smartfona sprawia, że obecnie 60-70 proc. zakupów zaczyna się w sieci. I pokazuje, że nawet młodzieżowe marki należące do LPP to ulubiony cel zakupów nie tylko nastoletnich kobiet, a na wyprzedażach najczęściej kupują... mężczyźni.
LPP prowadzi własne sklepy on-line dla wszystkich marek. Gdy spółka rozpoczynała ten rodzaj działalności, zakładano, że do 2020 roku zyski będą stanowiły 7-8 proc. przychodów firmy. Już teraz wiadomo, że wynik ten może być osiągnięty znacznie wcześniej, w czym pomoże ruszająca, kolejna już fala rekrutacji pracowników do działu IT i e-commerce. Tradycyjna sieć sprzedaży, ale przede wszystkim internetowa, bardzo szybko się bowiem rozwija.
- W listopadzie 2015 roku zespół osób, które je obsługiwały liczył 50 pracowników, dziś jest już trzy razy większy, a w przyszłym roku ma to być ok. 250 osób. Pracę w spółce znajdzie więc kolejnych 100 specjalistów, głównie z branży IT - podkreśla Arkadiusz Wróbel, dyrektor ds. IT w LPP.
10 sesji zdjęciowych jednocześnie, pół miliona zdjęć rocznie
Przy tak dynamicznym rozwoju, konieczne jest wsparcie najnowocześniejszych technologii. Zwłaszcza, że większość klientów dziś "kupuje oczami". Dlatego tak istotne jest profesjonalne i sprawnie działające studio fotograficzne.
- Niedawno kupiliśmy urządzenia do wykonywania zdjęć produktowych oraz najwyższej klasy rozwiązania firmy SyleShoots do materiałów video. Wkrótce będziemy wykorzystywać kamerę, która automatycznie przygotowuje filmy na stronę www - mówi Arkadiusz Ruciński, dyrektor ds. e-commerce z LPP.
O skali działalności najlepiej mówią liczby. W studio o powierzchni ponad 1100 mkw można realizować 10 sesji równocześnie. W ciągu roku w Pruszczu Gdańskim odbywa się ponad 1,7 tys. sesji i powstaje ok. 500 tys. zdjęć.
Wyprzedaże są dla mężczyzn?
Kto najchętniej kupuje w Internecie? Wbrew obiegowej opinii, wcale nie nastolatki. Z badań LPP wynika, że ze sklepów on-line korzystają przede wszystkim pracujące kobiety. Mężczyźni częściej za to szukają okazji cenowych i robią więcej transakcji w okresach wyprzedaży.
Obecnie już 60-70 proc. zakupów zaczyna się w Internecie, choćby od przejrzenia zdjęć kolekcji. Najlepszym przykładem jest marka Mohito, której sklep internetowy odwiedzany jest przez jeszcze większą liczbę klientów niż licząca obecnie niemal 300 salonów sieć stacjonarna.
Inwestycje w technologie i Internet rzeczy
O tym, że coraz częściej zakupów dokonujemy poprzez smartfony i tablety, wiedzą wszyscy, więc sklepy internetowe projektuje się głównie pod urządzenia mobilne. Ale mało jest firm, które idą dalej. Tymczasem LPP rozwija dedykowaną aplikację mobilną z systemem lojalnościowym dla klientów, która m.in. usprawni procedurę zwrotu i pozwoli na pogłębienie znajomości preferencji klienta.
W przyszłości wprowadzone mają być też tzw. beacony - nadajniki wykorzystujące technologię Bluetooth, których sygnał odbierają aplikacje na smartfonie. Jak to działa? Kiedy przechodzimy w pobliżu sklepu, na smartfonie wyświetla się informacja np. o cenowym rabacie.
Kolejnym krokiem ma być RFID - technologia, która umożliwia automatyczną i szybką identyfikację obiektu. To może być prawdziwa rewolucja w salonach. Będziemy się w nich czuć jak w sklepie internetowym, który zaproponuje nasz rozmiar, ulubiony kolor i modne dodatki.
Tym wszystkim ma zajmować się wciąż poszerzany zespół specjalistów, który tworzy nowatorskie rozwiązania dla LPP. Widać, że w dzisiejszych czasach firmie modowej coraz bliżej do branży nowoczesnych technologii.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (57) ponad 10 zablokowanych
-
2017-06-23 16:14
(2)
LPP pokonuje coraz to nowsze przeszkody w drodze na szczyt w branży odzieżowej. Zasłużyli na to jaka mało kto.
- 4 16
-
2017-06-23 17:06
nawet PR trzeba umieć (1)
- 8 0
-
2017-06-23 20:35
Umić...
- 0 0
-
2017-06-23 15:58
HAHAH: Możesz kupić w Internecie, odebrać w stacjonarnym sklepie ... (1)
Ale nie w czasie wyprzedaży!
Właśnie wprowadzili taką zmianę.
Bardzo ładny artykuł z tej okazji :)- 8 2
-
2017-06-23 19:13
Haha ale dostawy za darmo haha
- 0 5
-
2017-06-23 17:04
Oj pod LPP musi być niezłz mina
skoro tsk aktywni. Najpierw artykuł o przenosinach tersz opłacony.
Otoponuję jednsk zacząć płacić podatki w Polsce, bo na wzrost jakości ciuchós jakoś już nie liczę. Liczy się kasa. Dlardgo oststnia akcja udzędu skarbowego ma sens.- 9 3
-
2017-06-23 17:02
Żenada te dobieranie komentarzy
- 7 2
-
2017-06-23 16:21
Bardzo lubię Reserved
Bo lubię ładne ubrania, a Reserved ma ładne ubrania.
Dlatego lubię Reserved.- 3 11
-
2017-06-23 15:38
(3)
Dobrze, przyda się dużo miejsc w pracy w takiej branży, teraz młodzi to często wybierają takie kierunki studiów, więc jest spory popyt na tego rodzaju zatrudnienie.
- 3 9
-
2017-06-23 15:41
po kolei głosy pracowników- zmieńcie choć styl wypowiedzi przy zachowaniu pochwalnej treści (1)
- 8 0
-
2017-06-23 16:17
To chyba nie pracownicy, tylko agencja PR :) Strasznie dużo o LPP w różnych miejscach, nie tylko na tym portalu, nawet prezes wywiadów udziela, czego chyba nigdy nie było.
- 6 0
-
2017-06-23 15:48
Obecnie nie da się ignorować e-commerce, nie wiadomo jak będzie wyglądał procentowy podział sprzedaży stacjonarnej i internetowej za kilkadziesiąt lat, jakby za późno się obudzili to mogliby już nie dać rady wyrobić sobie odpowiedniej pozycji, którą mają w sklepach stacjonarnych, gdzie są widoczni prawie w każdej lokalizacji.
- 3 2
-
2017-06-23 15:50
Niby....
Niby tanie więc łatwo się połakomić, ale jakość najniższa.
- 10 2
-
2017-06-23 15:16
Sale off do 70% i gimbaza z bezrobotnymi Andżelami w sztucznych rzęsach biegają z komórką w dłoni skanując przestrzeń. W drugiej ręce na stawie łokciowym wielką torba wisząca do kolan i nawet ich ręce nie bolą.
- 15 2
-
2017-06-23 13:53
A czy nie macie już dość tego całego Magento? :) (1)
- 13 3
-
2017-06-23 15:09
Praca przy e-commerce wydaje się ciekawa, dużo osób będą potrzebować to może nie tak ciężko się będzie załapać.
- 2 1
-
2017-06-23 14:07
Wreszcie Reserved...
.... ma normalne zdjęcia w sklepie internetowym, bo wcześniej nie chciało się tego oglądać
- 6 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.