Wiadomości

stat

Nowy gracz na trójmiejskim rynku gier

QLOC współpracuje z takimi firmami jak: Warner Bros. Interactive, Bandai Namco Entertaiment, Capcom, Six Foot czy IO Interactive.
QLOC współpracuje z takimi firmami jak: Warner Bros. Interactive, Bandai Namco Entertaiment, Capcom, Six Foot czy IO Interactive. fot. materiały prasowe

Na trójmiejskim rynku pojawiła się nowa firma z branży gier komputerowych. QLOC, która pracuje dla dużych graczy na tym rynku z USA i Japonii otwiera u nas swoje biuro. Powód? Kwalifikacje tutejszych specjalistów IT.



- Wybraliśmy Trójmiasto m.in. ze względu na atrakcyjność lokalizacji i łatwość relokacji pracowników z innych miast Polski i zagranicy. Kolejne kryteria to dostępność cenionych profesjonalistów w Trójmieście. Nowi pracownicy w całości zasilą nasz dział development, dla którego utworzyliśmy filię w Gdańsku - powiedział Adam Piesiak, prezes QLOC.
QLOC to firma z Warszawy, powstała w 2009 roku. Początkowo spółka zajmowała się usługami lokalizacyjnymi (tłumaczeniami i nagraniami audio na ponad 30 języków) i testami jakości gier, ale bardzo szybko zorientowała się, iż branża gier wideo potrzebuje szerszego wsparcia, dodała więc do swojego portfolio usługi portingowe (konwersje gier pomiędzy platformami, np. przeniesienie gry z konsoli PS4 na PC), a następnie usługi graficzne.

Obecnie współpracuje z takimi firmami jak: Warner Bros. Interactive, Bandai Namco Entertaiment, Capcom, Six Foot czy IO Interactive, przygotowując takie tytuły jak Dragon's Dogma: Dark Arisen (wersja PC), Tales of Zestiria (PS4 oraz PC), seria Devil May Cry (Xbox One i PS4), Resident Evil 4 i 6 ( PC), RiME (PC oraz Xbox One), Injustice 2 (PC) - i wiele, wiele innych.

Na początku QLOC zatrudni około 15 osób, ale firma planuje podwojenie kadr i ciągły rozwój. Poszukiwani są programiści.

- Wejście QLOC otwiera nowe możliwości na pomorskim rynku pracy. Młodzi twórcy, programiści i developerzy - pokolenie wychowane na grach komputerowych - mają szansę na pracę w tej dynamicznej branży - mówi Małgorzata Tusk z Invest in Pomerania, instytucji obsługującej inwestorów.
A branża ta faktycznie ma dobre perspektywy. Według raportu PwC "Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021" szacuje się, że średnioroczny wzrost w tym sektorze wynosi 4,2 porc., zaś polski rynek gier wideo jest jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Średnioroczny wzrost tzw. rynku game dev do 2021 roku wyniesie aż 9,4 proc. W rezultacie będzie wart 574 mln dolarów.

W Trójmieście branża ma już mocną reprezentację. W ostatnich latach powstało tu wiele firm produkujących gry komputerowe, w tym na komórki i inne urządzenia mobilne. W Gdańsku powstał m.in. oddział francuskiej firmy Playsoft, który zajmuje się zarówno samodzielną produkcją gier na platformy mobilne, jak i kreacją gier oraz ich konwersją na zlecenie dużych producentów. W rynek platform mobilnych celuje też gdańska firma Aidem Media, która specjalizuje się w produkcji gier i programów edukacyjnych dla najmłodszych. Gry edukacyjne dla najmłodszych produkuje także gdyńskie Very Nice Studio.

Na naszym rynku jest też obecna spółka Forever Entertainment, która zajmuje się produkcją gier komputerowych oraz szeroko pojętej multimedialnej rozrywki na wszystkie dostępne obecnie platformy. To właśnie w Gdańsku powstała mroczna gra o małej dziewczynce podróżującej przez krainę ciemności w towarzystwie świetlika - "Selma and the Wisp" to dzieło firmy Toucan Systems. Tworzeniem gier zajmuje się też studio Blue Sunset Games z Gdańska. W Trójmieście jest też siedziba zespołu Viking Potatoes, który tworzy gry 8Suns.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (58)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.