• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest inspektorów ITD. Będą skrupulatnie kontrolować kierowców

Maciej Naskręt
15 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kontakt z inspektorami najczęściej mają osoby prowadzące działalność gospodarczą w transporcie. Kontakt z inspektorami najczęściej mają osoby prowadzące działalność gospodarczą w transporcie.

Od poniedziałku do niedzieli inspektorzy transportu drogowego mają skrupulatnie sprawdzać kierowców. To forma protestu przeciwko braku podwyżek w inspekcji.



Czy popierasz protest inspektorów?

W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą się spodziewać bardzo szczegółowych kontroli, przeprowadzanych przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Funkcjonariusze planują przeprowadzenie protestu. Z racji tego, że nie mogą odstąpić od pracy, swoje czynności będą wykonywać bardzo skrupulatnie.

- Lista oczekiwań pracowników inspekcji jest bardzo długa. Otwiera ją kwestia pensji, której podstawa nie była podnoszona od dziewięciu lat - mówi Łukasz Baranowski, przewodniczący organizacji międzyzakładowej NSZZ Solidarność w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Gdańsku.
Ponadto inspektorzy liczą na to, że ich stanowisko nie będzie urzędnicze, lecz zostaną funkcjonariuszami. Liczą również na dodatki w postaci dodatku na umundurowanie.

Nadmieńmy, że protest ma się odbywać na terenie całego kraju. W razie braku odpowiedzi ze strony rządowej, w okresie wrzesień-październik zostanie wprowadzony protest ciągły, który zapoczątkuje manifestacja w Warszawie.

Na Pomorzu pracuje ok. 25 inspektorów transportu drogowego. Pensja nowo zatrudnionego inspektora wynosi ok. 2,3 tys. zł netto. Pracownicy otrzymują też w postaci premii dodatki stażowe i funkcyjne.

Tak pracują inspektorzy ITD nocą

Miejsca

Opinie (109) 6 zablokowanych

  • Zlikwidować nierobów i... (3)

    ...kompetencje przekazać drogówce .

    • 144 32

    • (2)

      u nas jak w Rosji, u nas SOK ITD u nich DPS, GAI, GIBDD

      • 12 4

      • KGB, GRU, SWR... (1)

        • 2 0

        • Proszę tępić przestępców gospodarczych

          Którzy okradają fiskusa i legalnych przedsiębiorców ! Pełno ich w nocy na ulicach

          • 7 0

  • (4)

    Czyli w końcu zaczną wykonywać swoje obowiązki? :D

    • 136 6

    • Dokładnie to samo mi przyszło na myśl.

      Niezły strajk = będą wreszcie pracować :)

      • 15 1

    • 25 inspektorów toż to szok

      na setki tysięcy tirów!!!!

      • 11 0

    • tak :) w ramach prostestu będa pracować! :) (1)

      coś pięknego, mam nadzieję że nie dostaną podwyżek i będą jeszcze więcej pracować w takim razie :)
      Może przestaną jeździć przeładowane samochody po naszych drogach i je niszczyć.
      Może będzie mniej zbyt głośbych motorów na drogach?
      Może kilku tirowców dostanie madat za słabe hamulce... same korzyści dla mieszkańców! Dziękujemy za prostest!

      • 13 1

      • bez zrozumienia...

        Chyba nie zrozumiałeś intencji ITD. Będą trzepać JEDEN losowo wybrany pojazd do bólu. Ten, na kogo trafi taka kontrola, będzie miał sprawdzoną homologacje każdej żarówki, zmierzoną powłokę lakierniczą na całej naczepie i odcienie plandeki na każdym centymetrze. Czyli pół dnia pracy niewinnego kierowcy psu w d*pe, a w tym czasie na CB radiu "dwa oczka wyżej" będzie komunikat że mają juź jelenia który im zajmie cztery godziny, więc nagle wyruszy ze stacji Darexa pod estakadą kawalkada przeładowanych Tirów z hamulcami tylko do pierwszej osi...

        • 4 0

  • Zlikwidować nierobów (4)

    Gnebiciele

    • 43 36

    • Dawaj, dwie tony jeszcze wejdą śmiało!

      • 17 5

    • (2)

      Właśnie, przynajmniej będzie można bezkarnie wozić dzieci niesprawnym autokarem na kolonie, a tak trzeba inwestować w naprawy, bo ITD się czepia.

      • 11 2

      • (1)

        Do sprawdzenia autokaru przed wyjazdem wystarczy policja.

        • 6 0

        • I tym samym ITD gnębi a policja nie?

          • 0 1

  • Do stoczni niech idą (1)

    • 64 6

    • tam nie płacą tak dobrze za sprawdzanie tachografów a oprócz tego ITD chyba wiele więcej nie robi

      • 11 2

  • Proszę ważyć tiry i wywrotki !!! (1)

    i sprawdzać busy tzw "bulgarów" !!!! Jeżdżą na targowiska prowincji i na giełdy samochodowe ! Wraki do potęgi !!! Dym z rur jak z komina na Śląsku za PRL !!!
    Brak badań, liczba pazażerów x 5 ! itd
    ps. jak to mor dy drą... nawet poza bazarami, wystarczy po giełdzie zajechać na stację benzynową przed obwodnicą jadąc od Chwaszczyna do Gdańska... Zero kultury...delikatnie pisząc... Dla nich samych wyszedłbym z UE.

    • 89 2

    • beduinów chyba

      • 7 0

  • A co oni dla nas robią? (1)

    Kontrole autokarów przy szkołach robi policja, która powinna być gdzie indziej

    • 54 8

    • lapia cwaniakow w przeladowanych tirach

      chyba nie musze mowic jakie zniszczenia drog powoduja przeladowane tiry?
      koleiny to najmniejsza szkoda

      • 1 0

  • (1)

    a wiecie że ITD tylko do 14 pracuje bo trzeba dzieci ze szkoły odebrać

    • 37 11

    • Ja też.

      • 3 0

  • A ja naiwny zawsze myślałem że każdą kontrolę przeprowadzają skrupulatnie.. (1)

    • 85 3

    • Ta jasne.

      • 1 0

  • po 5 latach zatok 5 tysięcy netto. (2)

    • 25 3

    • (1)

      To może jak już zaczęliście wykonywać swoje obowiązki chociaż przez najbliższy tydzień, to utrudniajcie życie temu komu podlegacie, a nie tym którzy was finansują.

      • 26 0

      • W punkt.

        • 17 0

  • guzik dobrego wynika z tego całego ITD tylko od czasu do czasu tysiące kolejnych urzędników o podwyżki występuje (12)

    ponoć tak ciężko pracują dzień w dzień, to powiedzcie mi skąd te porozjeżdżane całkiem niedawno wyremontowane jezdnie w Gdańsku. Przeładowane ciężarówki czy fuszerka przy remoncie? Czy oprócz sporadycznych patroli na Armii Krajowej oni np kontrolują jakieś dojazdy do placów budowy żeby wykonawcy nie obniżali swoich kosztów przeładowując transporty. Jak staną z patrolem to po 15 minutach w eterze już wiadomo że tam stoją i większość transportów omija trasę. Podjechać znienacka na plac budowy i skontrolować Mietków w Kamazach czy się mieszczą w dopuszczalnej masie - to już zbyt wymagające
    Np Świętokrzyska w okolicach Łostowic już się systematycznie zapada przy studzienkach, Małomiejska to samo. Obydwie remontowane chyba w ciągu ostatnich 5-6 lat i obydwie stanowią drogi dojazdowe do wielu palców budowy w południowych dzielnicach. Na obydwu nie problem spotkać przeładowane ciężarówki.

    • 65 5

    • czemu nie budują tak żeby wytrzymywały? (2)

      skoro i tak wiadomo że będą jeździć przeładowane pojazdy to dlaczego nie budują wytrzymalszych dróg?

      • 1 3

      • jezdnia spełnia określone warunki i normy co do obciążenia

        Wszystko to w korelacji z przepisami technicznymi dotyczącymi masy pojazdów i dopuszczalnych nacisków na oś. I tak ma być. To nie wina projektantów i wykonawców, że później użytkownicy przekraczają te przepisy
        Można zrobić bardziej wytrzymałe ale wtedy w grę wchodzą inne technologie i inne koszty.
        Oczywiście może to być tez fuszerka przy remoncie ale to już inny temat

        • 4 0

      • bo nie da się podnosić wytrzymałości w nieskończoność

        to jest realny świat a nie gra, Wszystko ma swoje granice.

        • 3 0

    • Z tego co wiem to miejsce gdzie mogą być wazone samochody jest ściśle określone przez prawo. Musi być odpowiednio płasko itd także dlatego mają wyznaczone miejsca do wazenia. A to że drogi się zapadają też ponosi odpowiedzialność wykonawca. Złe zageszczony grunt. Za cienkie warstwy gruntu, natężenie aut bo nikt nie przewidział że będzie tam jeździć "setka" ciężarówek na dzień i efekt jest jaki jest

      • 2 0

    • (4)

      pod BCT w Gdyni,kilka lat temu postawili wagi.ANI razu nie widziałem tam inspektorków, a jak wygląda estakada kwiatkowskiego,lepiej nie mówić bo znowu szykuje się remont.jeśli ITD nie potrafi sobie poradzić z ważeniem przeładowanych zestawów z kontenerami,niech się ze mną skontaktują,chętnie podam maila (jeśli czytają ten portal) i podpowiem GDZIE I JAK się to robi.p.s na koniec proponuje przyjrzeć się ETM, WML,WSC ....

      • 1 0

      • kozak,a i tak wie że nikt się z nim nie skontaktuje.SB-ek albo milicjant? (2)

        • 1 1

        • (1)

          widać kierowca wyżej wspomniany hehe..........weź 200 żelaza,opraw i je.....j się dobrze w pusty swój łeb....

          • 1 0

          • Widać bezglutenowy kierowca osobowki

            • 0 1

      • Odkrycie. ETM, WML i WSC trzepaliśmy jak jeszcze nie wiedziałeś co ITD. Podziękujcie stronie społecznej czyli samym przewoźnikom za "zmiany" w prawie, które skutecznie uniemożliwiają nam wykonywanie pewnych zadań.

        • 0 1

    • 700 inspektorów na cała PL (1)

      Nie zapominaj że inspektorów jest około 700 na cała PL. W zasadzie tylko inspekcja waży pojazdy, a pracuje jak urząd bo przecież inspektorzy to tylko urzędnicy - nie funkcjonariusze. Stąd masz nowe drogi z koleinami.

      • 0 1

      • Jasne kolejni w kolejce do koryta po wcześniejszą emeryturę.

        Ty zwykły obywatelu zapi......j do ....... śmierci na przedstawicieli władz okupacyjnych.

        • 1 0

    • nie masz pojęcia jak wygląda praca inspektora. Nie mogą jak piszesz "znienacka" podjechać żeby skontrolować ciężarówki np na placu budowy bo mają określony z góry dzienny plan pracy z dokładnymi wytycznymi gdzie mają się znajdować plus zamontowane gps w samochodach by mogli być kontrolowani czy wykonują pracę zgodnie z planem. A to, że pracują w godzinach ustalonych z góry w ustawie tj. 8 godz w przedziale 6 - 17 powoduje, że kontrole powyżej tych godzin są znacznie mniejsze. Ponadto mają narzucony odgórnie plan ile muszą dziennie kontroli wykonywać i za każdą mniejszą ilość przy rozliczeniu miesięcznym mają mniejsze pensje. Ponadto dodatki za np pranie munduru są wypłacane ale jednocześnie o podobną kwotę zmniejszane wypłacane wówczas wynagrodzenie. Nikt z inspektorów nie wie w jaki sposób obliczane jest jego wynagrodzenie bo "góra" nie raczy tego przedstawić. Ci inspektorzy z pierwszej edycji rzeczywiście zarabiają dużo więcej i na tym koniec. Reszta to zwykłe pomioty. A komentarze, że jak im źle to niech zmienią pracę też są nie na miejscu - Polska to nie kraina luksusu gdzie można ot tak bez problemu pracę dostać. Co nie znaczy, że inspektorzy mają spuścić głowę i przyjąć co im się daje i cieszyć się, że w ogóle pracę mają. Nie macie zielonego pojęcia ile czasu i ile materiału trzeba wkuć by mieć taką wiedzę jak oni. Policjanci o transporcie i przepisach z tym związanych nie mają praktycznie pojęcia. A co do kierowców ciężarówek to sami bardzo często mówią inspektorom, ze gdyby nie inspekcja to by ich pracodawcy wykończyli. Wystarczy najpierw pomyśleć, a nie pisać komentarze bez przemyśleń.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane