• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nadchodzą święta i lockdown. Kurierzy potrzebni do pracy

Arnold Szymczewski
9 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Wzrost zapotrzebowania na kurierów na rynku pracy jest zauważalny. W związku ze zbliżającymi się świętami i prawdopodobnie całkowitym lockdownem kurierzy będą mieli ręce pełne roboty. Wzrost zapotrzebowania na kurierów na rynku pracy jest zauważalny. W związku ze zbliżającymi się świętami i prawdopodobnie całkowitym lockdownem kurierzy będą mieli ręce pełne roboty.

O pandemii, rosnącym zapotrzebowaniu na kurierów, warunkach pracy i zarobkach, a także o tym, w jakich firmach z tej branży można znaleźć zatrudnienie w Trójmieście, rozmawiamy zarówno z pracownikami, jak i właścicielami firm, które świadczą usługi kurierskie.


Jak często robisz zakupy przez internet?

Branża e-commerce (sprzedaż przez internet) rozwija się w bardzo szybkim tempie. Świadczyć o tym może chociażby fakt, że firmy kurierskie ciągle potrzebują nowych pracowników, a rynek ten rośnie co roku w wymiarze dwucyfrowym.

- Sytuacja, jaką obecnie mamy w związku z koronawirusem - wzmocniła znacząco ten trend. Zarówno dla wygody, jak i dla bezpieczeństwa łatwiej nam zamówić przesyłkę do domu. Dzisiaj praktycznie wszystko można już zamówić przez internet. Nawet codzienne zakupy - mówi Michał Sypniewski, dyrektor ds. sprzedaży, kurierbps.pl i dodaje: - Okres przedświąteczny jak zawsze jest okresem wzmożonej pracy dla kurierów. Ilość przesyłek rośnie gwałtownie nawet już dwa miesiące przed świętami - a w tym czasie firmy kurierskie szukają dodatkowych rąk do pracy.
W związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia branża kurierska już pracuje na wyższych obrotach. Gdyby tego było mało, w związku z dużymi przyrostami liczby zakażeń koronawirusem w naszym kraju, za kilka dni grozić może nam całkowity lockdown. Oznacza to, że znów - podobnie jak wiosną - wzrośnie liczba zamówień przez internet, co przełoży się na więcej miejsc pracy w branży kurierskiej.

- Sezon świąteczny jest dla naszej branży bardzo wymagający. Tak naprawdę cały rok przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia pod względem logistycznym. W styczniu ledwo odetchnęliśmy po świętach, w lutym było już widać wzrost zamówień, a w pierwszym lockdownie osiągnęliśmy wartości z Bożego Narodzenia - mówi Bartłomiej Jabłoński, kierownik ds. transportu, FHU Bartosz Socha i dodaje: - Wydajność naszej branży najprościej odzwierciedla liczba zatrudnionych osób, która w listopadzie 2019 r. oscylowała na poziomie 30, a rok później w tym samym miesiącu zatrudniamy już blisko 70 pracowników. Ta liczba prawdopodobnie wzrośnie jeszcze do końca roku.
Na tę chwilę jedynym czynnikiem, jaki może zagrozić dalszemu dynamicznemu wzrostowi, jest silna recesja i załamanie konsumpcji. Aktualnie rynek zachowuje wysoką dynamikę, a sytuacja związana ze wzrostem e-commerce tylko napędza ten trend.

Kto może zostać kurierem? Jakie warunki trzeba spełnić?



Na początku trzeba powiedzieć sobie wprost - praca kuriera jest trudna. Jednak mimo wszystko, jak w wielu innych branżach - wszystkiego można się nauczyć. Formalnie, aby zostać kurierem - trzeba mieć prawo jazdy kategorii "B" i dobrze czuć się za kierownicą. Niektóre firmy wymagają zaświadczenia o niekaralności (ze względu na konieczność rozliczania się z pobrań pieniędzy). Trzeba mieć na uwadze, że konieczne będzie noszenie przesyłek do klienta, więc na pewno przyda się wytrzymałość.

- Znam wielu kurierów, którzy swoją profesję wykonują już wiele lat, są zadowoleni i doceniani zarówno przez pracodawców, jak i klientów. Jednak, aby osiągnąć ten poziom, trzeba wykazać się sumiennością, dobrą znajomością topografii miasta, zaradnością, ale także uprzejmością - to pomaga w sytuacjach trudnych, szczególnie na linii kurier-klient. Trzeba mieć na uwadze, że konieczne będzie noszenie przesyłek do klienta, więc na pewno przyda się wytrzymałość. Niemniej znam wiele pań, które trudnią się tą profesją i radzą sobie wyśmienicie. Najważniejsza rzecz to chęć do pracy w terenie i pozytywne nastawienie - tłumaczy Michał Sypniewski.

Jak wygląda dzień pracy kuriera?



Tutaj od razu trzeba wyjaśnić bardzo ważną kwestię - jeśli lubisz długo spać, to ta praca nie jest dla ciebie. Kurierzy wstają wcześnie, by około godz. 6 lub 7 (w zależności od firmy) stawić się w bazie.

- Typowy dzień kuriera można podzielić na trzy etapy. Każdy z nich ma swoją specyfikę. Etap 1. i 2. odbywa się w magazynie firmy kurierskiej. I trwa średnio do dwóch godzin. Najdłuższy etap - nr 2, podczas którego kurier ma za zadanie doręczyć i odebrać od kilkudziesięciu do nawet kilkuset (w przypadku paczkomatów) paczek w wyznaczonym terenie - mówi Michał Sypniewski.

  1. Proces poranny - czyli pakowanie przesyłek do samochodu, ustalenie trasy, przygotowanie do wyjazdu,
  2. Praca w terenie - to jest czas, kiedy kurierzy dostarczają i odbierają paczki od klientów,
  3. Proces popołudniowy - czyli powrót do firmy, przywiezienie odebranych przesyłek i przekazanie ich do magazynu oraz rozliczenie z dokumentów i pobranych pieniędzy.


Kurier 3/4 swojego dnia pracy spędza w samochodzie. Kurier 3/4 swojego dnia pracy spędza w samochodzie.

Umowa o pracę, zlecenie czy działalność? Zarobki w przedziale od 2 do 5 tys. zł na rękę



Zarobki kuriera warunkuje wiele czynników. Są to m.in. region, liczba paczek, jakie pracownik jest w stanie doręczyć w ciągu dnia, miesiąc w roku, a także umowa, jaką kurier związany jest ze swoim pracodawcą.

- Z kurierem można umówić się na stałą miesięczną kwotę lub - co praktykujemy - uzgadniamy odpowiedni procent od wywiezionych przesyłek. Nasz pracownik ma bezpośredni wpływ na wysokość swojej wypłaty, na którą składają się paczki doręczone oraz odebrane od firm. Wysokość wynagrodzenia oscyluje w granicach 2,5 do 5 tys. zł miesięcznie. Tak duża rozbieżność wynika z zaangażowania kuriera. Doświadczony i zaangażowany pracownik rozwozi ilości przesyłek gwarantujące mu wynagrodzenie na poziomie 5 tys. zł miesięcznie - mówi Bartłomiej Jabłoński.
Dobry pracownik może liczyć na umowę o pracę, jednak popularne są także umowy zlecenie oraz zakładanie działalności gospodarczych przez pracowników.

- Wszystko zależy od firm. Są firmy lokalne, takie jak BPS, gdzie dla dobrego pracownika możliwe jest zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę. W podobnej formule zatrudniają pracowników (kurierów) tzw. przewoźnicy, czyli firmy, które mają kilka, kilkanaście aut i wykonują zlecenia dla firm kurierskich. W pozostałych przypadkach (a w szczególności w przypadku, kiedy kurier prowadzi swoją działalność) współpraca opiera się na umowie o współpracę/kontrakt B2B - dodaje Michał Sypniewski.


Gdzie można się zatrudnić w Trójmieście jako kurier?



Pracy dla przyszłych lub obecnych kurierów w Trójmieście jest w dużo. W samym serwisie ogłoszeń o pracę Trojmiasto.pl jest aktywnych ponad 50 ogłoszeń na stanowisko kuriera. Znaleźć pracę można w firmie, która pośredniczy między dużymi przedsiębiorstwami a pracownikami, a także bezpośrednio w takich podmiotach jak DHL, DPD, GLS, UPS czy Fedex.

- Oczywiście zapraszam do składania aplikacji do firmy BPS - zawsze jesteśmy otwarci na rozmowę i poszukujemy wartościowych pracowników. Oprócz BPS jest także kilka znanych ogólnopolskich firm, takich jak DHL, DPD, GLS, UPS czy Fedex. Każda z tych firm ma swoją specyfikę - ale każda szuka kurierów na okres przedświąteczny, choć nie tylko, bo dobrych ludzi każda firma stara się zatrzymać na dłużej - kończy Michał Sypniewski.

Opinie (77) 5 zablokowanych

  • Jak ktoś chce pracować to zawsze znajdzie robote (1)

    • 6 17

    • Chcący

      to szukają pracy a nie "roboty".

      • 12 0

  • Tytuł

    Liczyłem na dłuższe protesty bo stawka za protest mi odpowiadała, no ale mogę też zostać kurierem. Na bezrybiu i rak rybą.

    • 8 11

  • szacunek dla was chłopaki - zdrowia życzę - uważajcie na siebie.

    • 33 0

  • Były kurier

    Dwójka tygodniowo i wracam

    • 18 1

  • pewnie że nie brakuję ja sobie dorabiam jako dostawca na rowerze w pyszne pl i mi na rękę wychodzi aż 19,30zł h

    • 3 8

  • 2-5 koła za tą niewolniczą tyrkę to ..

    ...sobie wsadżcie ...... pomiędzy bajki .

    • 21 1

  • Niewolnicy i masochiści polecam DPD

    A kochający być poniewierani na Sortowni przez kadrę i kolegów(pijanych lub naćpanych) to jest to dla was idealne miejsce,no i uwielbiający ,,nieludzkie ,.tempo pracy przy szalonej prędkości taśmy

    • 25 0

  • odradzam (4)

    Stres na maxa. W DPD,Inpost i DHL bardzo dużo pracy za mala stawke a w TNT/Fedex lepsze stawki ale brak zlecen,bo cały rynek opanowały DPD,Inpost i DHL. Zarobki po 2,5 na rękę bez umowy.

    • 24 0

    • Rynek pracownika...

      Kuźwa!

      • 9 1

    • (2)

      Staram się nie oceniać kuriera na postawie detalicznych moich doświadczeń, ale ...
      W zeszłym roku wysłałem ok 70 paczek,
      4 wysłałem, w dość krótkim odstępie czasu, FedEx, o wszystkie się zgubiły, wysłałem.je co parę dni, miałem opłacone z góry, naprawdę na infolini spędziłem.okolo 5 godzin, wszystkie paczki się odnalazły ale dwie wróciły po po dwóch tygodniach odbiorca już nie chciał, ogólnie każda z paczek była w trasie 2 tygodnie, za te co wróciły FedEx obciążył mnie dodatkowymi.kosztamk,.mimo reklamacji.
      Do sądu mi się nie chciało , ale.z FedEx się wyleczyłem
      Każdy kurier ma wpadki, ale widocznie trafiłem.na zły okres FedEx, 100 procent zgubionych paczek, nie było ich nawet w trackingu, po wielu godzinach codziennych telefonów w końcu chociaż wróciły do mnie.
      W ciągu kilku lat wysłałem.ok 300 paczek, i takich jaj nie miałem z dpd dhl, czy GLS .
      Bywały opóźnienia, no ale nie takie jaja.

      • 6 0

      • Jaka płaca taka praca. Kiedy ludzie zrozumieją, że jak chcą mieć usługę za półdarmo, to będzie się tam pracować za półdarmo, a skoro tak, to do tej pracy garną się półgłówki, co musi się przełożyć na beznadziejną jakość usługi...

        • 0 3

      • a propo Fedex

        Ja z kolei raz byłem klientem Fedexu jako odbiorca. Tragedia, żadna przesyłka nie kosztowała mnie tyle nerwów i straconego czasu. Teraz gdy kupuję w internecie sprawdzam czy sprzedający wysyła tylko Fedexem. Jeśli tak to rezygnuję z zakupu. Mógłbym polecić kilka innych firm ale nie chcę być posądzony o kryptoreklamę.

        • 0 0

  • Taaaaa

    Jak ktoś chce spróbować roboty w wariatkowie to w geisie zapewniają taki stan.Tam cyfry i słupki są ważniejsze od przepisów pracy i BHP.Spokojnie ITD też może sobie nabić punktów przyjeżdzając tam ok.7 rano i sprawdzić ,czy są karty w tacho podczas załadunku......Oczywiście spedytor nic nie wie......No i potrącenia za niedoręczenia,gdzie trasa jest tak ustawiona,że nie sposób zrobić wszystkich pkt.Za taka pracę 200 zł dniówki to żaden miód

    • 17 1

  • Faktem jest, że samochody kurierskie

    jeżdżą bardzo szybko

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane