• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line planuje zwolnienia w Szwecji. Na linii Gdynia-Karlskrona promy kursują

Wioletta Kakowska-Mehring
19 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na linii Gdynia-Karlskrona pływa obecnie jeden statek pod banderą szwedzką - Stena Vision. W tej chwili nie ma decyzji, w jaki sposób planowane zwolnienia wpłyną na funkcjonowanie linii Gdynia-Karlskrona. Na linii Gdynia-Karlskrona pływa obecnie jeden statek pod banderą szwedzką - Stena Vision. W tej chwili nie ma decyzji, w jaki sposób planowane zwolnienia wpłyną na funkcjonowanie linii Gdynia-Karlskrona.

Operator promowy Stena Line planuje zwolnić 950 pracowników firmy w Szwecji. Jest to odpowiedź na trwający globalny kryzys związany z rozszerzaniem się pandemii koronawirusa, co wywarło znaczący wpływ na operacje pasażerskie. Na razie nie wiadomo, czy ta decyzja dotknie też Stena Line Polska.


Czy kiedyś podróżowałe(a)ś promem pasażerskim?


Firma Stena Line odnotowała drastyczny spadek rezerwacji w ruchu pasażerskim w ciągu ostatniego tygodnia. Skutki tej sytuacji były najgorsze w Skandynawii. W ostatnim czasie ruch pasażerski do Szwecji, Danii, Polski, Niemiec i Łotwy został w znacznym stopniu zatrzymany.

- Ze względu na sytuację, w której się obecnie znajdujemy, nie mamy innego wyboru, jak dostosować do niej nasze operacje i ich koszty, aby ograniczyć konsekwencje spadku popytu i zapewnić ciągłość naszego ruchu frachtowego - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.

Przed sezonem sytuacja się nie poprawi



Od soboty, 14 marca, Stena Line całkowicie przestała obsługiwać trasę Oslo-Frederikshavn (Norwegia-Dania), do odwołania. Obecnie szacuje się, że operacje pasażerskie nie zostaną przywrócone przed szczytem sezonu letniego.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Stena Line jest zatem zmuszona do podjęcia drastycznych środków w celu dostosowania kosztów do nowej sytuacji biznesowej i zapewnienia ciągłości działalności przewozowej - poinformowano w komunikacie.
Dlatego ogłoszono, że planowane są zwolnienia 950 osób zatrudnionych przez Stena Line Scandinavia AB. Planowane zwolnienia dotyczą stanowisk na pokładzie i na lądzie, na dziewięciu statkach pływających pod szwedzką banderą, a także stanowisk w dwóch siostrzanych spółkach: Stena Line Travel Group oraz Retail & Food Services.

Co z polską częścią biznesu Stena Line?



W Polsce Stena Line prowadzi linię promową z Gdyni do Karlskrony. Ruch frachtowy i pasażerski na linii prowadzą obecnie trzy statki. Informacja o zwolnieniach dotyczy szwedzkiego personelu i statków pływających pod banderą Szwecji, których we flocie Stena Line jest w sumie dziewięć.

- Na linii Gdynia-Karlskrona pływa obecnie jeden statek pod banderą szwedzką - Stena Vision. W tej chwili nie ma decyzji, w jaki sposób planowane zwolnienia wpłyną na funkcjonowanie linii Gdynia-Karlskrona. Stena Line poddaje ewaluacji całą swoją działalność we wszystkich regionach ze względu na gwałtowny spadek rezerwacji pasażerskich i nie wyklucza dalszych redukcji personelu lub zmian w rozkładach rejsów oraz swojej sieci linii promowych - informuje Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line Polska.

Kontrola pasażerów promu w Gdyni.


Promy na linii Gdynia-Karlskrona kursują



Na razie Stena Line Polska zaangażowana jest w akcję "Prom do domu".

- W obecnej sytuacji wiele osób pragnie wrócić do domu w Polsce i Skandynawii. Dokładamy wszelkich starań, aby pomóc naszym klientom w powrocie do domu w Polsce oraz Szwecji i udostępniamy miejsca dla pasażerów w całym rozkładzie, również w dniach 15-24.03.2020. Dodatkowo, aż do 30.04.2020, Stena Line umożliwia zmianę rezerwacji bez opłaty manipulacyjnej. Dlatego pasażerowie, którzy chcą, mogą wrócić do domu wcześniej, nie ponosząc dodatkowych opłat - podano w komunikacie.
Promy Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona kursują zgodnie z rozkładem. Trzy promy dziennie zabierają zarówno towary, jak i pasażerów pieszych, i w samochodach osobowych w obie strony (czyli zarówno z Polski do Szwecji, jak i ze Szwecji do Polski). Przejście graniczne w Gdyni jest otwarte dla ruchu towarowego i osobowego, oczywiście z ograniczeniami, wynikającymi z ustawy o stanie zagrożenia epidemicznego (kontrola sanitarna i kwarantanna, ograniczenie wjazdu dla cudzoziemców). Wjazd do Szwecji, mimo ograniczeń wprowadzonych 19.03, jest dozwolony dla obywateli szwedzkich oraz obywateli Unii Europejskiej (w tym Polaków) oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w tym Norwegów.

Firmy z branży morskiej w Trójmieście



- Ruch towarowy odbywa się bez utrudnień, a kierowcy frachtowi nie podlegają kwarantannie. Ma to na celu utrzymanie działania transportu jako ważnej części gospodarki. Stena Line pozostaje w kontakcie ze służbami państwowymi i instytucjami odpowiedzialnymi za zabezpieczenie sanitarne oraz na bieżąco monitoruje przekazywane do publicznej wiadomości informacje i zalecenia dotyczące zapobiegania rozprzestrzeniania się COVID-19 - dodaje Agnieszka Zembrzycka.

Miejsca

Opinie (41) 2 zablokowane

  • Szkoda,smutne ale to dopiero początek lawiny:(

    • 73 10

  • w Szwecji nie ma problemu (5)

    ludzie dostaną zasiłki na poziomie 90% pensji więc dadzą radę. Gorzej u nas, bo to co obiecuje rząd to śmiechu warte grosiki. Małe firmy nie przeżyją, a o zasiłkach zapomnijcie.

    • 84 26

    • 62% od kwoty brutto

      • 10 2

    • A niby skąd Rząd ma wziąć? Jak trzy czwarte Polaków kombinuje z podatkami w każdym możliwym wydaniu. Takie kombinowanie np. w krajach skandynawskich oznaczałaby koniec działalności na wieki wieków, a u nas huzia na Józia czyli na Rząd bo nie pozwala kombinować. Wszyscy chcą unikać podatków,płacenia ZUS-u itp. ale potem wszyscy wyciągają rękę

      • 38 17

    • (1)

      Ja byś miał poprzedni rząd to byś tylko usłyszał "piniyndzy nima".

      • 25 28

      • Teraz uslyszysz ze sa miliardy, a zobaczysz zera.

        • 23 6

    • Pewnie wezmą te zasiłki od Muzułmanów i od Grety.

      • 9 3

  • Wystarczył tydzień?! (4)

    • 47 2

    • (1)

      A co? Mieli utrzymywać nierentowny biznes, aż się skończą pieniądze? Nie ma nadziei na poprawę w najbliższych miesiącach to odcięli się od kosztów jak najszybciej.

      • 19 7

      • Zabrali wypracowane zyski i spitolili

        • 16 5

    • Kolosy na glinianych nogach...dwa tygodnie i wielka firma kwiczy. Inna sprawa, że tam nikt nie zostawi bezrobotnych na głodowych zasiłkach. U nas to dopiero będzie dramat....ale co tam..mamy tarczę Jarosława.

      • 9 9

    • Bardziej chodzi o to że wszelkie przewozy spadną co najmniej na parę miesięcy.

      • 5 1

  • (3)

    Won z tym promem zamknięte granice a prom z wirusem pływa sobie w jedną i drugą stronę jak chce..........

    • 37 52

    • TY masz w glowie wirusa ale glupoty.

      • 20 6

    • Zobaczymy co będziecie pisać

      jak z powodu tej zbiorowej histerii wielu z was straci pracę/dochody a ceny pójdą w górę przy gorszym asortymencie. Nie chcę być pesymistą, ale jakieś 12 mężczyzn dziennie popełnia w Polsce samobójstwo, więc za chwilę będziemy tu mieli wzrost o 50%.

      • 10 3

    • Won z tobą pracujemy w Szwecji podatki płacimy w Polsce chcemy wrócić to wracamy zobaczymy jak będziesz płakać jak ci 500+ zabiorą z moich podatków

      • 6 4

  • Słabo, słabo

    Już teraz szacują, że biznes nie ruszy na wakacje. Wygląda to beznadziejnie. Do lipca jeszcze 3,5 miesiąca. Nie ma silnych na zarazę.

    • 41 1

  • szybko im poszło (1)

    chyba najpierw powinni ich wysłac na urlopy, a zwalniac na koncu gdy sytuacja się nie zmieni. Wydaje mi sie że wykorzystali okazję do zwolnień.

    • 47 10

    • Szybko im poszlo

      Nie wiem jak w Szwecji wyglądają zwolnienia w związku z Corona wirusem Ale w Norwegii weszła ustawa że pracodawca może zwolnić Ciebie w okresie dwóch dni A nie jak do tej pory w okresie 30 dni tzn z bomby

      • 5 1

  • taki prom to super miejsce na kwarantannę

    na redzie nikt nie będzie ściemniał

    • 29 3

  • Gdynia - Kłajpeda (1)

    Może pomogłoby uruchomienie połączenia np. 2x w tygodniu Gdynia- Kłajpeda -Gdynia. Fracht by się znalazł a i turyści się znajdą po czasach z wirusem

    • 8 6

    • chyba z Niemiec omijając Polske

      skoro Polacy zablokowali granice i z kompletnie niewiadomych przyczyn trzymaja ludzi po 30 godzin

      • 6 4

  • Za chwilę wszystko ruszy , będą znowu zatrudniać, tyle że na gorszych warunkach i pozbędą się z załóg Skandynawów na najwyższych stawkach, zastąpią beżowymi, bo kryzys i wyjątkową rzeczywistość. Przerabiałem to już kilka lat temu w norweskiej kompanii offshore i przewozów ropy, podczas kryzysu na rynku ropy naftowej

    • 56 3

  • Dobre zarty w szwecji odrazu ich zwiazki zawodowe by zniszczyly

    A w Polsce kogo mają zwalniać jak większość na kontraktach pracuje

    • 17 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane