• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W pracy wolimy spotkania twarzą w twarz niż online

VIK
6 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (126)
Nadal większość pracowników (54 proc.) woli uścisnąć dłoń swojemu partnerowi biznesowemu i spojrzeć mu w oczu, niż połączyć się z nim online - wynika z badania Indeks Mail 2022. Nadal większość pracowników (54 proc.) woli uścisnąć dłoń swojemu partnerowi biznesowemu i spojrzeć mu w oczu, niż połączyć się z nim online - wynika z badania Indeks Mail 2022.

Polscy pracownicy lubią komunikować się za pomocą e-maili. Jednak większość spraw zawodowych załatwiają podczas bezpośrednich spotkań twarzą w twarz - wynika z badania Indeks Mail 2022. Polacy są też gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Deklarują również, że czytają służbowe e-maile w czasie wolnym.



W jaki sposób załatwiasz większość spraw zawodowych?

Wydawało się, że po doświadczeniach pracy zdalnej w czasie pandemii polscy pracownicy zostaną przed komputerami i będą się przenosić ze spotkania na spotkanie, klikając w odpowiednie linki. Pandemia niewiele zmieniła. Nadal większość pracowników (54 proc.) woli uścisnąć dłoń swojemu partnerowi biznesowemu i spojrzeć mu w oczu, niż połączyć się z nim online - wynika z badania Indeks Mail 2022 przeprowadzonego przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na zlecenie firmy Delta Training.

Przez telefon większość spraw zawodowych załatwia 21 proc. badanych, a przez e-mail niewiele mniej, bo 17 proc. To złota trójka zawodowej komunikacji. Daleko w tyle znalazły się platformy wideokonferencyjne, takie jak: Zoom czy MS Teams (5 proc.). To niewiele więcej niż za pomocą Messengera czy WhatsAppa (2 proc.). Jednak w dużych miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców załatwianie spraw zawodowych w czasie spotkań online jest popularniejsze i wynosi 11 proc., czyli nieco ponad dwa razy więcej niż średnia dla całego kraju (5 proc.). W dużych miastach spotkania twarzą w twarz też są najpopularniejsze, ale ich wskaźnik sięga 46 proc. a nie 54 proc. - średnia dla całego kraju.



Do 50 e-maili każdego dnia



Z badania Indeks Mail 2022 możemy się dowiedzieć, że w bezpośrednich spotkaniach równie często uczestniczą kobiety, jak i mężczyźni. Za to z telefonu chętniej korzystają mężczyźni (23 proc. w porównaniu do 18 proc. kobiet). W komunikacji e-mailowej preferencje są odwrotne. Chętniej e-maile wysyłają kobiety (19 proc.) niż mężczyźni (15 proc.).

Będą zmiany w prawie pracy, ale nie od stycznia Będą zmiany w prawie pracy, ale nie od stycznia

- Jak praca online wymuszona pandemią wpłynęła na zawodową komunikację w firmach? Szczególnie w dużych korporacjach często panuje chaos w zakresie różnych kanałów komunikacji. Ktoś zaczyna przekazywać informacje e-mailem, potem część ustaleń dokonuje na czacie w komunikatorze i wraca do napisania e-maila, dołączając jeszcze do korespondencji pół zespołu. Chaos jest coraz większy, a skrzynka e-mailowa puchnie. Dlatego coraz więcej firm tworzy wewnętrzne standardy komunikacji e-mailowej. Ten trend widać na rynku - mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training.


Z pierwszej edycji badania Indeks Mail 2022 wynika, że większość pracowników każdego dnia poświęca godzinę na czytanie e-maili (63 proc.). Co najmniej dwie godziny na wertowanie skrzynki e-mailowej przeznacza codziennie 30 proc. pracowników. Są też tacy, którzy czytają e-maile przez ponad 5 godzin każdego dnia, czyli przez większość czasu standardowego dnia pracy. Z badania wynika szereg prawidłowości. Im większe miasto, tym więcej czasu pracownicy spędzają w skrzynkach e-mailowych. Czas poświęcany na e-maile rośnie też wraz z wykształceniem. Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) znajduje w swoich skrzynkach pocztowych od 10 do 50 e-maili każdego dnia.

Polacy gotowi na służbowe e-maile w weekendy



Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) nie czuje się przytłoczona liczbą otrzymywanych e-maili. Przeciwny stan odczuwa 28 proc. badanych. Pozostałymi najwyraźniej targają różne emocje, bo są niezdecydowani, nie mają zdania w tym zakresie (23 proc.). Może dlatego polscy pracownicy są gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Zgadza się na to aż 44 proc. pracowników. Przeciwnych jest 37 proc.

Pozostali nie mają zdania. Większość pracowników (58 proc.) deklaruje, że zdarza się im czytać służbowe e-maile po godzinach pracy i w weekendy. Nie robi tego 36 proc. pracowników. 69 proc. polskich pracowników lubi komunikować się za pomocą e-maila. Niechętnych tej formie komunikacji jest 13 proc. ankietowanych. Pozostali są niezdecydowani (18 proc.)
VIK

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (126)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

  • pożyczki Ostatni post: 1 tydzień temu
    (1 post)

Najczęściej czytane