Wiadomości

stat

Trójmiejskie firmy pomagają potrzebującym także w święta

Charytatywne akcje świąteczne to nie tylko okazja do zrobienia czegoś dobrego, ale też sposób na integrację pracowników.
Charytatywne akcje świąteczne to nie tylko okazja do zrobienia czegoś dobrego, ale też sposób na integrację pracowników. fot. 123rf / Dmitrii Shironosov

Grudzień w trójmiejskich firmach to nie tylko czas pracowniczych wigilii i świątecznych dekoracji, ale też okazja do pomagania potrzebującym. Kiermasze, loterie, zbiórki funduszy, przygotowywanie prezentów dla dzieci, a nawet wirtualna adopcja psa. Pomysłów na pomaganie jest naprawdę mnóstwo, a pracownicy chętnie angażują się w takie świąteczne akcje.



Wigilie firmowe w Trójmieście


Czy w okresie świątecznym pomagasz potrzebującym?

tak, to szczególny czas 25%
tak, ale nie tylko, ponieważ staram się pomagać przez cały rok 29%
różnie, zależy od celu i okoliczności 21%
nie, nie angażuję się w tego typu inicjatywy 25%
zakończona Łącznie głosów: 114

Jarmarki, kiermasze, loterie



Popularnym sposobem zbierania funduszy na szczytny cel są charytatywne jarmarki, kiermasze i loterie.

- W naszą tradycję wpisana jest już organizacja kiermaszu świątecznego, podczas którego pracownicy przygotują własnoręczne wyroby i wypieki, a uzbierane pieniądze przekażemy na wsparcie naszych pracowników oraz ich najbliższych, którzy zmagają się z ciężkimi chorobami. Na ten sam cel przeznaczymy również grudniowy dochód z automatów kawowych - mówi Monika Wszeborowska, PR manager LPP. - Grudniowy czas zwieńczy świąteczna integracja, w ramach której pracownicy wykonają "twórcze dzieła" według swojego pomysłu. Każde z nich zostanie symbolicznie wylicytowane i wykupione za określoną kwotę przez Fundację LPP. Zebrane w ten sposób środki także zostaną przekazane na wsparcie naszych pracowników i osób im najbliższych, które skrzywdził los. Tymczasem same dzieła rąk naszych zespołów przekazane zostaną do szpitali na oddziały dziecięce oraz do współpracujących z nami placówek opiekuńczo-wychowawczych, ciesząc oczy najmłodszych.
- W okresie przedświątecznym inicjatyw tych jest naprawdę sporo, każda jest inna. W Gdańsku zorganizowaliśmy "Charity Food Festival", w trakcie którego pracownicy mogli zakupić przygotowane przez swoje koleżanki i kolegów dania oraz wypieki. Wszystkie zebrane środki trafią do Stowarzyszenia "Dom na Skraju" w Gdańsku - mówi Magdalena Misiewicz, retention and HR support manager w gdańskim oddziale Sii Polska.
Świąteczny kiermasz odbył się też w gdańskim biurze Jysk.

- Kiermasz charytatywny to pomysł pracowników, który łączy dwie potrzeby - z jednej strony pokazania swoich talentów i pasji, a z drugiej strony - chęci robienia czegoś dobrego. Pracownicy przynoszą własnoręcznie robione produkty, np. stroiki świąteczne, ekologiczne woreczki na owoce, ciasta, które wymieniają między sobą. Warunek i cel jest jeden - zapełnienie puszki. W tym roku większość zebranych pieniędzy przeznaczymy na wybraną przez pracowników placówkę w Trójmieście, 10 proc. wrzucimy dodatkowo do naszej ogólnopolskiej zbiórki - Poduszki dla Maluszka - mówi Aleksandra Chalimoniuk, communication & PR manager, Jysk Poland.
W Olivia Business Centre również odbył się kiermasz świąteczny. Wystawcami byli przedstawiciele stowarzyszeń i fundacji współpracujących z biurowcem, którzy sprzedawali swoje rękodzieło. Cały zysk zostanie przekazany na szczytne cele.

W IHS Markit loteria okazała się być dobrym sposobem, żeby skompletować zawartość Szlachetnej Paczki dla pana Eugeniusza - seniora z województwa pomorskiego.

- W celu zebrania datków na dwie najdroższe, ale kluczowe dla pana Eugeniusza potrzeby - wózek inwalidzki oraz pralkę - zorganizowaliśmy firmową loterię z nagrodami. Pracownicy mieli kilka tygodni, aby przynieść "fanty", które później można było wylosować po zakupieniu losów. Fantami stało się wszystko, począwszy od rzeczy, takich jak książki, puzzle, biżuteria, gry komputerowe, karty podarunkowe, po czas podarowany innym, jak na przykład uczesanie włosów czy lekcja gry w bilard. Uzbieraliśmy ładną kwotę, bo ponad 4 tys. zł, a dodatkowo zebraliśmy mnóstwo rzeczy najpotrzebniejszych seniorowi do życia: od żywności, po chemię i artykuły higieniczne/medyczne (opatrunki, plastry, Octenisept) - mówi Joanna Kołodziej, associate director, MEA, information management, IHS Markit

Szlachetna Paczka, Bieg na piątkę, Mikołaje na motocyklach



Pracownicy trójmiejskich firm chętnie angażują się też w zewnętrzne akcje charytatywne. Wspomnianą Szlachetną Paczkę stworzył też w tym roku Kainos.

- Pracownicy firmy Kainos chętnie uczestniczą w akcjach charytatywnych przez cały rok. Wiedziałam więc, że znajdą się chętni do uczestnictwa w świątecznej akcji Szlachetna Paczka. Gdy tylko ogłosiłam, że wybrałam rodzinę, odezwało się mnóstwo osób. Pieniądze potrzebne na zakup pralki uzbieraliśmy w jeden dzień. Starczyło nam również na inne potrzeby rodziny, wiele osób przyniosło żywność. Nie trzeba było przypominać ani prosić, wszyscy byli chętni do pomocy. Myślę, że to piękne, że tyle osób jest otwartych na drugiego człowieka, szczególnie w czasie świąt - mówi Małgorzata Rogowska, software engineer, Kainos.

Sprawdź świąteczne ogłoszenia


Pracownicy IHS Markit oprócz Szlachetnej Paczki zaangażowali się też w akcję Mikołaje na Motocyklach.

Za to pracownicy Sii Polska wystartowali dla potrzebujących w biegu na 5 km.

- Chwilę temu, bo na początku grudnia, nasi pracownicy brali udział w biegu "Piątka od Serca" organizowanym przez fundację "Trimama". Zbiórka przeznaczona jest na Pomorskie Hospicjum dla Dzieci w Gdańsku - mówi Magdalena Misiewicz, Sii Polska.

Tegoroczny przejazd mikołajów na motocyklach


Poduszki, ubrania, odwiedziny



Pomagać można na wiele sposobów, udowadniają to inicjatywy podejmowane przez trójmiejskie firmy - od tradycyjnej pomocy finansowej po angażowanie się w rozwój miasta.

- Zgodnie z tradycją w okresie przedświątecznym nie zapominamy o potrzebujących. Jako firma rodzinna przywiązujemy dużą wagę do budowania świątecznej atmosfery, stąd i w tym roku nie mogło zabraknąć wielu ciekawych inicjatyw. Dla przykładu przekażemy środki finansowe na zakup prezentów i organizację świąt dla dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych - mówi Monika Wszeborowska, PR manager LPP. - Nie pierwszy też raz będziemy wspierać organizację "Choinki na Dolnym Mieście" dla mieszkańców z naszego sąsiedztwa. Tradycyjnie już w okresie przedświątecznym mocno angażują się nasi pracownicy - WolontWariaci, którzy w tym roku przebrani za Mikołajów i ich pomocników rozdadzą prezenty pacjentom szpitala dziecięcego w krakowskim Prokocimiu oraz podopiecznym Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Ochrony Osób z Upośledzeniem Umysłowym koło Gdańska.
Jysk od 9 lat wspiera akcję "Poduszka dla maluszka", organizowaną przez Stowarzyszenie Splot.

- Celem akcji jest zebranie jak największej liczby kolorowych poduszek dla maluchów w szpitalach, a także zgromadzenie środków finansowych na doposażenie placówek medycznych. We wszystkich sklepach Jysk oraz w biurze w Gdańsku od 12 listopada do 22 grudnia stoją puszki, do których można wrzucać dowolną kwotę. Zebrane pieniądze przeznaczane są na doposażenie dziecięcych oddziałów w szpitalach powiatowych - mówi Aleksandra Chalimoniuk, communication & PR manager Jysk Poland.
Szczególną atrakcją jest poduszkowy korowód św. Mikołaja, czyli odwiedziny dzieci w szpitalach w Polsce. Korowód tworzą przedstawiciele "Poduszki dla Maluszka" oraz pracownicy - wolontariusze Jysk. W tym roku w akcję zaangażuje się także Zarząd Jysk Polska, odwiedzając małych pacjentów w Szpitalu św. Wojciecha w Gdańsku.

Za pieniądze zebrane podczas zbiórki Jysk planuje kupić m.in. nowe meble do świetlicy, krzesła, pościele, a nawet sprzęt AGD, np. czajnik czy mikrofalówkę, z których będą mogli korzystać rodzice małych pacjentów lub pracownicy szpitala.

Bieg po schodach w Olivia Star

W pomoc dzieciom angażują się też pracownicy Olivia Business Centre.

- Gośćmi specjalnymi mikołajek dla rezydentów Olivia Business Centre byli podopieczni ośrodka dla niewidomych dzieci w Sobieszewie, którym w ubiegły weekend sportowcy pomagali, biegnąc po schodach Olivia Star - mówi Dagmara Rybicka communication manager, Olivia Business Centre. - Po raz kolejny mamy ogromną radość, mogąc wesprzeć wyjątkowy spektakl "Opowieść Świętego Mikołaja - Prezent Dla Przyrody" dla maluchów znajdujących się pod opieką Szpitala Dziecięcego Polanki im. Macieja Płażyńskiego w Gdańsku. Liczymy, że zbiórka uruchomiona do końca tygodnia w Olivia Business Centre też w O4 Coworking pozwoli wyposażyć świetlicę szpitalną we wszelkiego rodzaju rzeczy do rysowania, malowania (kredki, pisaki, farby, bloki, kolorowanki), ciastolinę, gry edukacyjne, puzzle, książeczki.
Pracownicy przestrzeni coworkingowej O4 Flow w Olivia Business Centre zaangażowali się też w Wymianę Szafy - akcję, dzięki której część ubrań pracowników przekazana została podopiecznym gdańskiego MOPS-u.

- OBC jest również partnerem akcji GPEC prowadzonej podczas Jarmarku Bożonarodzeniowego w Gdańsku na rzecz Hospicjum Księdza Dutkiewicza. Chcąc pomóc razem z nami, zapraszamy na Targ Węglowy, gdzie na odwiedzających czeka duża kula. Chętni mogą wejść do jej środka i po chwili cieszyć się zdjęciem, które zostanie włożone do małej kuli. Każdy zakup tak wyjątkowej bombki zasili konto Fundacji Hospicyjnej - mówi Dagmara Rybicka, communication manager, Olivia Business Centre.

Pomoc zwierzętom



Pracownicy trójmiejskich firm chętnie angażują się też w pomoc zwierzętom. IHS Markit zorganizował w tym roku zbiórkę najpotrzebniejszych rzeczy na zimę dla podopiecznych schroniska OTOZ Animals w Elblągu. W LPP odbędzie się mikołajkowo-świąteczna zbiórka karmy i niezbędnych rzeczy dla zwierzaków w schroniskach w Gdańsku i Krakowie.

Imprezy i akcje charytatywne w Trójmieście


- O4 Coworking i Olivia Business witają w te święta nowego członka zespołu. Wirtualnie adoptowany Porucznik w ramach Świątecznej Paczki Dla Schroniskowego Psiaczka otrzyma karmę i wyposażenie, które jeszcze przed Wigilią trafią do schroniska Sonieczkowo w Suwałkach. Piękne zdjęcie Porucznika zawiśnie na ścianie Adopciaka, którego celem jest pomoc w adopcjach bezdomnych zwierząt - mówi mówi Dagmara Rybicka, communication manager, Olivia Business Centre.

Opinie (31) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.