- 1 Co przysługuje nam za pracę w święta? (18 opinii)
- 2 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 3 Przeciętne wynagrodzenie znów w górę (189 opinii)
- 4 Więcej kierowniczych posad w wodociągach (234 opinie)
Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego
Protest pracowników DCT.
Pracownicy terminalu DCT w Gdańsku domagają się bezpiecznych warunków pracy i stabilizacji zatrudnienia. Po raz kolejny pikietowali pod siedzibą spółki. Tym razem do postulatów ws. układu zbiorowego doszedł też wątek bezpieczeństwa pracy w związku z zagrożeniem koronawirusem. Według związkowców w terminalu wystąpiły przypadki zakażenia.
- Wiosną, w związku z zagrożeniem epidemicznym, w firmie funkcjonowały sanitarne przerwy technologiczne. Zostały one zniesione w pierwszej połowie lipca. Lekarz medycy pracy, który wyraził na to zgodę, zastrzegł, że przerwy mogą być przywrócone w przypadku pogorszenia się sytuacji. Mimo że to nastąpiło, bo w sierpniu u trzech pracowników DCT wykryty został koronawirus, przerw nie przywrócono. Komisja Zakładowa NSZZ "Solidarność" pisała w tej sprawie do zarządu terminalu i wniosła o zwołanie zebrania komisji BHP - do dziś spotkanie nie zostało zorganizowane. Na problem zwrócił uwagę także społeczny inspektor pracy, który umieścił stosowną informację w księdze zaleceń - informuje Adam Piotrowski, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" w DCT.
W terminalu pracuje ponad tysiąc osób, a podczas jednej zmiany kilkaset. Dzięki przerwom, o które wnosi "Solidarność", liczba mijających się osób może zostać ograniczona, a pracownicy będą bezpieczniejsi.
Kolejnym punktem zapalnym są też przedłużające się negocjacje ws. układu zbiorowego. W sierpniu tego roku wygasł zbiorowy układ pracy, który do tej pory obowiązywał. Trwające od pół roku negocjacje nad nowym układem nie przyniosły żadnych rezultatów. Zdaniem związkowców pracodawca pozoruje dialog i niepotrzebnie przeciąga negocjacje. Pracownicy domagają się zajęcia stanowiska przez zarząd terminalu i podpisanie układu, który da poczucie stabilizacji
- Nie ma powodu, żeby przedłużać negocjacje ws. układu zbiorowego. Chyba że informacje na temat dobrej sytuacji ekonomicznej terminalu dystrybuowane przez władze spółki są nieprawdziwe - powiedział obecny na proteście Krzysztof Dośla, przewodniczący Zarządu Regionu Gdańskiego NSZZ Solidarność.
To już kolejny protest w DCT na przestrzeni ostatnich lat. Choć zmienił się właściciel, bo od maja ub. roku jest nim operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale państwowego Polskiego Funduszu Rozwoju, to - jak widać - problemy pozostały.
- Jak widać problem ten przerasta zarząd terminalu, dlatego trzeba się zastanowić, czy właściwe osoby zarządzają tą firmą - powiedział Krzysztof Dośla i dodał, że w najbliższym czasie spotka się z władzami jednego z udziałowców DCT. Prawdopodobnie miał na myśli Polski Funduszu Rozwoju.
Protest pracowników DCT.
We wrześniu ub. roku pracownicy również protestowali pod siedzibą zarządu. Wówczas chodziło o m.in. zatrudnianie do rozładunków osób z firm zewnętrznych na podstawie umów cywilnoprawnych, czyli tzw. kupowanie usług od agencji pracy tymczasowej i firm zewnętrznych. W 2017 roku z kolei załoga weszła w spór zbiorowy z zarządem, a postulaty protestujących dotyczyły respektowania pakietu gwarancji pracowniczych zapisanych w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy oraz czytelnych i realnych zasad premiowania za efekty pracy. Wówczas udało się porozumieć. Jak będzie tym razem, zwłaszcza że jedną ze stron tej dyskusji jest podmiot państwowy z 30 proc. udziałem?
O komentarz poprosiliśmy władze DCT.
- Od początku pandemii COVID-19 DCT utrzymuje najwyższe standardy sanitarne, aby zapewnić ochronę zdrowia naszym pracownikom i gościom. W pierwszej fazie trwania pandemii wdrożyliśmy przerwy pomiędzy zmianami ze względu na fakt, że w tym samym czasie stopniowo wdrażaliśmy inne - równie skuteczne środki ostrożności, takie jak: wyposażenie pracowników w maseczki, zapewnienie środków dezynfekujących na każdym sprzęcie, systematyczną dezynfekcję szatni i pokojów socjalnych, dostosowanie liczby pracowników w busach do wymogów stosowanych w komunikacji, a w miejscach, w których jest to możliwe, wprowadziliśmy pracę z domu. Po zastosowaniu wszystkich tych środków zaradczych, po konsultacji z odpowiednimi służbami, wraz z rozmrażaniem rygorów w całym kraju, a także mając na uwadze potrzeby klientów, firma podjęła decyzję o wycofaniu się ze stosowania dodatkowych przerw. Jeśli wdrożone środki i zasady będą przestrzegane przez pracowników, nie ma podstaw do przywrócenia przerw sanitarnych - informuje Zarząd DCT.
Władze DCT zapowiadają, że jeśli pandemia będzie rozwijała się niekorzystnie dla naszego regionu i znajdziemy się w strefie zagrożonej, to działania zostaną zrewidowane i zostaną zastosowane adekwatne do sytuacji środki, np. powrót do przerw sanitarnych.
- Związek zawodowy wspomina, że DCT miał trzy infekcje, co jest prawdą, ale żaden z tych przypadków nie został potwierdzony jako zarażenie w miejscu pracy i z radością informujemy, że wszystkie trzy osoby w pełni powróciły do zdrowia i są w stanie wrócić do pracy - czytamy w komunikacie.
A co w sprawie układu zbiorowego?
- DCT Gdańsk jest niezmiennie otwarte na prowadzenie dialogu ze związkami zawodowymi. Czynniki, które mogły tymczasowo wpłynąć na płynność rozmów, to dostępność związana z okresem urlopowym w Polsce w połączeniu z panującą pandemią i reżimem sanitarnym z tym związanym. Negocjacje powracają do całkowicie płynnego trybu we wrześniu i został już uzgodniony termin kontynuacji rozmów.Obecnie sytuacja w terminalu poprawiła się w porównaniu z marcem 2020, kiedy to DCT zostało początkowo dotknięte przez COVID-19. Pomimo niższych przeładunków niż w ubiegłym roku i trudniejszych warunków ekonomicznych sytuacja jest obecnie stabilna. Wciąż jednak jest ona poniżej wszelkich założeń operacyjnych, które zostały przyjęte na ten rok, i według których terminal zatrudniał przed uderzeniem COVID-19. W związku z globalną pandemią, a następnie pogorszeniem koniunktury gospodarczej, wiele przedsiębiorstw musiało zwolnić pracowników. Terminal natomiast utrzymał zatrudnienie, co było i jest naszym priorytetem. Ponadto kontynuujemy przegląd wewnętrznego procesu awansów, aby sprawdzić, co jest właściwe w tych warunkach operacyjnych - podano w komunikacie.
Miejsca
Opinie (140) 8 zablokowanych
-
2020-09-04 21:40
Biura wami gardzą
- 11 13
-
2020-09-04 23:11
tylko upadek
Tam gdzie solidarność tam kończy się zakład pracy. Gdzie dzisiaj jest stocznia gdańska tylko tam gdzie solidarność ze sztandarami Na uroczystościach kościelnych
- 27 10
-
2020-09-04 23:11
Wy...lić (2)
wszystkich pikietujących wyj...ć i dać prace potrzebującym
- 23 36
-
2020-09-05 01:02
Zapomniałeś dodać że za pół stawki. Bo takich to jest po 400 na jedno miejsce.
- 5 0
-
2020-09-05 01:04
Problem w tym że my chcemy pracować, ba mało tego, my pracujemy. Na najwyższym poziomie, sprawdź sobie rankingi produktywności. Ale zapewne nie masz pojęcia o czym piszę.
- 18 3
-
2020-09-05 07:00
...stopniowo wdrażaliśmy inne - równie skuteczne środki ostrożności, takie jak: wyposażenie pracowników w maseczki, zapewnienie środków dezynfekujących na każdym sprzęcie, systematyczną dezynfekcję szatni i pokojów socjalnych.." no walka na całym froncie DCT kupiło pracownikom maseczki, pełen szacun. W końcu Związek Zawodowy zajął się tym od czego jest a nie wchodzeniu w zad PISowi
- 14 6
-
2020-09-05 07:30
Według związkowców w terminalu wystąpiły przypadki zakażenia.............
oto czym zajmuja się zwiazkowcy - diagnozowaniem pracowników !! covida już nawet w TVP 1 nie traktuja poważnie a tu związkowcy za kasę niemieckiego sanepidu odgrzewają rzekomego virusa.....
- 8 12
-
2020-09-05 07:33
Brawo dla Was (10)
Z plaży obserwujesz pracowników DCT? Ale z Ciebie ANALityk, znawca i doskonały obserwator.
Bo gdybyś się zainteresował na czym polega praca suwnic to wiedziałbyś, że pośpiech jest złym doradcą, Ale widać po Twoim komentarzu, że przeczytanie czegokolwiek wartościowego przekracza możliwości intelektualne i mógłbyś nie pojąć.
W d*p*CH się przewraca? od czego?
Bo zazwyczaj od dobrobytu się przewraca. Czy pracownicy DCT żyją w dobrobycie?
O tak, z pewnością jeśli pensja 2900 netto to dla kogoś dobrobyt =D
Jeśli wypłaty pracowników są takie same od 5 lat a od 5 lat minimalne wynagrodzenie wzrosło o 850 zł brutto to faktycznie mają prawo wyrażać niezadowolenie.
Co roku powinni dostawać podwyżkę inflacyjną. Proponuje przeczytać co to jest inflacja zanim napiszecie, że pracownikom się gdzieś przewraca.
Wzięli się w garść i zorganizowali pikietę i za to należy im się szacunek, bo oprócz biadolenia tak jak 90% społeczeństwa potrafią robić coś w kierunku poprawy swojego wynagrodzenia.
Więc nie wylewajcie swojej zazdrości i żali, że ktoś ma jaja i potrafi zorganizować pikietę.
Brawo dla Was ! Walczcie o swoje i o to co Wam się należy bo to Wy pracownicy tworzycie firmę. Jeśli firma osiąga dobre wyniki to jest to w dużej mierze zasługa jej pracowników.- 32 6
-
2020-09-05 10:48
Czemu kłamiesz z tą wypłata? (6)
Może podasz ile zarabiają ludzie na RTG bądź STS? :) dlaczego nie powiesz, że ludzie - często bez jakiejkolwiek szkoły nawet - zarabiają po 4 tysiące i więcej, chodząc do pracy na dwa dni, później dwa wolne. Czy to nie pasuje już pod tezę i podajesz tylko pensje lukowego, który zarabia najmniej? Kolejne kłamstwo, może jesteś swiezakiem jakims i nie wiesz - jak pensje nie wzrosły od 5 lat, skoro bodajże 2 czy 3 lata temu były podwyżki w związku z układem zbiorowym? Widzicie sami państwo, solidaruchy kłamią na potęgę, żeby zrobić z siebie ofiary, a prawda jest zupełnie inna.
- 4 15
-
2020-09-05 13:25
(2)
Sam piszesz że pensje wzrosły w związku z układem zbiorowym, a tak się składa że ten właśnie układ zapewniła pracownikom związkowa Solidarność. Jeśli wydaje Ci się że pracodawca przyszedł i powiedział "Tutaj są spisane Wasze prawa i przywileje do tego daje Wam podwyżkę bo przez kilka ostatnich lat jej nie było A inflacja rośnie i chce Wam wyrównać. Od dziś będziemy mieli układ zbiorowy który zapewni Wam stabilizację i poczucie bezpieczeństwa" to jesteś w głębokim błędzie, to "solidaruchy" zapewniły to załodze. A co do pensji to jesteś w ogromnym błędzie, podejrzewam że jesteś pracownikiem DCT i wiesz z czego składa się pensja, to podstawa + premia+ plus dodatek za godziny nocne + nadgodziny (jak są) A jak wiadomo dziś premia jest jutro może jej nie być, tak samo nadgodziny. Nikt na placu nie przekracza 4k gołej pensji. A operatorzy STS często pracują w tej firmie po kilkanaście lat i uważasz że >4k podstawy to jest jakiś miód? A jak zarobią więcej to tylko dlatego że na to zapracują, swoimi wynikami na premie czyli wkładem w dobro ogółu (produktywnosc) i ewentualnie nadgodziny to też dodatkowe środki, wydaje Ci się że ktoś za darmo dostaje te pensje? Na każdą dodatkową złotówkę trzeba zapracować, nikt nie przychodzi do załogi i mówi "nic się nie dzieje, praca stoi ale jest dobrze to damy wam bonus" nikt za darmo pieniędzy nie bierze.
- 9 1
-
2020-09-05 17:04
(1)
Dokładnie tak, zgadzam się ze wszystkim co zostało napisane.
Tak,2900-3000 netto podstawa plus ewentualna premia która jest albo jej nie ma i dodatki za noc i pracę w Święta.
Terminal pracuje cały rok, Ty jesz karpia na Święta,na Sylwestra otwierasz kolejnego Specjala A koledzy i koleżanki z DCT pracują i nikt się ich nie pyta czy chcą pracować w Święta.
Nawet przez Ciebie wspomniany lukowy który zarabia najmniej pracuje w Święta i nie zasługuje na takie marne pieniądze.
Ciśnijcie tam dalej z protestami bo należą Wam się podwyżki, praca po 12 godzin także w nocy nie zasługuje na takie psie pieniądze- 8 0
-
2020-09-07 23:54
Idź na dźwigowego na budowę lub do stoczni - będziesz miał lepiej. Z przymusu tam pracujesz?
- 1 1
-
2020-09-05 13:30
(2)
2 dni do pracy 2 dni wolne. Po 12h Tak to prawda świątek piątek i niedziela, jak wpadniesz tak idziesz, najbardziej lubię zmiany 25 i 26 grudnia, wtedy cała rodzina zbiera się razem A ja miło spędzam czas w pracy :) wyrabiana jest norma godzin, nikt nie robi mniej niż np Pani w sklepie, na poczcie, w urzędzie czy gdziekolwiek indziej, jest normą godzin miesięczna i tyle się pracuje ile ta norma mówi. Tak że twoje twierdzenie że 2dni w pracy 2 wolne to jest jakiś przywilej to znów się mylisz, każdy system ma swoje zalety i wady.
- 7 1
-
2020-09-07 22:30
(1)
To się zwolnij!!!!!!!!
- 1 3
-
2020-09-08 00:56
A po co się zwalniać. Lepiej ciebie wkurviac co by kabel na czole tobie wyskoczył . Buzka żyłko.
- 0 0
-
2020-09-05 14:04
Rozpędziłeś się z tym 2900 netto
- 0 2
-
2020-09-07 22:28
Cienki jesteś i jesteś z tych co nie potrafi załadować ciezarowek tylko woła pomocnika .Połowa to cukiernicy ,kucharze elektrycy rolnicy z nowego dworu tam pracują i nie mają pojęcia o tej pracy.Tak jak Sylwia Kuleta damulka ma wiecznie problem.
- 2 1
-
2020-09-07 23:51
Chodź do mnie! U mnie płacą mniej, ale atmosfera lepsza, sami patrioci i związkowcy...No i choć roboty mało, to rząd dosypie..
- 0 0
-
2020-09-05 07:49
zwiazkowe covidowe pasozyty prowokatorami
-destabilizują prace w DCT zamiast pilnować zatrudnienia obcokrajowców
- 5 18
-
2020-09-05 07:57
1/3 kierowców na DCT to Ukraina 1/3 wojskowi z pruszcze Gdańskiego dorabiają sobie :)
- 16 2
-
2020-09-05 08:22
(2)
Cisi bohaterzy. Piękny baner. Co za skromność. Za chodzenie do pracy nazywają się bohaterami. Wstydziłbym się trzymać taki transparent. Miliony ludzi w Polsce chodzi do pracy, oni widać również są bohaterami. Trochę pokory życzę, chyba że za pracę nie otrzymują wynagrodzenia to wtedy zwracam honor i podziwiam.
- 12 23
-
2020-09-05 10:37
Cichy Bohater to hasło zostało wymyślone przez Dyrekcję!
- 19 0
-
2020-09-05 10:43
Xyz
Widać że nie jesteś w temacie :D
- 14 0
-
2020-09-05 08:24
xxx (6)
Im się chyba w głowach pomieszało zarabiają bardzo dużo wiem bo mam kilku z rodziny składki odprowadzane od wszystkiego pracują 15 dni w miesiącu i jeszcze strajkują. Na wasze miejsce mam dużo nowych pracowników. Zarząd DCT powinien zwalniać więcej ludzi to by się bali i szanowali pracę.
- 13 33
-
2020-09-05 09:25
15 dni w miesiącu wyrabiając normalny etat jak każdy. Pracując po 12h , w nocy do 6 rano, wszystkie święta, port pracuje 365 dni w roku 24 h na dobę.
- 24 0
-
2020-09-05 10:42
Dowiedz się jak wygląda praca w terminalu kontenerowym na placu, Luk, Czeker, Rs, IMv, rtg, sts. dopiero zacznij się mądrzyć, tak dla twojej wiadomości średnia długość pracy w terminalu kontenerowym na świecie wynosi ok 10lat, tak dostaje w d*pe organizm,od nocek, stresu, wymuszonej pozycji ciała,...
- 18 1
-
2020-09-05 10:50
"Odprowadzaja wszystkie składki" powaznie? :D :D to jest jakiś cud? To jest coś niesamowitego i nie normalnego? To że robisz u dziada i dajesz się dymac na "skladki" to jest twój problem i tobie podobnych, dziad zyje w dostatku a ty bez skladek xD a że jaj nie masz to dalej będziesz dymany, a ekipę DCT możesz tylko podziwiać i zazdrościć że potrafią zawalczyć o swoje ;)
- 20 1
-
2020-09-05 10:55
Do koksik
Zmień prochy bo koksik na mózg ci pada.
- 14 1
-
2020-09-05 14:06
Mają tak jak powinno być. W jakim kraju my żyjemy, że opłacane składki od całości to wielkie wow?
- 12 0
-
2020-09-06 10:53
z twojej rodziny to ci zakochani w firmie co sobie samojebki na zdjęcie w tle na Facebooka robią??? Za których bierzesz 500 brutto od zatrudnionego?
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.