• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP rozwija dział IT i szuka specjalistów

25 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dział IT w LPP bardzo dynamicznie się rozwija. To właśnie specjaliści tego działu stoją za stworzeniem sklepów internetowych marek takich jak Reserved, Cropp, House czy Sinsay. Na zdjęciu strona sklepu internetowego Reserved. Dział IT w LPP bardzo dynamicznie się rozwija. To właśnie specjaliści tego działu stoją za stworzeniem sklepów internetowych marek takich jak Reserved, Cropp, House czy Sinsay. Na zdjęciu strona sklepu internetowego Reserved.

Współpraca z projektantami, fotografami, działem logistyki czy sprzedaży, nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania, a także tworzenie sklepów internetowych, których klienci generują 50 mln odsłon miesięcznie - nie brzmi to jak dzienny plan zajęć specjalisty z branży IT. Takie zadania to jednak chleb powszedni pracowników gdańskiej spółki LPP.



Spółki handlowe, a tym bardziej te działające w świecie mody nie są silnie kojarzone z branżą IT. - Dlatego zapewne wiele osób, które starają się o pracę w LPP, jest zaskoczonych tym jak duży zespół ludzi zatrudniamy i jak nowoczesne technologie wykorzystujemy - mówi Leszek Kankowski, kierownik ds. rozwiązań internetowych w LPP. - Często spodziewają się, że zastaną zwykły Help Desk, a tymczasem spotykają zespół pracujący nad bardzo wymagającymi i skomplikowanymi projektami.

- Dział IT w LPP to jeden z największych w naszej spółce i na pewno jeden z największych tego typu działów na rynku lokalnym. W obecnych czasach jest to całkowicie naturalne, a e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków i trudno wyobrazić sobie bez tego działalność jakiejkolwiek firmy - mówi Arkadiusz Ruciński, dyrektor działu IT LPP. - Tylko w pierwszej połowie tego roku e-commerce wypracował około 30 mln zł. Obecnie każda marka, której właścicielem jest LPP ma swój osobny sklep internetowy.

- To jednak tylko część pracy działu IT - mówi Arkadiusz Ruciński. - Praca w firmie takiej jak LPP wymaga od nas o wiele więcej. Nasi pracownicy odpowiedzialni są za rozwój systemów oraz infrastruktury informatycznej w obszarze zarządzania towarem, sprzedażą oraz łańcuchem dostaw. Zajmują się także wsparciem użytkowników oprogramowania wewnątrz firmy jak i poszczególnych sklepów. Współpracują na stałe z projektantami, fotografami, klientami z kraju, jak i z zagranicy.

W 2014 roku zarząd LPP podjął decyzję o rozbudowie działu IT, a w szczególności działu rozwiązań internetowych. Zespół z 80 osób ma zwiększyć się do ok. 100. - Mamy aktualnie do zaproponowania kilkanaście stanowisk, ale jest to plan jedynie na najbliższy rok. W kolejnych latach będziemy zapewne zwiększać zatrudnienie w naszym dziale - mówi Arkadiusz Ruciński. - Teraz jednak poszukujemy specjalistów na takie stanowiska jak PHP developer, frontend developer, internet solutions analyst i internet systems administrator. Regularnie współpracujemy też z ponad setką pracowników zewnętrznych.

Jak zapewnia Leszek Kankowski potencjalni kandydaci nie powinni obawiać się mozolnego procesu rekrutacji. - Dokładamy starań aby przebiegał on sprawnie, ale w spokojnej atmosferze - dodaje Kankowski. - Oczywiście najbardziej zależy nam na osobach z doświadczeniem. Wokół nich bowiem mamy zamiar rozbudowywać dział rozwiązań internetowych. Nie zamykamy się jednak na innych kandydatów i jesteśmy w stanie przeszkolić każdego potencjalnego pracownika, który będzie pasował do naszego zespołu.

LPP stawia na umiejętności, ale także nowe pomysły i zaangażowanie pracowników. - Nie staramy się być w codziennej pracy bardzo sztywni i formalni - twierdzi Arkadiusz Ruciński. - Chcemy aby nasi pracownicy się rozwijali i nie czuli się zaszufladkowani. Dobrym przykładem może być to, że prawie 90 proc. awansów w firmie odbywa się w wyniku rekrutacji wewnętrznej.

LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju. Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (56) 2 zablokowane

  • haaahahaha (1)

    pracuję tam i zaprzeczam wszystkim bzdurom tu wypisanym. dział IT jest w LPP zorganizowany gorzej niż gospodarka Korei Północnej, a szczyt technologii to u nas excel i telefon stacjonarny

    • 33 2

    • czemu mnie te komentarze nie dziwią ;-D

      • 15 0

  • bajzel jak większość ?

    • 14 1

  • Co LPR chce tu budować ? Sprzeciw! Zgłaszam sprzeciw.

    • 8 3

  • jaki zakres obowiązków?
    jaka płaca?

    • 16 1

  • 6 zł na godzinę jako sprzedawca

    Nie pracujecie w tej firmie. Płaca grosze.

    • 47 1

  • reklama?

    Zwykla reklama LPP, nic wiecej...

    • 30 5

  • wstysd taka firma polska

    Pracownicy działu IT odpowiedzialni są też, m.in. za rozwój systemów oraz infrastruktury informatycznej w obszarze zarządzania towarem, sprzedażą oraz łańcuchem dostaw. Na zdjęciu Centrum Logistyczne LPP w Pruszczu Gdańskim.
    mat.prasowe. Wstyd 1380 zl na reke jeszcze agencje pracy prrogres i techno seewis

    • 55 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

  • Praca Ostatni post: 1 tydzień temu
    (1 post)

Najczęściej czytane