• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejskie Biura: gdyńska siedziba Nordei

Joanna Puchala
7 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na parterze jest przestrzeń, która na co dzień jest strefą tzw. bufetową. Na parterze jest przestrzeń, która na co dzień jest strefą tzw. bufetową.

Dziś w ramach cyklu Trójmiejskie Biura odwiedzamy siedzibę firmy Nordea Bank AB. Marina jachtowa, wioska rybacka, a nawet łódź podwodna. Wędrówka po piętrach gdyńskiego biurowca zapewnia naprawdę ciekawe wrażenia estetyczne. Motywem przewodnim jest morze i... Gdynia. W poprzednim odcinku odwiedziliśmy gdańskie biuro Marine Harvest, a za miesiąc przekonamy się, jak wygląda wnętrze DDS Poland.



Nordea to największa skandynawska grupa finansowa, w Polsce działająca od 1999 roku. W swoich biurach w Trójmieście dostarcza kompleksowe usługi IT w obszarze utrzymania oraz rozwoju platform i systemów informatycznych dla skandynawskich klientów. Biuro Nordea Bank AB SA Oddział w Polsce o powierzchni ponad 3,6 tys. m kw. znajduje się w biurowcu Tensor Z w Gdyni, kompleks nazywany jest jednak Gdynia Seaport Office zobacz na mapie Gdyni.

- Przed przystąpieniem do prac projektowych zrobiliśmy warsztaty i na tej podstawie wytypowaliśmy, jakie są oczekiwania zespołów roboczych IT. Bazujemy na dwóch metodach pracy. Część przestrzeni tworzą miejsca robocze z ministrefami otwartymi. Dysponujemy także różnej wielkości salkami konferencyjnymi, które są przeznaczone dla jednej osoby lub kilkuosobowych zespołów. Jako że duża część naszej pracy opiera się na rozmowach telefonicznych lub telekonferencjach, to taka aranżacja przestrzeni znacznie ułatwia nam współpracę z pracownikami z innych siedzib - mówi Joanna Krawczyk-Golba z Nordea.
W gdyńskim kompleksie pracuje około 1,5 tys. osób, a w całej Polsce pracowników Nordei jest około 3,5 tys.

- Kompleks biur przy ul. Łużyckiej nazywa się Gdynia Seaport Office i składa się z trzech budynków. Motywem przewodnim była Gdynia, a poszczególne piętra przedstawiają marinę jachtową, łódź podwodną czy wioskę rybacką. Na każdym piętrze mamy do dyspozycji kilka sal konferencyjnych. Dużo jest niewielkich salek, które są przeznaczone do rozmowy dla jednej osoby - podkreśla Joanna Krawczyk-Golba.

Miejsce dopasowane do potrzeb



Biuro zostało stworzone z myślą o potrzebach nowoczesnej organizacji. Jak twierdzą władze firmy, podczas aranżacji ważne było indywidualne podejście do całego procesu, uwzględnienie potrzeb pracowników i przede wszystkim - urządzenie takiej przestrzeni, która ułatwia sprawną komunikację i zaangażowanie zespołu w życie firmy.

Nowoczesne biuro Nordea wyraźnie zostało podzielone na trzy strefy odpowiadające specyfice wykonywanych zadań. Na każdym piętrze znalazło się bowiem miejsce do pracy w pełnym skupieniu, część komunikacyjna połączona z administracyjną oraz tzw. collaboration area, czyli strefa komunikacji i pracy wspólnej. W przypadku części administracyjnej ważną rolę odgrywa przestrzeń do relaksu, spożywania posiłków czy kuchnia pracownicza.

Pracownicy samodzielnie mogą też wybierać miejsce, w którym chcą pracować.

- W całym budynku jest WiFi oraz dostęp do większości systemów, w których pracujemy, dlatego nie ma problemu, żeby zespół pracował nawet w strefach relaksu - dodaje Joanna Krawczyk-Golba.
  • Ażurowe podwieszane dekoracje nadają wnętrzu lekkości.
  • Każde z pięter firmy zostało urządzone z innym motywem przewodnim.
  • Sale konferencyjne zostały dopasowane wielkościowo do potrzeb zespołu.
  • Motywem przewodnim jednego z pięter jest żeglowanie.
  • Wśród pomieszczeń sprzyjających relaksowi pracowników znalazł się dźwiękoszczelny pokój do gry na gitarze.
  • W otwartej przestrzeni pracownicy mogą się zrelaksować, zjeść posiłek, poczekać na spotkanie czy porozmawiać z kolegami z pracy.
  • W pokojach do pracy jest miejsce dla kilkuosobowych zespołów.
  • Regulowane wysokości biurek i wyprofilowane fotele umożliwiają pracę w komfortowych warunkach.
  • Na korytarzach możemy zobaczyć szafki na klucz przeznaczone na podręczne rzeczy pracowników.
  • Rośliny umieszczone na ścianach są ciekawym elementem dekoracyjnym.
  • Na każdym piętrze znajdują się dwie strefy kuchenne.
  • W zależności od potrzeb spotkania są również przeprowadzane w większych salach konferencyjnych.
  • Każda z nich uwzględnia kwestie izolacji akustycznej pomieszczenia.
  • Na każdym poziomie budynku jadalnia została zagospodarowana w inny sposób.
  • Panele akustyczne pełnią bardzo często również rolę dekoracyjną.
  • Dzięki roślinności biuro jest przytulne.
  • Z jednej strony "łodzi" zostało wydzielone miejsce do spożywania posiłków.
  • W pokojach do telekonferencji znalazły się lampy nawiązujące do sieci rybackich.


Wielofunkcyjna przestrzeń multimedialna



Większe spotkania multimedialne są zazwyczaj prowadzone na parterze. Zaaranżowana przestrzeń uwzględnia bowiem miejsce dla ponad 120 osób. Na co dzień powierzchnia jest wykorzystywana jako strefa relaksacyjna czy jako jadalnia. Pracownicy chętnie spożywają tu posiłki i spędzają wolny od pracy czas.

Oprócz tego, w przestrzeni multimedialnej znajdują się rzutniki, kamera oraz systemy nagłaśniające, które umożliwiają przeprowadzanie konferencji czy większych spotkań. Wszystkie meble, które znajdują się w tym pomieszczeniu są "mobilne". W zależności od potrzeb można je w dowolny sposób przestawiać.

  • Jeden z pokoi do relaksu został urządzony na wzór łodzi.
  • W połączeniu z widokiem za oknem, aranżacja wnętrza robi imponujące wrażenie.
  • Na marynistycznym piętrze znalazły się szafki z uchwytami imitującymi liny.
  • Boje to kolejny element wystroju wnętrza.
  • Jedno z pięter ma przypominać wnętrze łodzi podwodnej.
  • W tym celu wykorzystano między innymi industrialne lampy.
  • Przewaga czerni i szarości oraz metal idealnie wkomponowują się w klimat łodzi podwodnej.
  • Jedna z przestrzeni otwartych. Na środku umieszczono blat imitujący bar.
  • W jednej z kuchni można stanąć za sterami statku.
  • Drewno i mozaika stanowią ciekawą przeciwwagę dla czerni i złota w kuchni na pierwszym piętrze.
  • Obok gabinetów dyrektorów również znajdują się sale konferencyjne.
  • Złoto-czarne hokery ciekawie współgrają z geometryczną podłogą.
  • Ciekawym dopełnieniem części kuchennej jest bogata roślinność.
  • Całość została zaaranżowana w zestawieniu z welurowymi siedziskami i krzesłami w intensywnym, niebieskim kolorze.
  • Wszystkie meble są "mobilne", dzięki czemu w razie wydarzeń można stworzyć przestronne wnętrze konferencyjne.
  • Bufet został zaaranżowany na wzór nadmorskich lokali gastronomicznych.
  • Obok niego znajduje się jadalnia.


"Trójmiejskie Biura" to cykl, w którym pokazujemy wnętrza biur znajdujących się na terenie Trójmiasta i jego okolic. Rozmawiamy o estetyce i funkcjonalnych rozwiązaniach, które ułatwiają codzienną pracę.

Chcesz pokazać nam swoje biuro w tym cyklu? Prześlij trzy zdjęcia wnętrza na adres: j.puchala@trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (114)

  • atmosfera ... (4)

    a jak tam wygląda atmosfera pracy?
    ludki spoko czy jak w stereotypowej korpo - tylko wyścig?

    • 17 0

    • nikt się nie ściga, bo nie ma po co; lepsze stanowiska to i tak tylko w nordykach

      tu większość jest na podobnym poziomie, co daje dobrą atmosferę

      • 8 1

    • Atmosfera fajna (2)

      W ogole fajna, przyjazna pracownikom, elastyczna firma. I nie, nie pracujemy po 10 godzin na dobę :)

      • 5 2

      • (1)

        Tylko 11

        • 3 2

        • ja tam pracuje mniej albo część dnia z firmy a część z domu :)

          • 0 0

  • Chyba najgorszy sort pracownika (wyprany mózg) - korposzczurek.

    • 14 16

  • Przedszkole...

    • 7 4

  • Wszyscy w trójmieście pracują w biureczkach, (2)

    mają bielutkie miękkie rączki, biurwy kokietują biurwowych krawaciarzy w bielutkich koszulach. Dosłownie jak na naszych propagandowych serialikach. wymiotować się chce już, biura,biura,biura...

    • 10 17

    • (1)

      I już wiadomo, że poza swoimi propagandowymi serialikami to ty korpo nigdy w życiu nie widziałeś.

      • 9 0

      • I już wiadomo, że jesteś korposzczurkiem :)

        • 1 1

  • (2)

    Przecież Nordea opuściła Polskę, nawet był na Trójmiasto.pl artykuł o tym.
    To już wrócili?

    • 5 7

    • usługi IT a nie bank :) Widzisz różnicę? (1)

      .

      • 3 1

      • Aaaaa

        • 1 1

  • (2)

    Idealna przestrzeń dla więźniów siedzących w robocie po 16 godzin na dobę.

    • 10 11

    • przesadzasz (1)

      Pracodawcy nie zależy na wykonczeniu pracowników. Skąd wezmą nowych ?
      Biuro wyglada ok i w wielu korpo jest o wiele gorzej.

      • 0 1

      • wezmą już wkrótce na Ukrainie czy Białorusi

        • 2 1

  • To mi przypomina wybieg dla przedszkolaków.

    • 5 4

  • Wielkosc

    A po co takie duże biuro jak tam tylko 4 osoby pracują?

    • 2 0

  • Hot-desk'i w open-space'ach

    "Pracownicy samodzielnie mogą też wybierać miejsce, w którym chcą pracować. " - czyli swojego biurka nie mają - muszą krążyć

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane