Pociąg o całkowitej masie 3335,73 ton przyjechał do gdańskiego terminalu DCT. Skład, który wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp), pobił rekord najcięższego pociągu intermodalnego w Polsce. Za transport odpowiadały spółki z Grupy PKP Cargo oraz globalny operator logistyczny A.P. Møller - Mærsk A/S.
Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków i wyruszył do
Gdańska, gdzie ładunek trafił na kontenerowiec Maersk. Pociąg wiózł na platformach
90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp) o całkowitej masie
3335,73 ton.
W Polsce tak ciężkich pociągów intermodalnych dotąd nie prowadzono, zazwyczaj ich masa jest znacznie niższa -
poniżej 2 tys. ton. Do realizacji przewozu o tak dużej masie konieczne było zaangażowanie dodatkowych zasobów Grupy PKP Cargo, a także trzeba było uzyskać specjalne zgody od PKP Polskich Linii Kolejowych na przejazd pociągu na niektórych odcinkach trasy.
- PKP Cargo Connect we współpracy z PKP Cargo wykazuje bardzo elastyczne podejście do realizacji projektów istotnych dla klientów. Nie tylko projektów standardowych - średnie brutto składów eksportowych na tym korytarzu kształtuje się w granicach 1,6-1,8 tys. ton. Współpraca z tak dużym partnerem specjalizującym się w morskich przewozach kontenerów jest dla nas niezwykle cenna - podkreśla Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect.- W korytarzu Północ-Południe kluczowa jest obsługa ładunków wysyłanych do i z portów morskich. Dlatego bardzo sobie cenimy współpracę z Maersk, który jest jednym z największych operatorów logistycznych na świecie - stwierdza Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. - Mamy nadzieję, że dzięki inwestycjom, jakie wkrótce będą zrealizowane w polskich portach, znacznie wzrośnie potok kontenerów, które będą do nich trafiały, również tych przywożonych i wywożonych na statkach obsługiwanych przez Maersk.