- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (60 opinii)
- 2 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (182 opinie)
- 3 Kelner: zawód, którego (już) nie ma? (106 opinii)
- 4 Ubezpieczeni w ZUS. Są nawet Kolumbijczycy (152 opinie)
- 5 Szkolenie po nocnej zmianie. Czy to legalne? (9 opinii)
Trójmiejskie Biura: O4 Coworking w Olivia Business Centre
W kolejnym odcinku cyklu Trójmiejskie Biura odwiedzamy O4 Coworking w Olivia Business Centre w Gdańsku. W poprzednim pokazywaliśmy, jak wygląda wnętrze biura redakcji Trojmiasto.pl. Następny już za miesiąc.
O4 Coworking jest jedną największych przestrzeni coworkingowych w Polsce. Oprócz oferowania miejsca do pracy prowadzi projekty wspierające nowe firmy, studentów i młodych przedsiębiorców, prowadzi warsztaty i konferencje oraz stwarza przestrzeń do spotkań i networkingu.
O4 Coworking zlokalizowane jest w jednym z największych kompleksów biurowych w Trójmieście, gdzie do dyspozycji najemców zostało oddane 5 tys. m kw. przestrzeni dopasowanej do potrzeb różnych branż lub firm. Przestrzeń O4 Coworking jest przeznaczona zarówno dla dużych, jak i niewielkich podmiotów, w tym również tych początkujących. Ważnym elementem przestrzeni jest integracja najemców, którzy mogą nawiązywać nowe znajomości i współpracować ze sobą.
- Chociaż O4 jest częścią Olivia Business Centre, to jest to zupełnie inna przestrzeń skierowana do osób lub firm. Model funkcjonowania centrum sprzyja rozwojowi przedsiębiorczej społeczności, którzy mogą łączyć prowadzenie biznesu z realizacją wspólnych zainteresowań. Organizujemy słodkie poniedziałki, owocowe wtorki oraz cykliczne wydarzenia, takie jak: wspólne śniadania, integracje, networking. Organizujemy warsztaty, a nawet spotkania z planszówkami. Mamy także programy: Olivia Sports oraz Klub Ambasadora, gdzie korzystający z przestrzeni coworkingowej mogą realizować wspólne pasje i zainteresowania - podkreśla Dagmara Rybicka, communication manager w Olivia Business Centre.
Przestrzeń współdzielona w trzech budynkach
O4 Coworking mieści się w czterech budynkach Olivia Business Centre. Na 13 piętrze w Olivia Six do dyspozycji przedsiębiorców zostało oddane 700 m kw. przestrzeni. Oprócz wydzielonych przestrzeni biurowych znalazła się tutaj kuchnia, cztery sale konferencyjne oraz przestrzeń wspólna, która może służyć zarówno odpoczynkowi lub integracji, jak i wspólnej pracy.
Na pierwszym piętrze budynku Olivia Star znajduje się przestrzeń do pracy współdzielonej o pow. około 600 m kw. Aranżacja wnętrza uwzględnia dziewięć biur dla niewielkich np. trzyosobowych zespołów oraz większych - do 32-osobowych zespołów. Oprócz kuchni znajduje się tu również wypoczynkowa część wspólna oraz jedna sala konferencyjna. Z kolei przestrzeń biurowa 04 Coworking, która mieści się w budynku Olivia Four, zajmuje powierzchnię 2,5 tys. m kw. W tym miejscu przygotowano miejsce dla 38 firm różnej wielkości, które mają do dyspozycji także osiem sal konferencyjnych. Największa z nich może pomieścić 200 osób. Na obu kondygnacjach znajdują się także kuchnie oraz strefy relaksu. W tym budynku przewidziano również pomieszczenie zwane webinar corner, czyli wyposażone i dostosowane do potrzeb najemców studio multimedialne.
Od 30 października O4 Coworking powiększyło się o kolejną przestrzeń, tym razem przeznaczoną dla kobiet.
- O4 Flow to pierwszy w Polsce coworking przeznaczony dla firm zarządzanych przez kobiety. Do dyspozycji przedsiębiorczych kobiet oddane zostało 500 m kw., osiem biur, dwie sale konferencyjne, session room, przestrzeń typu open space oraz strefa relaksu - dodaje Dagmara Rybicka.
Aranżacja wnętrza
Aranżacja wnętrza współdzielonych przestrzeni do pracy jest zachowana w nowoczesnym tonie. Nie brakuje też innowacyjnych rozwiązań, które usprawniają pracę przedsiębiorców.
Z niektórych pomieszczeń rozpościera się widok na główną arterię Gdańska, co dodatkowo podkreśla prestiżowy charakter miejsca.
- Projekt naszej pierwszej przestrzeni był autorstwa niezależnej agencji architektonicznej. Od tamtego czasu wiele się nauczyliśmy i wciąż udoskonalamy naszą przestrzeń. Przyświecają nam głównie dwie zasady: różnorodność potrzeb oraz funkcjonalność. Staramy się wprowadzać rozwiązania, dzięki którym przyjemnie, wygodnie oraz efektywnie się pracuje i spotyka. Naszym celem jest budowanie wizerunku O4 na podstawie satysfakcji pracujących tu niesamowitych, kreatywnych ludzi, a nie designu jako wartości samej w sobie - mówi Dagmara Rybicka.
- Joanna Puchalaj.stolp@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (41) 8 zablokowanych
-
2019-11-08 18:38
Bardzo fajne miejsce. (2)
Ja tam jestem codziennie i miejsce mi się bardzo podoba. Ludzie, którzy pracują w O4 naprawdę się starają żeby pracowało się tam przyjemnie.
- 7 6
-
2019-11-10 10:25
Łubudubu, niech nam żyje prezes klubu. (1)
- 1 1
-
2019-11-12 20:40
Rozumiem, że na forum można tylko wypowiadać się negatywnie i uzewnętrzniać swoje frustracje. Tym bardziej można mieć zdanie nawet jeśli się w tym miejscu nie było. A ludzie pracujący w O4 naprawdę się starają i za to im dzięki!
- 1 0
-
2019-11-08 11:57
Po co to komu?! (2)
1. Potrzebuję lokalu na biznes usługowy.
->Mam tylko opcje najmu/dzierżawy za gigantyczne pieniądze
2. Potrzebuję lokalu na biznes w oparciu o handel "za ladowy".
-> jw.
3. Potrzebuję przestrzeni magazynowej
-> j.w.
4. Potrzebuję przestrzeni produkcyjnej
-> j.w.
Pozostaja jeszcze strefy ekonomiczne ale to temat bardzo mało przejrzysty i nie dla każdego.
A co-working to się nadaje tylko na usługi niematerialne, a te można wykonywać ze swojej wynajmowane kawalerki, albo rodzinnego domu (o ile mamy chociaż to).- 16 4
-
2019-11-12 15:07
Prosta odpowiedź
Bo istnieją osoby myślące inaczej, niż Ty. Tobie wygodniej będzie pracować z kawalerki, a komuś innemu w coworkingu. Nie widzię pola do hejtu ani dla jednych, ani dla drugich. Jest popyt - jest podaż
- 1 0
-
2019-11-08 12:10
sytuacja wydaje się całkiem prosta - miejsca coworkingowe powstają, bo jest na nie zapotrzebowanie
- 5 3
-
2019-11-08 09:09
czy tylko ja mam wrażenie (4)
że te wszystkie coworkingi, przestrzenie, aranżacje, eventy, deadline-y to dorabianie teorii do czegoś co jest od podstaw mega słabe.....; Moim zdaniem tu w każdym przypadku ma zarobić Wynajmujący, a nie najemcy
- 80 7
-
2019-11-12 14:33
Biurko za jedyne 1600 ;)
+ opłaty, parking oraz salka na godziny. Istny startupowy raj ;)
- 1 0
-
2019-11-10 10:28
Czy myślisz że ktoś wydawałby kupę kasy na wybudowanie czy dzierżawę budynku, na wyposażenie go, w innym celu niż po to, żeby
na tym zarobić?
- 3 0
-
2019-11-08 14:03
właśnie największa firma upada
zajmująca się wynajmowaniem takich przestrzeni na świecie, wework czy jakoś tak
- 6 2
-
2019-11-08 09:45
wszyscy po troszku zarabiaja :)
- 4 5
-
2019-11-08 08:31
(5)
Ooo jakie piekne korpokazamaty
- 65 18
-
2019-11-08 11:13
(4)
Rano mam brainstormowy meeting dotyczący approvalu mojego reportażu i trochę obawiam się feedbacku, bo tekst napisałem wczoraj na ASAP-ie podczas wymuszonego crunch-timeu. Boję się, że wyjdzie z tego niezły fakap.
- 39 2
-
2019-11-08 12:16
a będziesz miał buy-in od stejkholderów? (1)
- 16 1
-
2019-11-11 13:08
Nie, ich negatywny sentyment był ogłoszony na ostatnim briefingu
- 2 0
-
2019-11-10 17:17
Sytuacja zero-jedynkowa.
- 1 0
-
2019-11-08 12:31
a drutning szefing za avansing?
- 12 5
-
2019-11-10 23:14
najlepszy cowworking
pozdrowienia dla Izy i Kuby :D
- 2 0
-
2019-11-08 14:31
Pokażcie jeszcze gdzie zbudowaliście parking dla tych pracowników!!! (2)
Albo ja wam podpowiem -na Słupskiej,Arkońskiej i Szczecińskiej wprost pod oknami mieszkańców i na chodnikach dla pieszych, gdzie samowolnie zostawiają auta w godz 8-16 robiąc zagrożenie .Ale co was to obchodzi...
- 25 2
-
2019-11-09 21:04
(1)
pod budynkiem, aż 3 poziomy
- 1 2
-
2019-11-10 10:23
Zagadka. Jeśli biurowiec ma 10 pięter, a samochód zajmuje tyle przestrzeni ile średnio pracownik, może dwóch, to ile trzeba
- 3 1
-
2019-11-08 08:55
a fachowców brakuje (4)
- 35 5
-
2019-11-08 14:21
No jak brakuje :) (3)
Masz przeciez pelno project managerow, incident specialistow, process specialistow, brand managerow, problem managerow, application ownerow itp :))) nic, ze to tylko ludzie od generowania pustych spotkan i zerowych tresci. Kto pracuje lub pracowal w korpo ten wie.
- 14 6
-
2019-11-08 22:18
Wszystkie wymienione przez ciebie role to mogą być świetni specjaliści (2)
Może spotkałeś słabych i zły dotyk boli
- 5 3
-
2019-11-08 23:03
Problem w tym, że te role są zupełnie zbędne, a co najwyżej powinny być marginalne (1)
dla konkretnych ról fachowców tj. inżynierów w korpo technicznym czy księgowych lub analityków w korpo bankowym. A są wyniesione ponad te role. Księgowy do rozliczeń nie potrzebuje problem managera, ale bez księgowego problem manager nie może istnieć. Bo jak tu uzasadnić swoją konieczność bytu w organizmie korpo? Wyszukać problem, z którym styka się księgowy i bohatersko "zarządzać" owym problemem :) Czyli zawracać głowę o status i zadawać pytania typu co należy zrobić, aby problem rozwiązać. Nie mylić z rozwiązaniem problemu, bo oczywiście rozwiązanie pozostaje po stronie fachowca czyli księgowego. Bez problem managera, księgowy i tak wie, ze musi rozwiązać problem.
- 15 0
-
2019-11-10 07:44
Jeszcze guzik wiesz o sprawach, o których piszesz.
- 1 6
-
2019-11-09 22:56
Napiszcie cos o WeWork i tym utracjuszu Neumann'ie co przepiepszyl mld usd z soft banku...
obstawiam ze ten o4 cooworking pojdzie w ta sama strone.
- 2 1
-
2019-11-08 18:49
(2)
Biura, biura same biura. Gdzie hale produkcyjne, gdzie przemysł?
- 13 3
-
2019-11-09 22:05
W Niemczech
J.w
- 1 1
-
2019-11-08 19:58
no nie w srodku miasta
a jak otwierają fabryki to marudzicie, że montownie, będzie cos smierdziało itp
Co złego jak np Intel bierze biura po R&D?- 3 3
-
2019-11-09 10:37
Ale bełkot
Pracuję z domu i pozdrawiam wszystkich trwoniących czas na symulowanie pracy w tych koszmarnych szuflandiach.
- 9 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.