• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

O4 Flow dla biznesu. Tu kobieta jest na pierwszym planie

Wioletta Kakowska-Mehring
31 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • W debacie otwierającej O4 Flow udział wzięły m.in. Natalia Hatalska, Olga Kozierowska oraz Marta Moksa. Spotkanie poprowadziła Dominika Rossa.
  • Twórcy O4 Flow chcą wykorzystać naturalną chęć współpracy, która jest w kobietach.
  • O4 Flow to przestrzeń dla przedsiębiorczyń, freelancerek, dla właścicielek biznesów czy pań pracujących w korporacji.
  • Przestrzeń O4 Flow to ponad 500 m kw. powierzchni biurowej w budynku Olivia Gate A, na pierwszym piętrze.
  • O4 Flow ma być miejscem, gdzie obok infrastruktury niezbędnej w prowadzeniu działalności kobiety przede wszystkim znajdą pomoc mentorek, ekspertek, a także innych kobiet, które po prostu prowadzą firmy.
  • W O4 Flow będą dyżurować prawnik i księgowa. Zagwarantowany zostanie rezydentom dostęp do platformy z wiedzą biznesową oraz marketingową.
  • Twórcy O4 Flow chcą wykorzystać naturalną chęć współpracy, która jest w kobietach.

Czego potrzebują kobiety, aby wystartować w biznesie? Pieniędzy? Doświadczenia? Pewnie też, ale przede wszystkim potrzebują... wsparcia innych kobiet. O tym, że przyda się pomoc w drodze do sukcesu, przekonane są też firmy i środowiska skupione w Olivia Business Centre oraz O4. Dlatego najpierw powstał unikalny w skali kraju projekt Strefa Kobiet, a teraz pierwsza w Polsce przestrzeń coworkingowa, dedykowana właśnie paniom.



Zapytaliśmy kiedyś naszych czytelników, czy kobietom w biznesie jest trudniej? Aż 41 proc. odpowiedziało - "tak", tylko 15 proc. stwierdziło, że "nie". Z kolei 44 proc. uznało, że "w biznesie nie ma znaczenia płeć, tylko umiejętności". Jeśli do tego dołożymy twarde dane, które mówią o tym, że tylko co trzecia firma w Polsce prowadzona jest przez kobiety, to wyłania się obraz, który na pewno jest jeszcze daleki od ideału. Jak to zmienić? Działać wspólnie.

- Badania pokazują, że kobiety mają wyższe ogólne poczucie dobrostanu, jeżeli spotykają się ze swoimi przyjaciółkami często i regularnie. Najlepiej dwa razy w tygodniu. Ta regularna rozmowa na różne tematy sprawia, że lepiej się czujemy. Niestety kobiety mają tendencję do umniejszania swoich umiejętności. Okazuje się, że tylko 7 proc. kobiet z MBA zgłosiło się po podwyżkę po uzyskaniu certyfikatu. W przypadku mężczyzn o wyższe zarobki występuje aż 60 proc. Różnica jest więc ogromna. Dzięki wspólnemu działaniu torujemy sobie drogę, ale nie chodzi o to, żeby się zrzeszyć i być w kontrze do czegoś, chodzi o pozytywne podejście. Jeżeli będziemy patrzyły pozytywnie na siebie, na swoją pracę, na pracę innych, również mężczyzn, to nasza sytuacja się zmieni. Kobiety czasem potrzebują impulsu, potem sobie świetnie radzą - mówi Dominika Rossa, head of O4 Flow.

Pierwszy w Polsce coworking dla kobiet



Takim impulsem była pierwsza inicjatywa OBC, czyli Strefa Kobiet, której celem jest dbałość oraz pomoc w rozwoju osobistym i zawodowym. W ramach tego programu organizowane są spotkania autorskie, szkolenia i warsztaty dla pań, które chcą rozwinąć swoje zawodowe skrzydła, szukają motywacji oraz inspiracji, chciałyby wymienić się doświadczeniami, nawiązać nowe kontakty. Teraz przyszedł czas na drugi krok, czyli O4 Flow - pierwszy w Polsce, a nawet w Europie Środkowo-Wschodniej, coworking dla kobiet, który jest częścią O4 Coworking, jednego z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się coworkingów w Polsce.

- Jeden z pionierów na rynku kobiecych coworkingów - The Wing - krótko po otwarciu miał aż 8 tys. firm na liście oczekujących. Czy nie jest to najlepszy dowód na to, że takie miejsce jest potrzebne? W Europie Zachodniej takich coworkingów jest zaledwie kilkanaście, a badania, m.in. przeprowadzone przed uruchomieniem O4 Flow, jasno wskazują, że kobiety chcą miejsca, w którym będą mogły rozwijać biznesy "po swojemu" - mówi Dominika Rossa.
  • O4 Flow to przestrzeń dla przedsiębiorczyń, freelancerek, dla właścicielek biznesów czy pań pracujących w korporacji.
  • Dominika Rossa i Natalia Hatalska
  • Podczas debaty otwierającej panie rozmawiały m.in. o potędze wspólnotowości, konieczności odwagi w działaniu, potrzebie równości w życiu prywatnym i zawodowym, znaczeniu intuicji oraz teamworku.
  • Olga Kozierowska i Marta Moksa
  • Marta Moksa, Maciej Grabski oraz Dominika Rossa
  • Podczas debaty otwierającej panie rozmawiały m.in. o potędze wspólnotowości, konieczności odwagi w działaniu, potrzebie równości w życiu prywatnym i zawodowym, znaczeniu intuicji oraz teamworku.
  • O4 Flow ma być miejscem, gdzie obok infrastruktury niezbędnej w prowadzeniu działalności kobiety przede wszystkim znajdą pomoc mentorek, ekspertek, a także innych kobiet, które po prostu prowadzą firmy.
  • Podczas debaty otwierającej panie rozmawiały m.in. o potędze wspólnotowości, konieczności odwagi w działaniu, potrzebie równości w życiu prywatnym i zawodowym, znaczeniu intuicji oraz teamworku.


Przestrzeń O4 Flow to ponad 500 m kw. powierzchni biurowej w budynku Olivia Gate A, na pierwszym piętrze. Jest to przestrzeń do pracy, do spotkań, zapraszająca zarówno startupy, początkujących przedsiębiorców, jak i przedsiębiorców już dojrzałych lub rozwijających się. Do tego w tym wypadku kierowana jest do kobiet, choć niewykluczająca mężczyzn. To przestrzeń dla przedsiębiorczyń, freelancerek, dla właścicielek biznesów czy pań pracujących w korporacji. Czym w takim razie O4 Flow różni się od innych coworkingów?

Panie potrzebują współpracy



- Tu nie o biurka chodzi, a o współpracę i budowanie społeczności, czyli o to, czego potrzebują kobiety. Dla nas ważne jest, aby ktoś nam powiedział "dasz radę" czy "zróbmy to razem". O4 Flow ma być miejscem, gdzie obok infrastruktury niezbędnej w prowadzeniu działalności znajdziemy przede wszystkim pomoc mentorek, ekspertek, a także innych kobiet, które po prostu prowadzą firmy - wyjaśnia Dominika Rossa.
W O4 Flow będą dyżurować prawnik i księgowa. Zagwarantowany zostanie rezydentom dostęp do platformy z wiedzą biznesową oraz marketingową.

- Postawimy na spotkania networkingowe i eventy pogłębiające know-how. Zaprojektowaliśmy np. session room, przestrzeń dedykowaną indywidualnym spotkaniom z coachem, trenerem personalnym, psychologiem, mediatorem, ale też dietetykiem czy logopedą - mówi Dominika Rossa.

Okazuje się, że takie ośmielenie pań do współpracy w ramach coworkingów jest potrzebne. Według raportu O4 Coworking o polskich coworkingach, który przeprowadzono w 2018 roku, niecałe 10 proc. coworkingów zrzesza więcej niż połowę kobiet i aż 66 proc. deklaruje, że kobiet jest mniej niż 30 proc. To nie oznacza, że kobiet w biznesie jest mniej, w końcu miejsca w coworkingach dedykowanych kobietom na całym świecie zapełniają się w ekspresowym tempie. Ewidentnie kobiety w biznesie mają nieco inne potrzeby, możliwe, że kobiecy coworking szybciej pomoże im rozwinąć skrzydła.

- Trochę inaczej jest w naszym O4. U nas jest pół na pół, co bardzo nas cieszy. Zauważamy jednak, że kobiety korzystające z naszej przestrzeni do pracy bardziej nastawione są na tzw. sieciowanie, na działania wspólnotowe. Gdy ogłaszamy jakieś projekty, które mają na celu integrację środowiska, to zwykle pierwsze pojawiają się panie - mówi Marta Moksa, managing director w O4 Coworking.
Właśnie tę naturalną chęć współpracy, która jest w kobietach, chcą zagospodarować twórcy O4 Flow.

A co z panami?



- Coworking dla kobiet to nie dyskryminacja mężczyzn - jak pomyślą niektórzy. To miejsce, w którym panowie są mile widziani i potrzebni. Różnica jest taka, że tu to kobiety będą na pierwszym planie - wyjaśnia Marta Moksa.
W O4 Flow kobieta ma być w centrum zainteresowania. Pod jej potrzeby przygotowana zostanie oferta warsztatów, inspirujących spotkań i merytorycznych szkoleń.

- To absolutnie nie znaczy, że się izolujemy. To nie jest miejsce, które będzie dzielić. Mamy sygnały, że panowie to dostrzegają. Ci, którzy mają z nami kontakt, twierdzą nawet, że to świetna inicjatywa, że polecą to miejsce swoim żonom, siostrom czy córkom - dodaje Dominika Rossa.
W spotkaniu i debacie otwierającej O4 Flow udział wzięły m.in.: Olga Kozierowska, trenerka i mentorka, założycielka pierwszej w Polsce organizacji działającej na rzecz przedsiębiorczości kobiet i promocji ich sukcesów w biznesie pod nazwą Sukces Pisany Szminką, Marta Moksa, managing director w O4 Coworking oraz Natalia Hatalska, analityk trendów, założycielka Infuture Hatalska Foresight Institute. Panie rozmawiały m.in. o potędze wspólnotowości, konieczności odwagi w działaniu, potrzebie równości w życiu prywatnym i zawodowym, znaczeniu intuicji oraz teamworku.

Miejsca

Opinie (74) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    czy te nogi mogą kłamać

    • 7 7

    • Tylko po co im to?

      Czy one kuchni w domu nie mają?

      • 1 0

  • Podstawa to porządek na biurku. Potem odpowiedni odświeżacz powietrza. (3)

    Świetlówki takie aby nie raziły w oczy no i garaż kryty aby śnieg nie zniszczył lakieru. Wyważona stopka w podpisie maila a z resztą niech sobie pracownicy sami radzą w końcu mają mózgi, niech zarabiają.

    • 32 2

    • Zarabjajo

      • 3 0

    • (1)

      I kariera przez łóżko jako alternatywa. W biznesie trzeba reagować na sygnały wysyłane przez rynek.

      • 13 0

      • Mała Mi

        Coś wiesz więcej na ten temat ? Kariera przez łóżko ?

        • 1 1

  • Rola kobiet w biznesie kończy się w momencie (3)

    kiedy trzeba załadować palety do kontenera, zwalić śnieg z dachu magazynu albo zmienić oponę w ciężarówce

    • 58 19

    • To nie jest biznes

      Tylko robota dla robotnika :)

      • 11 8

    • (1)

      Nie ma sprawy, jest wózek widłowy to mogę załadować palety, jest łopata do ośnieżania to odśnieżę, jak załatwisz prawo jazdy na ciężarówkę to i oponę będę musiała się nauczyć zmienić.

      • 4 4

      • Widzisz, jak załatwisz. Na takie rzeczy jest kurs a później egzamin.

        • 4 1

  • (5)

    Typowa "byznesłoman" na zdjęciu głównym...
    Smartfonik w ręku, patrzenie co zrobiły z rana "psiapsiólki"(z podtekstem ,co ona ma czego ja nie mam.. .XD ) i liczenie "lajków na fb" a reszta się zrobi..
    W prawdziwym biznesie!, nie ma czasu, na gapienie się w telefon, nie ważne, jak jest zaawansowany.

    • 61 8

    • nie zgadzam się do końca z kolegą (3)

      jedną z podstawowych umiejętności menadżerskich jest delegowanie zadań na pracowników, a szef musi mieć czas na pracę koncepcyjną. To że prezes siedzi w gabinecie i gapi się w sufit, albo pije kasę patrząc w telefon, nie znaczy że nie pracuje. najlepsze pomysły przychodzą do głowy, kiedy się trochę nudzimy i myśli trochę błądzą.

      • 7 10

      • najfajniej się trochę nudzić i delegować

        na Seszelach ;)

        • 10 0

      • rekinie spedycji

        Rozumiem :)
        I powiem Tobie, coś w tym jest, bo na białym suficie, możesz "oczami wyobraźni"
        namalować "mapę błądzących myśli" wydumanych, w danym "dniu pracy".

        • 4 2

      • Ja tak pracuję cały dzień - siedzę i patrzę w sufit (koncepcyjnie)

        • 0 0

    • Nieważne, a nie nie ważne. Naucz się najpierw durniu pisać, a potem komentuj coś, na czym i tak się nie znasz.

      • 2 2

  • Cooworking kobiet.. (4)

    To jak panie "potrafią" wspólnie współpracować jest wręcz legendarne. Zazdrość, wbijanie szpil, kłótnie, kopanie pod kimś dołków - to tylko ułamek z całego repertuaru ich działań.

    • 66 6

    • (3)

      Bo mężczyźni są uczciwi, współpracują idealnie, nie biorą udziału w wyścigu szczurów i w ogóle są najlepsi xD

      • 9 8

      • kochaniutka - po latach oberwacji tak to właśnie wygląda (2)

        • 10 3

        • (1)

          Jakich obserwacji xD To ludzie są tacy, nie jedna płeć. Nie powiesz mi, że 3,5 miliarda ludzi tworzy "Zazdrość, wbijanie szpil, kłótnie, kopanie pod kimś dołków" a druga połowa wręcz przeciwnie. Równie dobrze ja mogę napisać, że Polacy są beznadziejnymi pracownikami, bo tacy mi się trafili. Generalizowanie jest złe.

          • 6 7

          • Wszystko polega na uogólnieniach i wyciąganiu "średniej", a taka właśnie jest prawidłowość. Przykład, że wszystkie kobiety takie są, lub wszyscy mężczyźni jest bez sensu. Jednak. pewne cechy przeważają i tutaj nie ma co się ubierać, że czarne jest białe.

            • 2 0

  • Bla, bla, bla, bla, bla....... (1)

    bla, bla, bla

    • 34 3

    • Najlepszy dzisiaj

      • 2 0

  • To w końcu po angielsku, czy po polsku?

    To taki ubogi mamy język, że trzeba jakieś obcojęzyczne wstawki stosować?

    • 27 2

  • ekstremalny seksizm

    ale cóż, na tym robi się karierę. Zwłaszcza jak ktoś nic innego nie potrafi

    • 49 2

  • eh to parcie na szkło

    to jest straszne

    • 30 1

  • Opinia wyróżniona

    Czy są jakieś artykuły dowartościowujące mężczyzn (7)

    Jakoś mało w sieci jest artykułów typu faceci spotykają się by prowadzić biznes. Takie artykuły i mówienie o biznesie wśród kobiet jest dowodem na to , że Sami szufladkujemy płeć damską jako płeć słabsza. Uważam, że najważniejsze są czynny i jest wiele kobiet, które dochodzą do sukcesu bez wspomagaczy i "dopingu" przez media

    • 58 0

    • Bo faceci po prostu prowadzą biznesy i mają spotkania biznesowe.

      Po co robić z nich aferę i pokazówkę.

      • 20 2

    • "Jakoś mało w sieci jest artykułów typu faceci spotykają się by prowadzić biznes."
      Bo stara, mądra zasada mówi: "Duże pieniądze, lubią cisze".
      A jak jest ich więcej, to najlepiej szeptem....

      • 14 1

    • (2)

      Są. Tysiące książek o tym, jak mężczyzna powinien się ubierać, wysławiać, zachowywać, działać w biznesie. Tysiące.

      • 2 9

      • (1)

        Miliony, a nawet miliardy!

        • 10 0

        • Jeśli liczyć broszury wszystkich samozwańczych kołczów etc. to kto wie?

          • 8 0

    • Nikt tu nie wspomina o płci damskiej jako słabszej.
      Panowie także mogą chwalić się i pisać o prowadzonym przez siebie biznesie.
      Sęk w tym, że Panowie raczej rywalizują między sobą, a Panie współpracują.
      Pewnie dlatego jest ich coraz więcej w biznesie, a ich firmy są stabilne i bezpieczne.

      • 1 8

    • Kobiety same odzierają się z godności zwłaszcza tymi nazwami: babski wieczór, dziewuchy w biznesie. Czy jakiś mężczyzna idzie na chłopskie pogaduchy? Faceci jak piją wódkę mówią: panowie, wypijmy. A kobiety No, laski, na zdrowie itd. Same robią krzywdę sobie tym

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane