- 1 Co przysługuje nam za pracę w święta? (18 opinii)
- 2 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 3 Przeciętne wynagrodzenie znów w górę (189 opinii)
Promy dla PŻM. Remontowa gotowa do cięcia blach
Próby modelowe zakończone pomyślnie, stal i profile do budowy kadłuba już są. Gdańska Stocznia Remontowa jest gotowa do produkcji promów RoPax dla polskich armatorów państwowych - PŻM i PŻB. Już w październiku planowane jest rozpoczęcie budowy od... tzw. palenia blach.
Kontrakt realizowany przez GSR to nowa odsłona projektu budowy promów dla polskich armatorów. Wcześniej w budowę zaangażowana była stocznia ze Szczecina. Zaczęło się i skończyło na położeniu stępki. Projekt porzucono.
PŻB ma stępkę, a PŻM zamówi promy. Czy powstaną w Gdańsku?
Kilka miesięcy temu zakończono badania modelowe w basenie Centrum Techniki Okrętowej w Gdańsku, które potwierdziły zakładane parametry promu, m.in. stateczność, kształt kadłuba, zanurzenie, nośność, długość linii ładunkowej i prędkość. Zakończono także obliczenia wytrzymałościowe i opracowano szczegółowe wymagania techniczne dla większości urządzeń okrętowych, umożliwiając ich wybór i zakup.
- Trwa zatwierdzanie dokumentacji projektowej kadłuba przez towarzystwo klasyfikacyjne i armatora. Biuro Remontowa Marine Design & Consulting, które we współpracy z zamawiającym przygotowało projekt koncepcyjny promów, opracowuje obecnie m.in. dokumentację wykonawczą na potrzeby budowy statku, która jest w wysokim stopniu zaawansowania prac - powiedział nam Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji w Remontowa Holding.
Wcześniej stocznia pozyskała gwarancje należytego wykonania kontraktu oraz gwarancje płatnicze. Zawarła również z konsorcjum banków umowę linii na gwarancje i akredytywy, zabezpieczające dostawy związane z realizacją projektu.
Remontowa z gwarancjami. Pierwszy prom w 2025 roku
- Remontowa przystępuje do budowy jednostek z podpisanymi kontraktami na dostawy kluczowego wyposażenia, m.in. systemów energetycznych, silników i pędników, systemów automatyki i sterowania, ogrzewania i wentylacji, jak również wyposażenia ro-ro (umożliwiającego załadunek i wyładunek). Obecnie "dopinana" jest logistyka dostaw, w tym również pozostałych materiałów i wyposażenia - dodaje Grzegorz Landowski.
W budowę zaangażowana będzie nie tylko Remontowa. Kadłub będzie produkowany i montowany w GSR, ale z wielu sekcji powstających częściowo przy udziale różnych firm podwykonawczych. Bloki będą scalane za pomocą opracowanej w stoczni i dobrze sprawdzonej komercyjnie technologii przy wykorzystaniu stoczniowej infrastruktury dokowej.
Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?
Mają to być proekologiczne, niskoemisyjne jednostki napędzane czterema silnikami LNG typu Dual-Fuel ze wspomaganiem bateryjnym (hybryda), zasilane skroplonym gazem ziemnym oraz paliwem typu diesel, używanym do inicjacji zapłonu. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, co znakomicie usprawni manewrowanie w portach - czytamy w komunikacie. Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 31,6 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4100 m, a prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów. Promem będzie mogło podróżować 400 pasażerów, załoga będzie liczyła 50 osób.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-09-27 11:19
(7)
to rzadzacy dowiedzieli sie jak podejsc do budowy promow plywajacych,to nie jest wbic lopate,wprowadzic koparke,przybic stepke do za malej pochylni!.
- 20 13
-
2022-09-27 13:02
Za to Tusk i PO dobrze wiedzą że po co budować statki w Polsce jak można w Niemczech więc zlikwidujmy resztę firm z branży. (6)
- 8 21
-
2022-09-27 18:50
Pinokio gdzie auta elektryczne robi? (1)
- 9 2
-
2022-09-28 18:18
Pinokio szuka rtęci w Odrze bo mu Niemcy kazali.
- 0 0
-
2022-09-27 17:44
PiS likwidował 2005-2007 (1)
- 11 2
-
2022-09-28 18:17
Likwidował, Likwodował, aż w 2007 przyszedł Tusk z Nowakiem i zlikwidowali.
- 0 0
-
2022-09-27 13:15
(1)
jak zamykac stocznie popytaj towarzyszy Jaworskiego i Smolinskiego maja wprawe!.
- 16 5
-
2022-09-28 18:16
Stocznie to akurat likwidował w Polsce wasz Tusk z Gradem i Nowakiem
A jak tam wasz Nowak przygotowany już na Ekstradycję na Ukrainę?
Każdy przestępca powinien odbywać wyrok w kraju którego jest obywatelem. Czyli Nowak na Ukrainie.- 0 1
-
2022-09-27 09:08
Czemu nie w polskiej Stoczni Gdańskiej? (6)
Odkupionej od ukraińskiego inwestora za miliony???a wcześniej sprzedana przez pis (jaworskiego za grosze?)
O co tu chodzi??/ Podobnie pis odkupił elektrociepłownię i Państwo dokłada rocznie 1,5 mld ??? jaki w tym sens??- 16 17
-
2022-09-27 19:14
Powiedz mi:
Kim ta, nazwijmy to umownie, stocznia miałaby to zrobić? Który bank chciałby z nią współpracować? Czy ma kontakty wśród dostawców? Gdzie i kiedy prezentowała jakieś swoje osiągnięcia? Że stocznią ma to, co tam istnieje, tyle wspólnego, co Sasin z prawdziwą polityką.
- 5 1
-
2022-09-27 10:19
tam Gdańskiej, a czemu nie w Szczecińskiej? (1)
przecież Pinokio postukał tam złotym młoteczkiem już parę lat temu
- 18 4
-
2022-09-27 10:33
Tamtą pis już rozkradł i zlikwidował
- 21 5
-
2022-09-27 09:11
Podobno (1)
- 4 3
-
2022-09-28 09:14
jaworski sprzedał cały sprzęt stoczniowy za bezcen - powinien siedzieć , no ale pis kocha złodzieji , patronuje pedofilom i wręcza medale świrom
- 1 1
-
2022-09-27 09:28
Dlaczego nie w państwowej stoczni? Odpowiedź jest prosta. Chcą mieć te promy. W Polsce budowy w państwowych nie bardzo się sprawdzają - stępka w Szczecinie, Gawron.
- 44 10
-
2022-09-27 09:05
Piotr Soyka (11)
Nie chciał tego budować by nie wiązać się zbyt blisko z politykami. Obecne szefostwo jest widać bardziej piwotalne by jakoś przeżyć. Co ciekawe w stoczni o profilu remontowym budowanie tak dużego statku nie może być opłacalne no chyba, że podatnicy w tym przypadku dopłacą różnicę. Dziwne tylko, że prywaciarzowi. Żeby ktoś kiedyś tego nie zaczął rozliczać.
- 28 67
-
2022-09-27 14:46
Soyka (1)
nie chciał robić wielu rzeczy, nie wytrzymał naporu perswazji nie których delikwentów i dla tego nie żyje. Niestety w dzisiejszych czasach, a raczej ponownie zaczyna królować zasada "jesteś z nami, albo przeciw nam"
- 2 6
-
2022-09-27 19:16
O Prezesie
i przyczynach śmierci lepiej zamilcz. I naucz się pisać po polsku.
- 6 1
-
2022-09-27 11:21
(4)
Remontowa to holding, należy do niej np. Stocznia Północna którą ma odpowiednie pochylnie.
- 4 7
-
2022-09-27 11:43
Odpowiednie do czego, bo chyba nie do promów tej wielkości ;) (3)
- 18 2
-
2022-09-27 19:50
W tekście
jest mowa o technologii montażu, może przeoczyłeś. Statki składa się nie tylko na pochylniach.
- 4 0
-
2022-09-27 19:37
W tekście
jest mowa o technologii montażu, może przeoczyłeś. Największe statki można budować bez pochylni: montaż bloków kadłuba odbywa się na dnie suchego doku. Remontowa ma doki pływające, ale są techniki pozwalające na złożenie kawałków w całość również z użyciem takiego przyrządu. Wierz mi, wiem, co mówię.
- 8 0
-
2022-09-27 13:39
wyobraz sobie ze S.P.zwodowala ,,kuter" ,,Gryf Pomorski",a G.S.R.zbudowala dok plywajacy 55000.
- 6 0
-
2022-09-27 10:24
gdyby się nie opłacało to by się nie podjęli proste
- 20 2
-
2022-09-27 09:57
A co to za anonimowy ekspert od tego co stocznia może a czego nie?
- 29 3
-
2022-09-27 09:39
(1)
Czyli rozumiesz słowo "Remontowa" ale nie rozumiesz słowa "Shipbuilding" :-)
- 31 10
-
2022-09-27 14:33
a gdzie mądralo wyczytałeś "shipbuilding" ja widzę GSR
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.