• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Asfalt spłaci kredyt za program EFRA

erka
15 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Projekt EFRA był kluczowym projektem inwestycyjnym Grupy Lotos i kontynuacją technologicznego unowocześniania rafinerii rozpoczętego w ramach Programu 10+.
Projekt EFRA był kluczowym projektem inwestycyjnym Grupy Lotos i kontynuacją technologicznego unowocześniania rafinerii rozpoczętego w ramach Programu 10+.

Spółka Lotos Asfalt zamierza dokonać dobrowolnej, przedterminowej spłaty całości zadłużenia wynikającego z kredytów na sfinansowanie projektu EFRA. Chodzi o 223 mln dolarów.



Czy spłaciła(e)ś kiedyś kredyt przed terminem?

- Spłata jest elementem optymalizacji zadłużenia w ramach grupy kapitałowej spółki i docelowo umożliwi obniżenie średniego kosztu finansowania (po podpisaniu nowej docelowej umowy na finansowanie zewnętrzne przez Lotos Asfalt) oraz realizację działań reorganizacyjnych niezbędnych do wdrożenia ustalonego modelu środków zaradczych w procesie połączenia z Polskim Koncernem Naftowym Orlen - czytamy w komunikacie Grupy Lotos.

Przygotowania do połączenia z PKN Orlen



W konsekwencji skutkować będzie to również zwolnieniem ustanowionych w związku z kredytem EFRA zabezpieczeń w postaci m.in. hipoteki kaucyjnej na prawach Lotos Asfalt do nieruchomości, a także zastawów rejestrowych na: zbiorze wszystkich rzeczy i praw należących do Lotos Asfalt, zapasach, na wierzytelnościach z tytułu rachunków bankowych oraz na udziałach Lotos Asfalt należących do Grupy Lotos. Dodatkowo rozwiązaniu podlegać będzie umowa pożyczki warunkowej udzielonej Lotos Asfalt przez Grupę Lotos.

Unowocześnianie gdańskiej rafinerii



Koszt Projektu EFRA realizowanego w latach 2015-2019 to ok. 2,3 mld zł. Projekt EFRA to kontynuacja procesu technologicznego unowocześniania rafinerii i optymalizacji łańcucha przerobu ropy naftowej zapoczątkowanego w ramach wielkiego Programu 10+, który zwiększył przerób rafinerii o 4,5 mln ton rocznie. EFRA znacznie zwiększy głębokość przerobu ropy, co pozwoli na wytworzenie dodatkowo rocznie ok. 900 tys. ton wysokomarżowych paliw i 300 tys. ton koksu.

Kluczowa instalacja Projektu EFRA - instalacja DCU (opóźnionego koksowania) - osiągnęła stan gotowości do rozruchu, oznacza to, że jest gotowa do przekazania do prób i testów jej użytkownikowi - spółce Lotos Asfalt. Wcześniej Grupa Lotos aż trzykrotnie informowała o opóźnieniach w realizacji swojej największej w ostatnich latach inwestycji. Pierwotnie wszystkie instalacje projektu EFRA miały działać w II kwartale 2018 r.
erka

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (55)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane