• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czego oczekiwać po pracy w call center?

Agnieszka Śladkowska
27 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Do biura  CCIG dwa razy w tygodniu dostarczane są świeże owoce dla pracowników.
  • Biuro COB. Jeśli pracownicy wyrobią plan to w piątek mogą iść o godz. 13:00 do domu.
  • Najlepsi pracownicy Transcom mogą rozwijać się w zagranicznych biurach firmy dzięki programowi Transboarders.
  • Jeśli praca na tzw. standardowej słuchawce nam nie pasuje, możemy zdecydować się np. na Geoban, w którym całość kontaktu z klientem odbywa się drogą elektroniczną.
  • Za zgodą rodziców w Forsell mogą pracować także osoby nieletnie.
  • W gdańskim biurze TIM mogą wygrywać upominki w ograninzowanych przez firmę konkursach.
  • Biuro w TF SKOK. Każdy pracownik ma biurko i słuchawki tylko do swojej dyspozycji.


Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja o pracownika. Pracodawcy nie mają wyjścia i muszą oferować więcej. Czy taka szansa stoi przed branżą call center w Trójmieście? Kolejne firmy, które otwierają u nas swoje biura systematycznie motywują do podwyższania standardów. Sprawdziliśmy, czego obecnie mogą spodziewać się pracownicy decydujący się na TF SKOK, CCIG, Transcom,TIM, Centrum Obsługi Biznesu albo Forsell.


Czy pracowałe(a)ś kiedyś w call center?


Niekorzystny wizerunek call center wyjątkowo utrwalił się w społecznej świadomości. Słyszymy "call center", myślimy: praca bez przerw, niskie wynagrodzenia, umowa o dzieło i wieczna rotacja, a do tego wszystkiego mordercze tempo. Pojawia się jednak realna szansa, że branżę call center uda się odczarować. Jak? Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja w walce o te same zasoby, zasoby pracowników.

Nie można wrzucać wszystkich call center do tego samego worka. Każde z nich rządzi się swoimi standardami, ma innych odbiorców i innych szuka pracowników. Warto wiedzieć, na co możemy liczyć i czego pracodawca będzie oczekiwał od nas.

Pierwszym istotnym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest poszukiwany profil kandydata. Jakich cech i kompetencji szuka pracodawca, czy wymagana jest znajomość języka obcego, czy wręcz przeciwnie - firma prowadzi tylko polskie projekty. Firmy mają też swoje preferencje dotyczące zatrudniania studentów i osób, które naukę mają już dawno za sobą.


Kolejnym punktem, który warto wziąć pod uwagę szukając zatrudnienia w call center jest forma umowy. Najczęściej firmy szukające pracowników na krótsze projekty z elastycznym grafikiem pracy będą decydowały się na umowę zlecenie, natomiast te, którym zależy na stałej, mało zmieniającej się kadrze, na umowę o pracę.


Dużą zaletą dla osób, które jeszcze studiują lub chcą połączyć pracę z innymi obowiązkami jest elastyczne dopasowanie wymiaru etatu i duża rozpiętość godzinowa, w której mogą wykonywać pracę. Jednak jeśli oczekujemy pracy na 8 godzin bez weekendów możemy być takim systemem bardzo rozczarowani. Jeśli więc wiemy, że interesuje nas konkretne rozwiązanie, sprawdźmy, w której firmie możemy je uzyskać.


Decydując się na pracę, w której kluczowy jest kontakt z klientem, musimy dokonać jeszcze jednego wyboru. Czy zależy nam raczej na obsłudze klienta, czy wręcz przeciwnie, mamy potencjał i chcemy się sprawdzić w bardziej dochodowej sprzedaży.


To, co w branży call center jest zaskakujące to zmowa milczenia dotycząca wynagrodzeń. Firmy mówią o nich niechętnie nie tylko nam, stawki nie pojawiają się często w ogłoszeniach, a nawet na pierwszych spotkaniach z kandydatami.
Ile można wytrzymać pracując "na słuchawce"?
- Do niedawna w branży pokutował mit o 2-letnim okresie wypalenia zawodowego wśród pracowników call center, co z kolei miało skutkować ogromnymi wskaźnikami rotacji lub znacznym spadkiem wydajności, ale można sobie z tym mądrze radzić - mówi Piotr Zakrzewski z TF SKOK.
- Przede wszystkim możemy dbać o atmosferę i terminowe wynagrodzenia i w taki sposób starać się związać ze sobą na dłużej pracowników - mówi Anna Kucharska z COB.
Przydatne jest także wyznaczenie ścieżki rozwoju, która pokazuje pracownikowi, że jego starania mogą zostać docenione wyższym wynagrodzeniem i bardziej odpowiedzialnym stanowiskiem.
- W TF SKOK w Departamencie Usług Biznesowych np. kadra zarządzająca niższego i średniego szczebla rekrutowana jest jedynie z pracowników call center, dzięki czemu posiada ogromną wiedzę na temat usług, produktów i specyfiki pracy - opowiada Zakrzewski.

W zmniejszonej rotacji pomaga też słuchanie swoich pracowników i poznawanie ich potrzeb. Np. CCIG zdecydowało się wprowadzić wypłaty tygodniowe, ponieważ taka forma była najwygodniejsza dla wielu zatrudnionych studentów.

Nikt nie ukrywa, że w branży call center widać rosnącą rywalizację o najlepszych pracowników. Choć z jednej strony firmy, którym zależy na jakości, starają się wspólnie odczarować negatywny obraz telefonicznej sprzedaży/obsługi klienta, z drugiej decydują się na "zmowę milczenia" dotyczącą stawek wynagrodzeń. Zmiana tego podejścia na pewno wyszłaby wszystkim na dobre.

Miejsca

Opinie (170) ponad 20 zablokowanych

  • wiadomo ze ta praca

    nie dla kogos ktoma kredyt, dzieci i rodzine na utrzymaniu..tylko dla singli po studiach na chwile lub studentów

    • 2 0

  • ..

    Ja od ponad miesiąca pracuje w jednej z tych firm, jako osoba bez doświadczenia pierwszą pensję otrzymałem w wysokości 1700 zł na rękę za ~170h pracy. Wypłata bez prowizji, bo te wypłacane są z miesięcznym opóźnieniem.

    Obecnie mam umowę zlecenie. Brak umowy o pracę uważam raczej za zaletę, bo dzięki temu dostaję więcej pieniędzy na rękę. Chętnie przeszedłbym na umowę o dzieło, jeśli pracodawca podzieliłby się ze mną składkami:)

    W sprawie wyzysku to śmiać mi się chce. Ja pracuję na sprzedaży i z tego co zauważyłem naszej firmie zależy bardziej na skuteczności niż na ilości sprzedaży. Także liderzy przywiązują bardzo dużą uwagę do samopoczucia konsultantów, bo zadowolony konsultant lepiej sprzedaje. Nie ma u nas wysokiej presji na wynik, jak ci nie idzie to cie wrzucają na rozdawanie prezentów i dostajesz zwykłą stawkę godzinową.

    Jeśli chodzi o komfort pracy bardzo dużo zależy od liderów. W mojej firmie jest ich trójka i widzę sam po sobie, że podejście lidera to bardzo wazna sprawa. Dwójka liderów jest mega spoko, natomiast 3-ci już nie. Po wyjściu od tego ostatniego odechciewa mi sie dalej pracować, natomiast pierwsza dwójka tak prowadzi coaching, ze wracam na słuchawke z dodatkową energią do pracy. Różnica polega na tym, ze pierwsza dwójka rozmawia z pracownikiem jak równy z równym, a ten trzeci mówi do pracownika z góry i na siłę stara sie być miły(po prostu nie ma tego czegoś)

    Jeśli sprzedaż ci nie idzie, lider zabiera cię na odsłuch, puszcza ci rozmowe i mówi co powiedziałeś dobrze, czego nie powinieneś był mówić a co powinieneś powiedzieć inaczej. Jeśli się stosujesz, to sprzedaż rusza sama.

    • 0 4

  • Rozmowy są nagrywane. Muszą mieć zgodę na nagrywanie (1)

    a mojej nie mają. Często o tym nie informują, ale ja i tak pytam a potem mówię, ze nie wyrażam zgody na nagrywanie. I tak kończy się moja rozmowa z CC.

    • 15 1

    • ;o

      wystarczy odmówić rozmowy, po co kombinować;o

      • 0 0

  • Nienormalna sytuacja - Call Center oczekuje wyższego wykształcenia (2)

    Musisz ukończyć studia żeby za najniższą stawkę na umowę zlecenie bez ubezpieczenia i emerytury wydzwaniać do ludzi i wciskać im kit.

    Coraz bardzie skłaniam się do odpłatnych studiów - nikt normalny nie wydałby 100 - 400 tysięcy złotych żeby potem pracować za 5zł/godzinę w call center.

    Zróbcie ankietę odnośnie wykształcenia pracowników CC i pozamykajcie te kierunki!

    • 58 1

    • s

      po prostu nie ma pracy, to nawet w takim stolcu ludzie będą przebierać

      w Polsce 75% miejsc pracy to usługi i sprzedaż, tu się niewiele produkuje, badania i rozwój nie istnieją

      • 1 0

    • tu sie zgadzam, studia odplatne + stypendia dla najlepszych. finansowanie uczelni z czesnego + granty tylko w przypadku, kiedy prowadza jakies wartosciowe. a w zamian zmniejszenie podatku od dochodow, jaki placimy.

      • 12 1

  • Nie jest źle

    passata z salonu nie kupuję ale też i nie narzekam. Wynagrodzenie jest raczej przeciętne (przy 8h zmianie przez 5 dni + premia to ok 2,000 na rękę). Przynajmniej u mnie hr stara się umilić nam pracę na każdej płaszczyźnie. Jedynym minusem pracy z klientem jest sam klient. Tutaj mam prośbę do narodu, nie rzucajcie mięsem na pracownika call center, który pracuje wg korporacyjnego prawa i standardów, bo zatruwacie innym życie, sami sobie podnosicie ciśnienie i nic nie wskóracie.

    Praca jak praca, głównie dla studentów więc są wyjazdy służbowe, multisporty, bilety do kina, bony do empiku a mam przecież zwykłe zlecenie ;)

    • 2 2

  • Pasożyty!!!!!!!

    Możesz się spodziewać garba bo pieniędzy przez duze "P" to napewno nie!!!
    Ale znowu ci co tam siedzą to nie należą do zbyt rozgarniętych!!!!!!

    • 3 2

  • ludzi zróbcie sobie opiekuna medycznego pouczcie niemieckiego ..ja tak zrobiłam (1)

    za jeden miesiąc dostałam 4,5 tysiąca...plus niemiecki szacunek , nauka jezyka, poznanie nowych miejsc , za bilet oczywiscie też mi zapłacono..mogłam jechac bez jednego grosza bo wyżywienie było ich.

    • 2 1

    • op.med a zarobki

      Spawacz zarobi 15-20 euro i więcej. dośw. + jezyk + niemiecka firma. W sumie nawet śmieciarz (desantowiec) dostaje 15/h.
      Nie neguje potrzeby istnienia opiekunów, ale praca ta na pewno nie może być wykonywana przez polskich pośredników no chyba że chcesz zarabiać 800-900 e. Niemiec płaci zazwyczaj 1600 euro z czego ty dostajesz połowę. Przy ogarnięciu się można zostać u takich ludzi bez pośrednika wtedy zarobisz 1200- 1300e

      • 0 0

  • Northtel

    Szkoda że przedmiotowy artykuł nie opisuje pracy w northtelu. Tam jest bardzo duzo przerw i przyjemna atmosfera. Ostatnio zarobiłem dwa tysiące złotych, także myślę że sporo! Polecam!

    • 1 6

  • mi jeszcze nikt niczego nie wcisnął ..

    ani w markecie ani w domu ani przez telefon...!

    • 1 0

  • nagabywanie ludzi to najgorsze zajecie człowieka..

    nie wolno ludzi nagabywać !
    jak cżłowiek coś potrzebuje to sam sobie WYMYŚLI
    to jest zajęcie poniżej pasa...nigdy bym sie tym nie zajmowała..
    lepiej puszki po piwie w parku zbierać

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

  • Praca Ostatni post: 1 tydzień temu
    (1 post)

Najczęściej czytane