Trwa rekrutacja do Leroy Merlin w Gdyni. Na co mogą liczyć przyszli pracownicy firmy?

Emilia Filipiak - Kierownik ds. Zasobów Ludzkich.
Emilia Filipiak - Kierownik ds. Zasobów Ludzkich. fot. Leroy Merlin

Leroy Merlin wkrótce otworzy sklep w nowej lokalizacji - w Gdyni przy ul. Nowowiczlińskiej 35Mapka. Pracownicy rekrutowani są już teraz. Kto może się zgłaszać? Jak to zrobić? I na jakie benefity można liczyć? Szczegóły zdradza Emilia Filipiak, Kierowniczka Zasobów Ludzkich w Leroy Merlin w Gdyni.



Trwa rekrutacja do nowego sklepu Leroy Merlin w Gdyni. Na jakie stanowiska szukacie kandydatów? Kto może się zgłaszać?

Obecnie szukamy kandydatów głównie na stanowiska Doradcy Klienta oraz Logistyka/Magazyniera. Zapraszamy osoby, które są otwarte, komunikatywne, nie boją się wdrażać swoich pomysłów, a także są gotowe na pracę fizyczną. Niezwykle ważna jest również umiejętność współpracy - bycie częścią zespołu to nieodłączny element pracy w Leroy Merlin.

Każdy nowy pracownik ma zapewniony przez nas rozbudowany pakiet szkoleń, przygotowujących do pracy na danym stanowisku, dlatego doświadczenie w branży dekoracyjno-budowlanej nie jest przez nas wymagane.

Wytłumacz proszę, czego może się spodziewać kandydat? Jak aplikować i jak dokładnie wygląda proces rekrutacji do Leroy Merlin w Gdyni?

Aplikowanie do nas jest niezwykle proste! Wystarczy wejść na stronę www.kariera.leroymerlin.pl, wybrać lokalizację, stanowisko i złożyć swoje CV. To wszystko! Jeśli jednak kandydaci nie mają dostępu do Internetu, mogą zadzwonić pod numer 512 399 745 lub zostawić CV w najbliższym sklepie z zaznaczeniem, w jakiej lokalizacji chcą pracować.

Po złożeniu aplikacji, z kandydatami kontaktuje się Dział Rekrutacji. Tu mała podpowiedź: warto już na początku zastanowić się, który z działów (na przykład dla stanowiska Doradcy Klienta) wzbudza największe zainteresowanie osoby aplikującej. Zweryfikować to można wchodząc na naszą stronę internetową www.leroymerlin.pl i sprawdzić, jak pogrupowane zostały tam produkty, które sprzedajemy. Następnie dokumenty rekrutacyjne trafiają na biurka kierowników poszczególnych działów.

Nasz proces rekrutacyjny przebiega bardzo płynnie. Dzięki temu kandydaci bardzo szybko poznają decyzje, dotyczące podjęcia z nami współpracy. Mogą oni liczyć na informację zwrotną na każdym etapie rekrutacji.

Czy możesz się podzielić swoim doświadczeniem i dać kandydatom kilka wskazówek? Jak się do takiego procesu przygotować?

Na pewno warto się zastanowić nad konkretnymi elementami swojego doświadczenia związanymi z obsługą klienta czy pracą w zespole. To bez wątpienia takie kwestie, którymi dobrze jest się pochwalić. Kandydaci powinni również sięgnąć pamięcią do minionych wydarzeń i przypomnieć sobie, czy zdarzyło im się znaleźć w trudnej, może stresującej sytuacji. Jak się wtedy zachowali? To dla osoby rekrutującej bardzo cenna informacja na temat potencjalnego pracownika.

Jako Kierowniczka Zasobów Ludzkich w Leroy Merlin w Gdyni czuwasz m.in. nad rozwojem zawodowym pracowników. Zdradź proszę, na co mogą liczyć osoby, które pomyślnie przejdą proces rekrutacji? Pytamy tu przede wszystkim o benefity, bo to bez wątpienia wartość dodana, która jest istotna dla potencjalnego pracownika.

Dołączając do naszej firmy każdy pracownik może liczyć na stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę. Leroy Merlin daje również szansę na zdobywanie nowych doświadczeń. Odpowiadamy na potrzeby osób, dla których ważny jest rozwój (to element wpisany w DNA naszej firmy). Nie inaczej jest w przypadku sklepu w Gdyni, gdzie ponad połowa zespołu menedżerów pochodzi z rekrutacji wewnętrznych.

Pracownicy z co najmniej dwuletnim stażem mogą starać się o pożyczkę na swoje pierwsze mieszkanie z niskim oprocentowaniem
Benefity, o które pytasz, to bez wątpienia duży atut pracy w naszym sklepie. Pracownicy mogą korzystać z szerokiego pakietu benefitów, obejmujących m.in. darmową prywatną opiekę medyczną oraz ubezpieczenie na życie. Ogromnym plusem jest dofinansowanie do karty Multisport czy darmowy dostęp do platformy eTutor, dzięki której pracownik i dwie wybrane przez niego osoby spoza organizacji mogą uczyć się angielskiego i/lub niemieckiego bez ograniczeń. To także służbowy smartfon z możliwością wykorzystania telefonu w celach prywatnych czy premie kwartalne uzależnione od obrotu. Jak przystało na firmę DIY, chcemy ułatwiać wszystkim tworzenie wymarzonego domu i/lub ogrodu. W związku z tym, pracownicy z co najmniej dwuletnim stażem mogą starać się o pożyczkę na swoje pierwsze mieszkanie z niskim oprocentowaniem. Dodatkowo pracując w Leroy Merlin można stać się akcjonariuszami przedsiębiorstwa, co stanowi formę długoterminowego oszczędzania i jest zabezpieczeniem na przyszłość.

Z jakimi wyzwaniami na co dzień mierzą się pracownicy Leroy Merlin? Niezależnie od stanowiska, ta praca każdego dnia wydaje się być inna... Na monotonię chyba nie można narzekać? Czy często pomysły/problemy Klientów potrafią Was zaskoczyć? I czy to dotyczy głównie stanowiska Doradcy Klienta, czy nie tylko? Uchyl proszę trochę rąbka tajemnicy, jak to wygląda "od kuchni"?

Dokładnie tak, pracując z ludźmi każdy dzień jest inny, dokładnie tak samo jak każdy z nas, dlatego o monotonii nie może być mowy. Różnorodność traktujemy jako nasz atut. Dzięki niej możemy uczyć się od siebie nawzajem i korzystać z doświadczeń innych. Trzeba też wziąć pod uwagę to, że remont czy urządzanie mieszkania jest w dużej mierze stresującą sytuacją, stąd otwartość i empatia są niezwykle pomocne, żeby sprostać oczekiwaniom klientów przy realizacji domu czy ogrodu ich marzeń. W największej mierze dotyczy to stanowiska Doradcy Klienta, ale Magazynierzy również mają styczność z klientami, np. przy wydawaniu towaru z magazynu.

Leroy Merlin może się pochwalić sporym dorobkiem w zakresie tzw. CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Staracie się aktywnie uczestniczyć w życiu lokalnej i regionalnej społeczności. Prowadzicie m.in. Fundację Leroy Merlin Polska, zachęcacie też pracowników do tego, by angażowali się w wolontariat. Wiem, że sami inicjujecie również wiele akcji i inicjatyw. Czy w najbliższym czasie tego typu wydarzenia są planowane także w Gdyni? Jeśli tak, to jakie?

Już na etapie budowy dbamy o to, by nasza najbliższa okolica była przyjazna środowisku. Chyba nikogo już nie trzeba przekonywać do tego, jak ważna jest rola pszczół dla naszego ekosystemu. Właśnie dlatego przy naszym sklepie powstaną ule oraz łąka kwietna.

Ponadto Leroy Merlin obecnie prowadzi we wszystkich lokalizacjach Akcję Sprzątania Świata we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. W przypadku naszego sklepu pracownicy mogą się przyłączyć do akcji organizowanych przez okoliczne sklepy. Już na tym etapie mamy pracowników zgłaszających zainteresowanie działaniami Fundacji Leroy Merlin Polska. Jestem przekonana, że także po otwarciu, nasz zespół z ogromną chęcią podejmie działania na rzecz lokalnej społeczności i środowiska naturalnego. Jesteśmy otwarci na różnego rodzaju współprace, które pomogą nam jeszcze lepiej dbać o lokalną społeczność.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

 

Najnowsze

więcej artykułów »

Forum