- 1 200 tys. wniosków o 500 plus z Pomorza (100 opinii)
- 2 Rzeczniczka i były radny w zarządzie GW (193 opinie)
- 3 Praca detektywa: na czym polega? (21 opinii)
- 4 Premia regulaminowa a rezygnacja z pracy (40 opinii)
- 5 Sukces recepcjonisty z Trójmiasta (162 opinie)
Wzrost płacy minimalnej odbije się w opłatach?
Droższy prąd, wywóz śmieci i żywność. To jednak nie koniec podwyżek, jakie szykują się na przyszły rok. Administracje osiedli coraz częściej też decydują się na podwyższenie tzw. opłaty eksploatacyjnej, a wszystko - jak tłumaczą - przez wzrost płacy minimalnej.
Przypomnijmy: jeszcze w sierpniu Rząd proponował 2450 zł brutto, związkowcy z "Solidarności" wnioskowali o 2520 zł, a organizacje zrzeszające pracodawców o 2387 zł. Ostatecznie Rząd zdecydował się na 2,6 tys. zł brutto, czyli o 350 zł więcej niż obecnie. Tej wysokości płaca minimalna ma obowiązywać od stycznia przyszłego roku.
- Ostatnio otrzymałem ze swojej spółdzielni mieszkaniowej pismo, w którym poinformowano mnie o podwyższeniu opłaty eksploatacyjnej. Ze stawki 1,50 zł na 1,70 zł za metr kwadratowy. W piśmie podano powód podwyżki. Napisano wprost, że związane jest to ze wzrostem płacy minimalnej, który bezpośrednio przekłada się zarówno na płace pracowników spółdzielni, jak i na wzrost kosztów usług. Dla mnie oznacza to 13 zł więcej w comiesięcznym rachunku. Rocznie to już 156 zł. A to nie koniec, bo szykują się jeszcze podwyżki prądu i już zapowiedziano wzrost opłat za wywóz śmieci - opowiada pan Artur, mieszkaniec Gdyni.
Oferty pracy w Trójmieście
Wzrost kosztów obsługi nie tylko dotyczy administracji domów i osiedli. Rosną też opłaty w obiektach wynajmujących biura. Tam związane jest to również z opłatą eksploatacyjną, czyli np. za sprzątanie, ale także ze wzrostem kosztów za ochronę.
Wzrośnie nie tylko minimalna
- Przecież płaca minimalna już wzrastała i nie skutkowało to takimi lawinowymi podwyżkami. Mam wrażenie, że płaca minimalna stała się takim kozłem ofiarnym. Niestety administracje osiedli chcą ukryć własną niegospodarność, a przedsiębiorcy chcą wykorzystać okazję. Ludzie mają prawo do godnej płacy - uważa Marek Lewandowski, rzecznik NSZZ Solidarność.
- To było do przewidzenia. Decydenci nie wzięli pod uwagę tego, że tak duży jednorazowy wzrost płacy minimalnej pociągnie lawinę. Przecież to nie tylko chodzi o podwyżki dla tych, którzy mają mniej niż 2,6 tys. zł brutto. Ci, co mieli więcej, też chcą podwyżek, skoro inni je dostaną. Inaczej doszłoby do tzw. spłaszczenia płac. W tej sytuacji wzrost płac nie tylko dotyczy minimalnej. Tego rządzący nie wzięli pod uwagę. Pracodawcy i, co ciekawe, także związkowcy biorący udział w konsultacjach dotyczących płacy minimalnej w ramach Komisji Dialogu Społecznego zwracali na to uwagę, ale nie zostaliśmy wysłuchani - mówi Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza.
Więcej za pracę w porze nocnej i... brak OC
Na co jeszcze wpływ ma wzrost płacy minimalnej? Wzrośnie też kilka świadczeń otrzymywanych przez pracowników wyliczanych na podstawie "minimalnej" oraz wpływy do budżetu choćby z grzywny za przestępstwa skarbowe.
- dodatek za pracę w porze nocnej - dodatek ten jest obliczany poprzez podzielenie minimalnego wynagrodzenia przez wymiar czasu pracy pracownika przypadający w danym miesiącu, w którym doszło do pracy w nocy,
- wynagrodzenie za czas gotowości do pracy i przestój, które nie będzie mogło być niższe niż 2,6 tys. zł brutto,
- odprawa z tytułu zwolnień grupowych, której wysokość nie może przekraczać 15-krotności minimalnego wynagrodzenia,
- odszkodowania za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu, mobbing lub dyskryminację - wysokość odszkodowania nie może być niższa niż minimalne wynagrodzenie,
- minimalna podstawa wymiaru zasiłku chorobowego,
- kwota wolna od potrąceń komorniczych (nie dotyczy to jednak dłużników alimentacyjnych),
- świadczenie pieniężne dla praktykanta.
Jeśli wzrośnie płaca minimalna, to wzrosną też:
Wynagrodzenie minimalne ma też wpływ na podstawę wymiaru składek ZUS w przypadku niektórych grup ubezpieczonych. Zmianę odczują zleceniobiorcy pracujący na akord, duchowni oraz początkujący przedsiębiorcy. To nie koniec, płaca minimalna ma wpływ też na wysokość grzywny za wykroczenia i przestępstwa skarbowe, wysokość kary za brak OC czy np. opłaty za egzamin wstępny na aplikację prawniczą.
Opinie (227) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-12 14:30
Opinia wyróżniona
Gdyby zamiast podnosić płace podniesiono kwotę wolną od podatku, (22)
ludzie też mieliby więcej pieniędzy, a pracodawca płaciłby tyle samo. Ludzi byłoby stać na więcej i te pieniądze by wydawali, więc i tak państwo by dostawało te pieniądze, tyle że nie w postaci podatku dochodowego, a VAT.
- 235 21
-
2019-12-12 14:49
nie wszystko naraz (6)
- 3 34
-
2019-12-12 15:45
To może póki co - zamiast? (1)
Podniesienie (czyt. co najmniej kilkukrotne pomnożenie) kwoty wolnej od podatku zamiast rozmaitych + premiowałoby pracujących. Czas najwyższy.
- 44 2
-
2019-12-12 17:19
a niech to - święto
pierwszy raz się z Tobą zgadzam
- 7 4
-
2019-12-12 15:47
Adrian zdążysz przed majem oszuście?
- 16 3
-
2019-12-12 17:22
Kaczyński obiecywał to w poprzednich wyborach (2)
i co? i i nic, żadnej obniżki dla najbiedniejszych nie było i nie ma
- 5 4
-
2019-12-12 23:32
(1)
A dlaczego tylko biednym ułatwiać życie? Jakoś nie podoba mi się pomysł by podnosić płacę minimalne, jestem ciekaw czy wraz ze wzrostem płacy minimalnej pracownicy wyższego szczebla też dostaną podwyżki by różnicy finansowej nie było zbyt małej między stanowiskami.
Tak wiem biednym trzeba pomagać. Ale ci mniej biedni zazwyczaj ciężko pracowali by mieć to co mają.- 13 2
-
2019-12-13 09:57
to zmień pracę
- 0 0
-
2019-12-12 15:43
na podniesieniu minimalnej najwięcej zyska rząd (5)
Podnosi się minimalną brutto więc od każdej wypłaty wpada dodatkowa kasa do skarbu państwa. Niestety ludzie są krótkowzroczni, nie widzą takich prostych mechanizmów.
Moim marzeniem jest żeby pracodawca zawsze płacił pracownikowi całe wynagrodzenie, które wydaje na pracownika a wtedy pracownik ma sobie sam opłacić zus, podatki. Skończyło byPodnosi się minimalną brutto więc od każdej wypłaty wpada dodatkowa kasa do skarbu państwa. Niestety ludzie są krótkowzroczni, nie widzą takich prostych mechanizmów.
Moim marzeniem jest żeby pracodawca zawsze płacił pracownikowi całe wynagrodzenie, które wydaje na pracownika a wtedy pracownik ma sobie sam opłacić zus, podatki. Skończyło by się jęczenie jak by Janusz z Grażynko dostali 5k do łapki i nagle musieli oddać 2000 z każdej wypłaty, od razu. Tak płacą co miesiąc a raczej pracodawca za nich płaci i nawet tej kasy nie widzą.- 47 3
-
2019-12-12 16:13
(4)
I wierzysz w to, żeby to płacili? Oczywiście że nie, i obudzili by się na emeryturze bez kasy. I kto musiałby ich utrzymać?
- 12 14
-
2019-12-12 16:33
No to chyba byłby ich problem? (1)
Jeśli nie myjesz zębów to ci wypadną i nikt ci nie sfinansuje implantów.
- 27 7
-
2019-12-12 17:27
nie to tez twoj problem
Mamy demokrację, wiec potem nieoszczędzający głosują na populistów, którzy opodatkują pracujących i oszczędzających. Jesteś bardzo krótkowzroczny i lekkomyślny, że bieda tego obok to nie Twój problem.
- 11 9
-
2019-12-12 17:05
no przecież są dorośli
a zatem wiedzą że poniosą konsekwencje swoich czynów
- 12 5
-
2019-12-12 18:46
jak by nie płacili to skarbówka i zus ich dojeżdża
tak jak dojeżdża pracodawcę, który nie płaci. Nic się nie zmienia, kary takie same, instytucje te same tylko kto inny robi przelew, zamiast pracodawcy płaci pracownik ze swojego konta. Jedna prosta zmiana i gwarantuję, że w kraju wybuchłaby rewolucja.
- 14 0
-
2019-12-12 16:55
PiS lubi efekt dawania. (1)
Daje to daje tamto, wszystko jednak finansują podatnicy a nie rząd. Zwiększenie kwoty wolnej od podatku nie ma takiej mocy propagandowej jak również PiS musiałby odjąć sobie od ust, więc nie wchodzi w grę.
- 27 1
-
2019-12-12 17:30
Nie do końca odjąć od ust, bo więcej pieniędzy co miesiąc w kieszeni powoduje, ze ludzie zaczęliby wydawać więcej. Zwiększenie kwoty wolnej od podatku również nie zwiększyłoby inflacji i podwyżek cen usług/produktów, a tak to się skończy. Bo jeżeli pracodawca będzie musiał teraz nagle płacić więcej swoim pracownikom to automatycznie ceny jego
Nie do końca odjąć od ust, bo więcej pieniędzy co miesiąc w kieszeni powoduje, ze ludzie zaczęliby wydawać więcej. Zwiększenie kwoty wolnej od podatku również nie zwiększyłoby inflacji i podwyżek cen usług/produktów, a tak to się skończy. Bo jeżeli pracodawca będzie musiał teraz nagle płacić więcej swoim pracownikom to automatycznie ceny jego produktów wzrosną i zaraz będziemy drukowali banknoty o nowych większych nominałach. Jest jeszcze opcja bułgarska, cześć osób zwyczajnie straci prace bo się okaże, ze ich praca nie jest tyle warta.
- 13 0
-
2019-12-12 19:22
1 %
I kto najbardziej ujada? A ty chcesz likwidacji wolnej kwoty
- 0 0
-
2019-12-12 22:42
I tak zaraz ktoś by chciał sięgnąć po nadwyżkę... rady miast, osiedli, dzielnic... każdy się łasi na dodatkową kasę.
- 2 0
-
2019-12-12 23:11
ale wtedy pisiorki nie mieliby tego co mają
- 4 0
-
2019-12-13 07:15
Kwota wolna od podatku co roku spada
Inflacja idzie w górę, a kwota wolna wynosi tyle samo od kilkunastu lat!! Kwota wolna powinna podlegać waloryzacji, ale rząd woli się bawić w rozdawnictwo.
- 8 1
-
2019-12-13 15:00
gdyby tak zrobic, to panstwo nic by z tego nie mialo, a jeszcze mniej. a przeciez wladzy chodzi o co innego.....
- 2 1
-
2019-12-13 16:12
konferederacja
trzeba było głosować na konfederacje.
- 1 3
-
2019-12-13 17:01
Tak, ale nie byłoby takie medialne. Teraz powiedzą - daliśmy! O ilez to lepiej brzmi niz nie zabraliśmy...
- 3 0
-
2019-12-12 14:12
Opinia wyróżniona
A prawda taka, że rząd musi wymuszać takie ruchy, bo inaczej przy metalności większości pracodawców (28)
to przepaść między zarobkami na zachodzie, a naszymi by się tylko powiększała, zamiast zmniejszać. Wielu jest "januszy biznesu" co płacą pracownikom minimalną, a dochody "na czysto" mają naprawdę duże i nie rozumieją nawet, że gdyby płacili pracownikom lepiej, to ich dochody mogłyby nawet wzrosnąć, bo nie mieliby stałej wymiany kadr, co przekłada
to przepaść między zarobkami na zachodzie, a naszymi by się tylko powiększała, zamiast zmniejszać. Wielu jest "januszy biznesu" co płacą pracownikom minimalną, a dochody "na czysto" mają naprawdę duże i nie rozumieją nawet, że gdyby płacili pracownikom lepiej, to ich dochody mogłyby nawet wzrosnąć, bo nie mieliby stałej wymiany kadr, co przekłada się na słabszą wydajność, bo nowi muszą się wdrożyć i początkowo tak szybko nie pracują.
Już nawet nie mówię o "pracodawcach", którzy w ostatnich latach wymienili większość polskich pracowników na ukraińskich, białoruskich i gruźińskich płacąc im jak najmniej się da.
Przykładowo pracowałem 6 lat temu w dosyć sporej firmie, gdzie było zatrudnionych około 70 osób. Nie była to spółka, właścicielem jest jedna osoba. Wtedy płacił on niewiele, bo tak średnio 200 zł ponad ówczesną minimalną, a to 70 osób wypracowywało mu ponad 1 mln zł czystego zysku rocznie. Teraz z czego co mi wiadomo w tej firmie 3/4 obsady to obcokrajowcy.
Zresztą inny przykład, doskonale widoczny. Zwykle w McDonaldach i KFC w Trójmieście tradycyjnie pracowali studenci, tak jak wszędzie na świecie w tych sieciach. A co widać teraz, szczególnie w KFC? Studentów na kuchni zastąpili obcokrajowcy. Czasem wręcz wygląda to tak, że nasi studenci stoją jedynie na kasie i wydawaniu, a cała reszta to obcokrajowcy.- 99 126
-
2019-12-12 14:25
niektórzy to jeszcze by chcieli żebys im płacił za pracę (2)
taka mentalność - jeżdzi furą za 500 tys a placi pod stołem
- 24 10
-
2019-12-12 16:30
Tytuł art. jak "Czy 2+2=4 ?"
- 3 1
-
2019-12-13 09:45
A ja jestem marynarzem
I w du*ie mam podatki, zusy, srusy. Wszystko ładnie do kieszonki, a US nawet nie wie ile tego mam bo się im nie chwalę. Kto to widział żeby pracować 4-5 miesięcy dla państwa. Gorzej jak chłop pańszczyźniany.
- 4 0
-
2019-12-12 14:41
Tak jest.
- 8 1
-
2019-12-12 15:43
(2)
Za moich czasow to sie pracowalo za darmo i sie czlowiek cieszyl, ze ma prace.
- 13 2
-
2019-12-12 15:48
brednie karczewskiego jak sie okazało to tylko brednie
- 9 4
-
2019-12-13 16:00
Był nawet taki co żarł szczaw i mirabelki, nie musicie ze swoich wypłat kupować jedzenia bo ono rośnie wokół nas i jaka oszczędność pieniędzy. Ten to ma łeb.
- 0 0
-
2019-12-12 16:26
No nic, tylko zostać "pracodawcą" ; )
- 10 5
-
2019-12-12 16:40
Haahahahahahahauahhauahhahayahahauauauahauahauuhhaaa .... mój komentarz do Twojej wypowiedzi
- 3 6
-
2019-12-12 16:57
Podwyższanie minimalnej w oderwaniu od wzrostu wydajności jest zwykłym napędzaniem inflacji
co z resztą widać na załączonym obrazku.
- 13 7
-
2019-12-12 17:12
a ile wg ciebie powinien był im płacić? No i podstawowe pytanie, za jaką pracę? Co oni tam robili? (2)
bo bańka rocznie przy 70 osobach to nie są duże pieniądze. Przecież gość potrzebuje tej kasy na dalsza produkcję czy co wy tam robiliście. Nie twierdzę że pracodawcy to anioły, ale każdy ciągnie w swoją stronę. Przy 70 osobach ta bańka to na prawdę nie dużo. Przy 10 to już niezła kasa.
- 9 5
-
2019-12-13 09:08
To jest bańka rocznie czystego zysku, po odliczeniu wszystkich wydatków, pensji pracowników, zakupu materiałów itd. (1)
- 1 1
-
2019-12-13 20:26
a zwiększanie produkcji? czyli dodatkowe surowce, dodatkowe maszyny?
co żeście tam robili powiedz. Przecież żeby się rozwijać trzeba wydawać nie tylko na bieżącą produkcję ale szukać rynków i inwestować. Zysk to może być księgowy, ale skąd wiesz co ma w planach właściciel? Bo sądzę że jest łasy na kasę i z chęcią rozszerzy działalność.
- 0 0
-
2019-12-12 17:13
ale wiesz, że wraz z podnoszeniem płacy minimalnej będą rosnąć ceny wszystkiego (2)
suma sumarum praca byle ciecia będzie dalej warta tyle samo, bo podstawowe produkty zamiast 5zł będą kosztować 37.
- 13 4
-
2019-12-12 20:46
wszystkiego nie (1)
raczej ceny spadną
- 0 14
-
2019-12-13 15:10
jak czytam takie komentarze, to nie dziwia mnie wyniki wyborow
- 6 1
-
2019-12-12 17:36
Co to za branża; 14 300 rocznie od głowy?
Ręczne struganie wykałaczek?- 4 3
-
2019-12-12 18:04
Skoro pkb pc niemca wynosi 48 tyś. $, a Polaka 16 tyś $, to chyba normalne, że Polak zarabia 3 x mniej.
Jeżeli policzymy płacę minimalna do tego samego PKB per capita, to procentowo Polacy zarabiają więcej.- 4 6
-
2019-12-12 18:27
Czy to źle że wszyscy po jakimś czasie będziemy wiecej zarabiali?? Co za chorzy ludzie tu piszą. (6)
Płaca minimalna w górę to nasza pensja po jakimś czasie również w górę ! To normalne.
Po za tym podwyżka opłat i tak by była! może tylko ciut mniejsza.- 7 16
-
2019-12-12 19:32
Bzdura. Co ma twoja pensja do płacy minimalnej? Nie jest z nią w ogóle skorelowana. (3)
problem jest taki że jeśli zarobki rosną szybciej od wydajności to ceny zawsze wzrosną. Bo w rzeczywistości gdybyś pracował na akord załóżmy zbierając truskawki to za koszyk byś dostawał określoną sumę. Żeby zarabiać np. 10% więcej musiałbyś zamiast 10 kobiałek zebrać 11. To taki przykład. Jeżeli twoja wydajność nie wzrosła i zbierasz nadal 10 to
problem jest taki że jeśli zarobki rosną szybciej od wydajności to ceny zawsze wzrosną. Bo w rzeczywistości gdybyś pracował na akord załóżmy zbierając truskawki to za koszyk byś dostawał określoną sumę. Żeby zarabiać np. 10% więcej musiałbyś zamiast 10 kobiałek zebrać 11. To taki przykład. Jeżeli twoja wydajność nie wzrosła i zbierasz nadal 10 to twój zarobek zostanie uwzględniony w cenie kobiałki. Po prostu cena skoczy o 10%. W Polsce około 20% ludzi zarabia poniżej nowej minimalnej. To pomnożone o procentowy wzrost da mniej więcej wzrost cen w Polsce. G...o będziesz więcej zarabiał. Na pewno natomiast więcej zapłacisz.
- 6 4
-
2019-12-12 20:45
a co to jest, ta mityczna wydajność?? (1)
Czy jak cieć siedzi na stróżówce to jego praca jest wydajana czy nie ?
Podniesienie płacy minimalne wymusza podniesienie wydajności. Zamiast ciecia na stróżówce zakładasz system np. dozorowy lub jeszcze inne bardziej nowoczesne i wydajne rozwiązanie, bo na prostego ciecia ciebie nie stać. Tak samo na budowie można beton robić w betoniarce bo jest tania siła robocza a jak cię na nią nie stać to kombinujesz jak zwiększyć twoją wydajność.- 1 6
-
2019-12-13 20:31
wydajność to zdolność gospodarki do wytworzenia dóbr
Podniesienie płacy minimalnej nic nie wymusi bo do tego potrzebne są pieniądze. Twoje rozumowanie zaczyna się od d..y strony. Najpierw kasa, potem automatyzacja. Nie ma rozwiniętego kraju na świecie który by tą drogą nie podążał. Przecież to logiczne że na maszyny czy systemy trzeba najpierw zarobić. Jedyne co wymusi podwyżka minimalnej to zwolnienia i wzrost cen. Dowalanie wysokiej minimalnej nie spowoduje że przedsiębiorca zakupi maszyny na które nie ma kasy.
- 0 0
-
2019-12-12 20:48
W brew pozorom bardzo dużo!
- 1 0
-
2019-12-12 20:48
źle, bo najedzony Polak zacznie się od rządu domagać wolności
może zacznie czytać jak nie będzie musiał walczyć o przetrwanie i mu się oczy otworzą na to jaki z Kaczyńskiego łach
- 8 1
-
2019-12-13 15:13
za duzo religi w szkole kolego miales, a za malo podstaw ekonomii!!!
podniesienie pracy minimalnej nie sprawi ,ze pracownik wyprodukuje wiecej dobr w jakis magiczny sposob. jesli pracownik pracuja za place minimalna, to znaczy, ze jego obecny poziom doswiadczenia i kompetencji nie pozwala mu na to, aby pracowal za wieksze wynagrodzenie. dlatego zarabia malo. proste.- 4 0
-
2019-12-12 20:45
przepaść wynika z niskiej produktywności
nie oznacza to, że ciężko nie pracujemy, oznacza to, że marnujemy czas i pieniądze
- 4 0
-
2019-12-12 23:12
Warto wiedziec
Ze owa podwyzka minimalnego wynagrodzenia o 350 zl kosztuje pracodawce 500 zl. Firmy wraz z udzialowcami, akcjonariuszami, wlascicielami nie ryzykuja kapitalu by wychodzic na 0. Musza one zarabiac, ustawowe zwiekszenie placy na ktora godzi sie przeciez pracownik moze wywrocic mniej rentowne firmy. Co ciekawe, najbardziej moze na tym ucierpiec
Ze owa podwyzka minimalnego wynagrodzenia o 350 zl kosztuje pracodawce 500 zl. Firmy wraz z udzialowcami, akcjonariuszami, wlascicielami nie ryzykuja kapitalu by wychodzic na 0. Musza one zarabiac, ustawowe zwiekszenie placy na ktora godzi sie przeciez pracownik moze wywrocic mniej rentowne firmy. Co ciekawe, najbardziej moze na tym ucierpiec wschodnia czesc Polski, ktora obecna wladza przeciez wygrywa wybory. Przykladowo powiat Zamojski -45% pracownikow zarabia obecnie minimalna pensje. Po podwyzce wskaznik ten wzrosnie do ponad 50%. A to oznacza duze koszty kolejnych podwyzek dla regionu, oraz zwolnienia najmniej przydatnych miejsc pracy.
- 4 0
-
2019-12-13 00:04
Najlepiej zmiany zaczać od siebie.
Zostań pracodawcą, zatrudnij pracowników i daj im wysokie pensje.Zmieniaj przyszlosc na lepsze.Do dzieła.
- 5 3
Wszystkie opinie
-
2019-12-12 20:41
Brexit (2)
W UK placa minimalna ponad £8 na godzine pracy Kwota wolna od podatku okolo 13 tys funtow.
Mozna?
Bo brexit bedzie wiecej?
2600 zl bez kwoty wolnej od podatku to zdecydowanie za nisko- 4 2
-
2019-12-16 15:53
Czy jest tam powszechne bezrobocie i galopujaca inflacja jak sugeruja tutejsi ekonomisci?
- 0 0
-
2019-12-12 20:48
jak bedzie wolna kwota od podatku wieksza
to 3 królowie dostaną zawału. Albo zrekompensują śmieciami 1000%
- 0 1
-
2019-12-16 09:39
Wiadomo że ceny wzrosną
Przy podwyżkach płac ceny w sklepach muszą wzrosnąć , Wiadomo wzrastają koszty produkcji to i jajko drożej będzie kosztować. Ale nie stracimy więcej. Niektóre produkty kosztują u nas drożej niż w holandii. A tam przy pracy polowej jest 10E na rękę co i tak jest małą płacą....A "chleb"(bo tego chlebem nazwać się nie da:) kosztuje trochę ponad 4 złote
- 0 0
-
2019-12-12 13:41
ludzie nie dajcie sie nabierac. nabijają kieszeń i szukają taniej wymówki (10)
kto w trójmieście pracuje za minimalną stawke. nawet w biedronce na start masz ponad 3000 brutto.
- 76 34
-
2019-12-12 17:20
moja ciotka w Auchan zasuwa za minimalną (6)
sprzataczka u mnie w robocie tak samo
- 10 1
-
2019-12-13 07:39
(5)
A za ile ma pracować sprzątaczka? Której konkurentem w pracy może być każdy, no sorry. Jeśli pracuje jako sprzątaczka za najniższą krajową to znaczy, że obecny poziom jej kwalifikacji nie pozwala na lepiej płatną pracę..
- 1 6
-
2019-12-13 16:11
Niedobrze mi się robi jak to czytam. (3)
Ta sprzątaczka musi gdzieś mieszkać i mieć co jeść, mieć co ubrać, rozumiesz to cepie? Wynajem małego mieszkania to koszt 1500 zł+ opłaty. Co ma sprzątaczka żyć pod mostem bo panisko musi sobie Tesle kupić? Praca sprzątaczki jest również ważna co dyrektora więc szacunku trochę do człowieka, jej też należy się w miarę godne życie, pojmujesz w ogóle to? Możesz w ogóle nie zatrudniać sprzątaczki i siedzieć w syfie dopiero może zrozumiesz wartość każdej pracy, albo samemu sprzątać.
- 4 1
-
2019-12-13 20:42
jeśli ta sprzątaczka chce mieć godne życie to musi sobie na nie zapracować jak każdy inny (2)
trzeba się spocić, nauczyć fachu i wtedy stawiać żądania cymbale. Nikt nie musi mieć własnego mieszkania, może mieszkać kątem u rodziców. Takie życie. Nie doszliśmy jeszcze do poziomu rozwoju gdzie każdy ma swój kąt. To brutalna prawda. Praca sprzątaczki nie jest tak samo wazna jak dyrektora. Absolutnie nie jest nawet warta 20% tego. Dyrektor, lekarz, inżynier potrafią wykonać jej pracę, ona ich pracy już nie.
- 3 4
-
2019-12-14 11:04
(1)
Udaj się do dobrego specjalisty, bo masz problem.
- 0 1
-
2019-12-15 16:46
o tak i twoja opinia z pewnością to przesądza :D :D :D
- 0 0
-
2019-12-13 20:39
ale ja nie mówię że tak nie jest
kontekst tej rozmowy nie był taki ile powinna zarabiać tylko czy jest ktoś kto tyle zarabia. Zobacz pytanie na które odpowiedziałem. Tam jest wyraźnie napisane. Odpowiadam, moja ciotka tyle zarabia.
- 0 0
-
2019-12-13 06:11
Służby sprzątające, pracownicy ochrony, recepcji - wiele osób w administracji publicznej na tych stanowiskach
- 6 0
-
2019-12-12 13:45
(1)
hahhaah pleciesz bzdury - pokaż kto w lidlu albo biedrze ma pełen etat ... panie "Morawiecki" przestań pan kłamać !!!!
- 20 17
-
2019-12-12 13:49
Trollu, każdy kto pracuje u mnie w biedronce jest na pełen etat.
Pracuje rok i zarabiam 2700 do ręki i uważam, że to nie jest dużo
- 21 9
-
2019-12-15 09:22
Gdynia.
Wzrost o 0,30gr/m2. Opłata 2,41 za m2. Uzasadnienie bardziej rozbudowane : 1. Wzrost płac 2. Wzrost kosztów usług firm zewnętrznych 3. Wzrost cen materiałów i energii.
- 0 0
-
2019-12-12 22:13
czasami żałuję, że skończyłem ekonomię (2)
mógłbym żyć nieświadomie, być statystycznym pisowcem żyjącym w państwie dobrobytu. Ale niestety widzę co się dzieje...obecna sytuacja może być wykorzystywana jako case study do identyfikacji wszystkich wad demokracji. Niestety nasz naród się do tego świetnie nadaje - inteligencja przetrzebiona w trakcie II WŚ obecnie daje możliwość zaistnienia partiom populistycznym. W każdym cywilizowanym kraju złapaliby się za głowę słysząc te socjalistyczne brednie wygłaszane przez naszą "prawicę". Przykro żyć w kraju, w którym tak wielu jest przekonanych, że to rząd ustala wysokość wynagrodzeń...w artykule opisane są podstawowe zjawiska ekonomiczne- sam fakt publikacji takiego artykułu jest znamienny. Świadczy o totalnym analfabetyzmie ekonomicznym polaków. Oczywiście trzeba brać poprawkę na znaczny udział seniorów w elektoracie pisu. Nie można tu mieć szczególnie za złe tej grupie społecznej, że nie rozumieją praw ekonomii. Z jednej strony mamy tu wynik ww. II WŚ a z drugiej naturalny proces demencji umysłu. Niemniej jednak jak na dłoni uwidacznia to wady demokracji,w tym równe prawa wyborcze osób, które w racjonalnym rozumieniu nie powinny ich posiadać. Z drugiej strony można łatwo zaobserowować drugą stronę ustroju - możliwość zarobku, przez osoby związane z rządem. W najmniejszym stopniu nie kierują sie dobrem państwa/gospodarki, lecz własnymi interesami. Jest to oczywiście łatwe do zrozumienia lecz, tak jak powyższe, uwidacznia kolejne wady demokracji.
- 18 6
-
2019-12-14 07:08
i co z tego że ekonomista!, Balcerowicz tez ekonomista...
a co zrobił z kraju?
- 0 0
-
2019-12-13 06:42
Też bym żałował po skończeniu ekonomi. Praca w lidelu nie jest fajna. Dobrze ze pisiory załatwiły więcej wolnych niedziel to możesz spędzić czas z rodziną.
- 0 2
-
2019-12-12 13:47
Drodzy prezesi, drodzy liberałowie, czcigodna opozycjo. (15)
Czy płaca w wysokości 1800 zł w Gdańsku to dużo? Czy wy żyjecie za tyle???
Przecież za to nawet nie wynajmę mieszkania!- 104 24
-
2019-12-12 15:42
(5)
Ja w 1994 roku zarabiałem 20 milionów na rękę, sam sobie odpowiedz czy to było dużo.
- 8 5
-
2019-12-12 19:19
Trochę jednak nie . (3)
Polski Złoty do waluty obcej jest od lat na podobnym poziomie a zarobki jednak rosną zdecydowanie. Wniosek jest oczywisty że za swoją pensje rok po roku możemy kupić coraz więcej euro czy funtów . Tak więc czy to się podoba czy nie opozycji gonimy europejskie zarobki
- 6 2
-
2019-12-12 20:39
(2)
Tak ale jak ci nagle rzad nakazuje znaczaco wiecej placic swoim pracownikom to bedziesz musial podniesc ceny swoich produktow i/lub czesc pracownikow zwolnic. Co ci wtedy da, ze dostaniesz x wiecej, skoro ten sam x wiecej automatycznie wydasz na zycie.
- 3 1
-
2019-12-13 15:50
(1)
Napiszę to po raz kolejny bo wk...ia mnie jak taki cep jak Ty, który nie potrafi czegoś zrozumieć. Uważasz, że podniesiesz cenę swojego produktu przez płacę minimalną? To mam w du..e Twój produkt, rynek produktów na świecie jest tak rozbuchany, że kupię tam gdzie będzie tanio, a Ty możesz zamykać powoli swoją biznesbudę. Pracodawcy po roku prowadzenia firmy kosztem pracowników chcą dorobić się wszystkiego od Bentleya po pałace za miastem. Teraz to was wyhamuje i tak jak napisałem podniesiesz cenę produktu to pokażę Ci środkowy palec i kupię gdzie będę chciał nawet z Chin ekonomisto za dychę. najlepiej wg. Twojej teorii to pracownicy powinni za 100zł pracować wtedy byłoby wspaniale.
- 1 3
-
2019-12-14 01:10
XD i kupisz z bangladeszu gdzie minimalna jest nizsza. Tak to niestety dziala. Albo tanio albo wysoka minimalna.
- 0 2
-
2019-12-12 17:34
Ja w 1990 na komunie dostalem 25mln.
- 7 1
-
2019-12-12 17:37
(4)
A wez mi powiedz czyja to jest k*rwa wina, ze tyle zarabiasz? Nie mogles, ukonczyc szkoly dajacej jakis sensowny zawod? Jakbym slyszal jeczenie mojego brata, ktory postanowil zakonczyc edukacje na szkole podstawowej i teraz jezdzi widlakiem na smieciowce.
- 16 8
-
2019-12-12 19:52
(2)
Bzdury gadasz, nie masz pojecia ile trzeba zaplacic dla operatora wozka widlowego. Lidl placi 5900brutto na takim stanowisku.
- 1 10
-
2019-12-13 20:54
nie płaci, mój kumpel tam robił na widlaku i się zwolnił bo mało płacili
teraz mówi że ma trochę lepiej bo 2800 na ręke dostaje
- 0 0
-
2019-12-13 15:52
Chyba eurorubli.
- 2 0
-
2019-12-12 19:56
nie każdy może, średnia europejska w IQ to 100
więc połowa ma więcej a połowa mniej. Ci w okolicach 90 nie są w stanie skończyć nic poza szkołą zawodową. Tak już jest. Natomiast dawanie im za free kasy tylko ich demoralizuje i niszczy motywację do szkolenia w ich fachu który nadal jest wartościowy mimo że to nie "rocket science". Oni byliby w stanie zarobić w zawodzie, ale zamiast motywować ich np. większą wolną kwotą od podatku co sprawiłoby że chcieliby trochę więcej pracować to motywuje się ich (wszystkich nas) dając nam darmową kasę, do tego byśmy nic nie robili bo kasa i tak się należy. Szokuje mnie to że podejmuje się pewne kroki bez zrozumienia mechanizmu jaki zadziała. A może rząd je rozumie tylko po prostu politycznie dla niego jest to opłacalne? Kaczor nie jest i**otą i tego się najbardziej boję. Ten typ jest wyrachowany. Aż strach co może zrobić tylko w celu utrzymania władzy. I to nie tylko jego się tyczy. To domena wszystkich rządów.
- 7 1
-
2019-12-12 17:15
weź kredyt i zmień pracę jak nie potrafisz wyżyć za 1800. (1)
zapożycz się, wydaj pieniądze na kursy i szkolenia dla przekwalifikowania się, uzyskaj dostęp do lepszego rynku pracy, zarabiaj więcej, spłać kredyt i żyj lepiej.
- 14 7
-
2019-12-13 07:44
Dokładnie.
Minisuja chyba tylko miernoty co chcą dostać wszystko za darmo.- 4 3
-
2019-12-12 16:01
(1)
A co ich to obchodzi?
- 9 0
-
2019-12-12 20:28
on chce przywrócenia komunizmu
dlatego głosuje na PiS
- 6 1
-
2019-12-12 16:56
Czytam te opinie i... (7)
Stwierdzam że trzeba koniecznie zastąpić religię w szkołach podstawami ekonomii a disco polo w tv programami edukacyjnymi.
- 34 5
-
2019-12-13 07:52
(1)
Tak. Podstawy ekonomii, gospodarki i polityki to obowiązkowa pozycja, religia jest totalnie zbędna.
- 3 0
-
2019-12-13 22:44
Zwłaszcza 7 przykazanie w ekonomii przeszkadza
- 0 0
-
2019-12-12 17:27
mówię o tym od 30 lat ale kolejne rządy wolą głupie społeczeństwo proste (3)
- 5 0
-
2019-12-12 20:38
a jak nauczyciele podnoszą głos to PiS na nich pluje i ich wyzywa (2)
potrzeba lepszego dowodu?
- 3 1
-
2019-12-13 07:53
(1)
Elektorat tej partii to głównie ludzie starsi, lin młodzi prości z wykształceniem zawodowym, w których pod celuje, wiadomo że ciemnota jest łatwiej zarządzać....
- 3 0
-
2019-12-13 22:36
To kto jachire wystawił i wybrał
Jak tak wygląda inteligencja i wykształcenie to ja wolę ludzi mądrych życiowo
- 0 0
-
2019-12-12 17:10
Dodalbym
Jeszcze nauczycieli zastapic Nauczycielami.
- 9 0
-
2019-12-12 14:01
Tak to wojny ideologiczne grzebią resztki rozumu. PiS v. PO. Ujadanie non stop - tak wyglądają "komentarze" (13)
- 40 15
-
2019-12-12 16:43
(5)
To są komentarze ludzi nie mających szarego pojęcia o ekonomii .... ;) I ich zdania nie zmienisz oni chcą 6000 tyś brutto minimalnej bo przecież w Ameryce mają dużo;) hmmm a czemu na Ukrainie nie wprowadza minimalnej płacy jak w Polsce? Haha szkoda słowa patologia
- 9 7
-
2019-12-12 16:59
(4)
Gość od zwrotu "6000 tyś" pisze o ekonomii? Napisałeś w jednym wyrażeniu i bzdurę ekonomiczną, i językową.
- 7 3
-
2019-12-12 20:55
chłop dobrze gada, społeczeństwo jest roszczeniowe* (2)
piszę z gwiazdką bo się mu nie dziwię. Mają podstawy do roszczeń bo słabo zarabiają, niemniej władza to perfidnie wykorzystuje rujnując gospodarkę, programami socjalnymi, po to by utrzymać się przy korycie
- 2 1
-
2019-12-13 15:55
(1)
Ach Ci roszczeniowi ludzie, zachciewa im się godnie żyć. Naprawdę niebywałe.
- 0 1
-
2019-12-13 20:55
napisałem dlaczego są roszczeniowi i że ich rozumię
nawet tego nie skumałeś :D
- 0 0
-
2019-12-12 18:42
To prawda, ale dlaczego od razu "bzdurę"? To popularna pomyłka :) Wystarczy zwrócić uwagę
- 1 6
-
2019-12-13 01:54
ludzie wyjdą na ulice (2)
wiosna 2020
- 0 0
-
2019-12-13 15:57
Znowu KODziarze się uruchomią, będzie kabareto-teatr za darmochę :D
- 0 0
-
2019-12-13 07:41
głupki pisowe żeśmy porządnie przeorali - oni będą nas zawsze popierać choć sami nie wiedzą dlaczego, wsytarczyło im cos dać coś obiecać i kupieni jak pies za kość będą się łasić z nadzieją że pan jeszcze coś da - stara szkoła PRL
- 1 1
-
2019-12-12 14:09
nie na temat (2)
- 7 9
-
2019-12-12 15:47
(1)
Jak najbardziej na temat. Ludzie zamiast dyskutowac o podwyzkach kloca sie ktory zlodziej mniej kradnie.
- 15 3
-
2019-12-13 07:40
a bo tamten to ukradł kiedys a tamten zrobił to kiedys a jeszcze inni zrobili to i owo - tzw odsuwani uwagi od aktualnych rzeczy które się dzieją tu i teraz
- 2 1
-
2019-12-13 07:39
ale to madre posunięcie - napuścić ludzi na ludzi i władza spi spokojnie bo sami na siebie szczekają więc się przeciwko władzy nie zmobilizują - stan wojenny i strajki z lat 80 tych duzo nauczyły i aktualni posłowie pis pamiettaja nauke z tamtych czasów - więc podzielili naród na pól i napuscili na siebie
- 1 0
-
2019-12-12 13:45
przez tyle lat wmawiali nam, że musimy zaciskać pasa bo gonimy europę. (12)
jeszcze za poprzedniego rządu norma było zatrudnienie na śmieciówce za 900 zł miesiąc, na godzinę stawka 4-6 zł była normą. wystarczy.
- 89 36
-
2019-12-12 18:53
(3)
Wiesz człowieku co to jest inflacja? Według statystyk przez ostatnie 10 lat około 35% a realnie ze 100%. Owszem tanieje elektronika itp... artykuły pierwszej potrzeby wystrzeliły w górę...
- 5 3
-
2019-12-12 20:19
(1)
To o czym piszesz to też nie jest inflacja :-)
- 0 0
-
2019-12-13 20:52
ale on nie napisał czym jest tylko o ile wzrosła
:D :D :D
- 0 0
-
2019-12-12 19:50
dokładnie tak, myślę jednak że to 35% niż 100,
natomiast elektronika tanieje bo wydajność produkcji/technologii rośnie tam dużo szybciej niż zarobki, czyli odwrotnie do tego co proponują rządzący. Dzięki temu zdolność nabywcza elektroniki rośnie.
- 1 1
-
2019-12-12 15:40
(7)
Pamiętam już raz w poprzednich latach zrobili nas milionerami, teraz znowu będzie to samo i za parę lat będziemy zarabiać w milionach a chleb po 10 000 złotych, a głupi ludzie dają się nabrać na podwyżki.
- 12 14
-
2019-12-12 18:25
Pewnie lepiej nie dostać podwyżki! Weźcie wy się puknijcie wszyscy w głowę ! (6)
Płaca minimalna w górę to nasza pensja po jakimś czasie w górę ! To chyba normalnr.
Po za tym podwyżka opłat i tak by była!- 6 11
-
2019-12-13 07:41
Ucz się ekonomii, boś glupi (2)
No nie!
Jeśli ktoś pracuje za minimalną, to znaczy, że jego poziom umiejętności nie pozwala na zmianę pracy.
Sama podwyżka kwoty minimalnej nie spowoduje, że pracownik wyprodukuje więcej dóbr.
Część pracowników będzie zwolniona (jak sprzątaczki), bo poziom ich umiejętności będzie zbyt niski aby pracować za nowe minimalne wynagrodzenie. Pójdą na bezrobocie i wezmą zasiłki i zamiast dokładać się do budżetu, będą brać z niego pieniądze.- 3 1
-
2019-12-13 15:41
(1)
Tak jak nauczyciele poszli na bezrobocie po reformie? Tak jak pracownicy sklepów poszli na bezrobocie po wprowadzeniu niehandlowych niedziel? Naprawdę trzeba być tępym by nie widzieć, że to ta sama śpiewka totalnych.
- 1 3
-
2019-12-13 20:51
ale to ty jesteś tępy bo nie rozumiesz że pracodawca ich zatrudni tylko wtedy gdy zobaczy zysk
jeśli okażą się drożsi od automatu to po kiego wała mu będą potrzebni? Nauczycieli na razie nikt nie zastąpi. Dlatego znajdą zatrudnienie.
- 0 2
-
2019-12-12 19:45
Nie to nie jest normalne i tak nie będzie, więc sam sie puknij. O ekonomii masz zerowe pojęcie. (2)
Podwyżka opłat by była a tak będziesz mieć większą o wyższy wskaźnik inflacji. Czego nie rozumiesz?
- 5 2
-
2019-12-13 15:37
(1)
Jasne, po 89 roku sami ekonomiści rządzili, a kraj wygląda jak wygląda. Śmieszy mnie ten argument "o ekonomii masz zerowe pojęcie" Ty masz na pewno pojęcie i nikt więcej.
- 1 1
-
2019-12-13 20:49
rządzili tak żeby sie nachapać a nie żebyś ty miał dobrze
jeśli nie rozumiesz banalnego mechanizmu to owszem guzik o ekonomii wiesz. Nie kumasz że pieniądz nie jest wart tego jaki ma nominał tylko tego ile możesz za niego kupić? To tylko zadrukowany bilet który mówi że masz np. 10 jednostek płatniczych. Ale nie mówi nigdy ile za te jednostki będziesz mógł kupić. Cena zalezy od sytuacji na rynku. Drożejące substraty produktu powodują wzrost cen. Ale w ręku nadal zostaje ci taki sam nominał. Pisząc puste frazesy bez pokrycia nie sprawisz że staną się rzeczywiste.
- 0 0
-
2019-12-12 13:39
Niedługo chleb po 10 zł (18)
ale co z tego, skoro płaca minimalna 4000...
Głupi naród, kupiony za swoje pieniądze- 225 54
-
2019-12-12 21:16
(5)
Czyli to źle że Polacy zarabiają coraz więcej?
- 5 12
-
2019-12-13 07:37
(3)
nie zarabiają więcej :) ale wydają coraz więcej heheh
- 4 1
-
2019-12-13 15:17
(2)
Rok 2012, moje zarobki 1670zł obecnie 4300zł i to samo robię. Faktycznie nie zarabiam więcej i pewnie mam omamy.
- 4 1
-
2019-12-13 20:37
uzasadnij wzrost swoich zarobków działaniami rządu
i dowiedź że to nie twoja zasługa :D
- 1 0
-
2019-12-13 17:26
główne pytanie
ile byłeś w stanie kupić produktów za 1670 zł w 2012 roku a ile jesteś w stanie kupić teraz przy uwzględnieniu zmian cen produktów, ich jakości bądź zmniejszaniu opakowań by maskować inflację? Ta różnica ci powie o ile więcej zarabiasz bo 1670 i 4300 to tylko liczby bez pokrycia.
- 1 0
-
2019-12-13 15:15
Tylko władza w Gdańsku może dobrze zarabiać, plebs ma robić za darmo.
- 0 1
-
2019-12-12 13:51
już miała być Grecja, miała być Wenezuela, miało być paliwo po 10 zł. skończice już. (4)
- 26 34
-
2019-12-12 16:53
Poczekaj jeszcze rok (1)
- 11 4
-
2019-12-13 15:14
Już 5 lat czekam hahaha
- 0 1
-
2019-12-12 19:57
Gorzej niż Wenezuela, bo za tymi wzrostami dla pracownika idzie głód dla emeryta.
- 10 0
-
2019-12-12 15:26
I jest coraz drożej, inflacja coraz wyższa, ale pisiorki wiernie za swoim wodzem stoją. Idioci.
- 24 11
-
2019-12-12 13:44
(4)
prawdziwie głupi bo sa tacy co minusują , nie rozumieją ekonomi, nie rozumieją zależności slepo wierzą w to co ktoś mówi i łaszą sie na to co ktoś daje niewidząc że ktoś nie bezpośrednio ale im zabiera( nie wyciąga z portfela więc luz) - ciekawe kiedy te tępoty sie w końcu obudzą
- 42 16
-
2019-12-12 15:27
(3)
Nigdy się nie obudzą. Zawsze to będzie wina opozycji, unii, masonów albo reptilian, nigdy Wodzowskiej Partii. Mają sprane mózgi, nie do wyleczenia.
- 31 14
-
2019-12-12 16:34
Czyzby (2)
A niby czyja? Zobacz kto kieruje Europa. O jednej nacji nie wspomniales zatem gojem nie jestes. Doja was jak chca. Koszty zielonej energii oze sam. elektryczne
- 8 21
-
2019-12-13 07:36
długo nie trzeba było czekac na "zmielonego" - dobrze działa nasza propaganda :) brawo my !!
- 4 1
-
2019-12-12 17:24
kwik durnia bez szkoły
- 11 4
-
2019-12-12 23:12
nie jedz chleba, są lepsze produkty zastępcze o większych wartościach odżywczych i do tego tańsze
- 0 3
-
2019-12-12 21:29
Jak chcesz to kupisz chleb pob10zl teraz
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.