• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kierowczyni i motornicza poszukiwana". GAiT uruchamia stronę dla pań

Szymon Zięba
1 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uruchomiono specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań. Uruchomiono specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań.

"Dołącz do zespołu Gdańskich Autobusów i Tramwajów i zostań kierowczynią autobusu lub motorniczą tramwaju" - zachęcają miejscy urzędnicy. Uruchomiono właśnie specjalną "kobiecą stronę GAiT", skierowaną do pań, które chciałyby zasiąść za pulpitem tramwaju lub kierownicą autobusu.



Czy jesteś zwolennikiem/zwolenniczką wprowadzania żeńskich form w pisowni nazw zawodów?

- Za sterami pojazdów Gdańskich Autobusów i Tramwajów zasiadają obecnie 133 panie - 99 motorniczych i 34 kierowczynie. I choć z roku na rok kobiet w załodze GAiT przybywa, wciąż jest ich zdecydowanie mniej niż panów. Gdańskie Autobusy i Tramwaje postanowiły zmienić ten trend - tłumaczy Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Jak dodaje, właśnie dlatego ruszyła kampania pod nazwą "Kobieca strona GAiT. Pracuj z nami!" adresowana do kobiet.

Warto zwrócić uwagę, że urzędnicy, publikując spersonalizowaną ofertę pracy, zdecydowali się na użycie tzw. feminatywów, czyli rzeczowników rodzaju żeńskiego utworzonych od męskiej formy tych słów ("kierowca" i "motorniczy"), do tej pory powszechnie stosowanej w podobnych ogłoszeniach.

Praca za kierownicą. Ogłoszenia: Gdańsk, Gdynia, Sopot



Co trzeba zrobić, by dostać pracę w Gdańskich Autobusach i Tramwajach?



- By aplikować na stanowisko kierowczyni czy motorniczej w Gdańskich Autobusach i Tramwajach, nie trzeba mieć niezbędnych uprawnień, można je zdobyć na przygotowanych przez GAiT bezpłatnych kursach - zachęca wiceprezydent Borawski.
Sama rekrutacja - jak można przeczytać na stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów - składa się z sześciu etapów.

Kobieca strona GAiT - szczegóły rekrutacji



Jakie warunki powinna spełniać kandydatka?


  • Musi mieć ukończone 21 lat (na kurs motorniczej) lub 24 lata (kurs kierowczyni autobusu).
  • Powinna mieć prawo jazdy min. kat. B.
  • Cieszyć się dobrym stanem zdrowia.
  • Nie być skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

- Koleżanki, z którymi mam przyjemność współpracować, jeżdżą bardzo pewnie i bezpiecznie. Cieszy mnie, że wśród załogi będzie więcej pań, co - mam nadzieję - skutecznie wpłynie na całkowite obalenie zupełnie nieprawdziwego stereotypu, że kobiety gorzej radzą sobie za kierownicą - podsumowuje pan Krzysztof, kierowca GAiT z wieloletnim stażem.

Opinie (559) ponad 20 zablokowanych

  • łamanie konstytucji (1)

    Art. 33. Zasada równości kobiet i mężczyzn Dz.U.1997.78.483 - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. 1. Kobieta i mężczyzna w Rzeczypospolitej Polskiej mają równe prawa w życiu rodzinnym, politycznym, społecznym i gospodarczym. 2. Kobieta i mężczyzna mają w szczególności równe prawo do kształcenia, zatrudnienia i awansów, do jednakowego wynagradzania za pracę jednakowej wartości, do zabezpieczenia społecznego oraz do zajmowania stanowisk, pełnienia funkcji oraz uzyskiwania godności publicznych i odznaczeń.

    • 6 2

    • Czego się boisz?

      Feminiatywy wchodzą do języka potocznego to nagle podnosisz larum. Gdy na co dzień kobiety na tych samych stanowiskach co mężczyźni zarabiają średnio 20% mniej, pewnie milczysz. A przykładów dysproporcji można wymieniać jeszcze więcej.

      • 0 0

  • To są normalne jaja a raczej ich brak xD Kwestia czasu.

    Brak ludzi do pracy spowoduje aferę , której nie chcą "rządzący" . Mieli być kierowcy z Indii i nawet ich nie ma ? Wychodzi na to , że kobiety są poniżej uchodźców (niczego im nie ujmując - na Uberach jeżdżą i jakoś sobie radzą kosztem legalnych Taxi). Czego nie rozumiecie ?

    • 6 0

  • to mi pachnie dyskryminacją płci męskiej , jak się ma do tego równe traktowanie ?

    Potrzebne są zapewne osoby, do kierowania tramwajami i autobusami , bez względu na płeć. Widać już wpływy pewnej osoby w UM , jest to typowe przegięcie.

    • 5 1

  • (2)

    Kto to jest kierowczyni? Co to za lewackie nazwy???

    • 9 1

    • (1)

      widać że konserwa nie jest w stanie znieść nowości, podobają się tylko stare rzeczy

      • 2 4

      • Takie z nich konserwy...

        ..że nie mają pojęcia o tym, że feminatywy w języku polskim sięgają XIX wieku. Takie to właśnie "patryjoty". Tech ich patriotyzm jest przeważnie mocno patologiczny.

        • 1 0

  • (2)

    Jako kobieta kierowca (o borze szumiacy jest takie okreslenie :O) upraszam panie za kierownicami GAiTu o patrzenie w lusterka zanim wlacza sie do ruchu

    • 10 6

    • To może być dla Ciebie szok, ale (1)

      Twoim obowiązkiem jest umożliwić autobusowi włączenie się do ruchu.

      • 5 1

      • Glupis. Jak mi bez kierunkowskazu wjezdza baba 10 metrow przed maske. Rozumiem, ze ty tez z tych co kierunkowskazow nie obsluguja?

        • 0 1

  • Nie wiem czy da się tym kobietom wytłumaczyć ze lusterko wsteczne nie służy do malowania ust (1)

    Czy nakładania tapety na twarz :)

    • 5 0

    • Wsteczne

      We wstecznym oglądam najczęściej mężczyzn dłubiących w swoim nosie.

      • 1 0

  • Problemy

    Nigdy nie miałam problemów z językiem polskim.Obecnie mam ich coraz więcej i nie tylko ja .To co wypisują dziennikarze to czasami porażka.

    • 2 0

  • Kobieta żołnierz! Ludzie!

    • 1 0

  • Dobrze się zastanów dziewczyno

    Nie ma darmowych szkoleń. W zamian za uprawnienia trzeba odharować dwa lata, wykonując najcięższe zadania za najniższą stawkę na najgorszym sprzęcie. Nie można w tym okresie wypowiedzieć umowy, gdyż pociągnie to za sobą pokrycie kosztów szkolenia. Jest to około ośmiu tysięcy złotych. Przy rozliczaniu podatku dochodowego Urząd Podatkowy naliczy dopłatę,bo formalnie wartość szkolenia traktowana jest jak Twój przychód. Robota jest bardzo trudna,odpowiedzialna,stresująca. Pasażerowie ochoczo piszą skargi,co w konsekwencji może oznaczać potrącenie/odebranie premii. Nowe wozy są drogie w serwisowaniu. Po kolizji z winy kierowcy/motorniczego koszt naprawy pokrywa on sam. Są to naprawdę spore kwoty. Po lekkiej stłuczce może to być kilkanaście tysięcy złotych i więcej plus premia. Do tej pracy potrzeba predyspozycji i mocnych nerwów. Kierowcy poruszający się po Gdańsku to dzicz. Podobnie rowerzyści,hulajnogarze etc.
    P.S.: Ukłon w stronę pań wykonujących ten zawód

    • 10 0

  • Kierowczyni?! Po bało was już totalnie?!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane