- 1 Co przysługuje nam za pracę w święta? (18 opinii)
- 2 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 3 Więcej kierowniczych posad w wodociągach (234 opinie)
Czemu mam pracować więcej niż palacze?
- Palenie w pracy? OK, ale w takim razie te kilka, a czasem i kilkanaście przerw powinno się potem odpracować. Mam już dość odwalania roboty za tych, którzy "muszą" iść zapalić co godzinę lub częściej - pisze nasz czytelnik, pan Marek. Oto jego list.
Niepalący są wykorzystywani
Mam wręcz wrażenie, że przez pracodawców jesteśmy karani za to, że nie palimy papierosów. Dlaczego? Już wyjaśniam.
U mnie w firmie praktycznie całą pracę wykonuje się przy biurku na komputerach. Oczywiście w biurze palić nie można, więc palacze muszą iść do palarni. W biurowcu jej nie ma, więc wychodzą po prostu na parking za nim. A to dość czasochłonna sprawa. Trzeba zjechać windą, odbić kartę, zapalić przecież na spokojnie, poplotkować przy okazji, potem znowu poczekać na windę itd. To średnio 10-20 minut na jednego papieroska. Tylko że tych wyjść jest kilka, a czasem kilkanaście dziennie. A niektórzy jeszcze sobie wtedy spacerują dookoła biurowca, bo przecież "muszą" nabić kroków na krokomierzu, żeby czuli się zdrowiej...
Zobacz także: Nasze ulice to popielniczka
Zgoda, nikt w pracy nie pracuje cały czas. Wchodzimy na media społecznościowe, zadzwonimy do rodziny czy znajomych, opłacimy rachunki. Ale są pewne granice!
U nas w firmie za każdym razem musimy odbierać telefony za tych, którzy poszli na dymka. Mamy zasadę, że każdy telefon musi być odebrany po maksymalnie trzecim sygnale. Obsługujemy więc swoich klientów i klientów palaczy. Za "dzięki", więc potem musimy nadgonić swoją robotę.
Szef problemu nie widzi, bo sam pali.
Niech palacze pracują dłużej
Tymczasem wybija godzina 16:00 i wszyscy (palący i niepalący) zbieramy się do domu. Zarówno ci, którzy osiem razy stali pod biurem po 20 minut, jak i ci, którzy odwalali za nich w tym czasie robotę. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że nie jest to sprawiedliwe.
Rozwiązaniem miały być plany rządu, który chciał usankcjonować to w nowym Kodeksie pracy. Pod naciskiem lobby tytoniowego szybko się jednak z tego wycofano. I jak zwykle my, niepalący, zostaliśmy ukarani za to, że nie trujemy siebie i innych - dodatkową pracą za tych, którzy "muszą" wyjść zapalić...
Może w końcu rządzący pójdą po rozum do głowy i zrozumieją, że takie pośrednie nagradzanie palaczy jest szkodliwe także dla budżetu. Wiadomo przecież, że wpływy z akcyzy i podatków za papierosy są znacznie mniejsze niż leczenie wywołanych przez nie chorób. A wystarczy tylko nieco przykręcić śrubę, np. nakazując odpracowanie każdej przerwy papierosowej i pewnie wielu by się opamiętało albo nie zaczęło palić - skorzystaliby na tym wszyscy.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (584) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-07 20:26
Opinia wyróżniona
(28)
O dziwo u mnie w firmie sprawdzono jak wpływa to na jakość i ilość wykonanej pracy. I okazało się że palacze lepiej ją organizowali, szybciej pracowali i popełniali mniej błędów. Oczywiście, chcieliśmy wpłynąć na osoby palące. Dwie osoby rzuciły palenie ale spowodowane było to strachem... Staramy się edukować i tłumaczyć choć wiemy że są osoby
O dziwo u mnie w firmie sprawdzono jak wpływa to na jakość i ilość wykonanej pracy. I okazało się że palacze lepiej ją organizowali, szybciej pracowali i popełniali mniej błędów. Oczywiście, chcieliśmy wpłynąć na osoby palące. Dwie osoby rzuciły palenie ale spowodowane było to strachem... Staramy się edukować i tłumaczyć choć wiemy że są osoby które niestety nigdy nie przestaną palić. Niemniej jednak nadal są fachowcami którzy pracują dobrze, nie popełniają błędów i lubią swoją pracę. Ilość wypijanej kawy przez niektórych pracowników jest również powodem do zmartwień, absurdalnym byłoby wprowadzenie limitu ilości wypitej kawy. A czas też jej trzeba poświęcić, nieraz dłuższy od papierosa. I tak zamykamy błędne koło. Papierosy powinny po prostu przestać być produkowane
- 173 405
-
2022-02-18 08:57
Popieram
Zgadzam się całkowicie.
- 0 0
-
2021-11-08 18:40
ciekawe
czy Dyrektor też pali?
- 0 0
-
2021-11-08 12:30
(1)
A moze to od częstszych przerw? XD
- 0 1
-
2021-11-09 15:05
a co ? kurier non toper zapier..? placone od paczki a nie godzinówka ? ojoj , żal
- 0 0
-
2021-11-08 12:22
Ja się tylko zapytam (1)
Czy palacze nie piją kawy (lub herbaty) w pracy?
- 2 0
-
2021-11-08 18:57
piją częściej , bo ich suszy
wiem -paliłem
- 0 1
-
2021-11-08 12:20
A potem się obudziles
I tyle w trnacie
- 0 2
-
2021-11-08 10:57
lol (1)
śmiech
- 0 3
-
2021-11-09 15:05
pójdzisz do pracy to sam zobaczysz
- 0 0
-
2021-11-08 10:48
Nie przejmuj się minusami.
Większość dzbanów nie ma pojęcia o psychologii pracy. Nikt nie jest w stanie utrzymać koncentracji non stop 8 godzin. Efektywny czas pracy wynosi około 6 godzin. Co więcej, 10 minutowa przerwa co godzinę zwiększa ogólną efektywność pracy. Mało tego - w pracy przy komputerze taka przerwa jest obowiązkowa! I nie ma tu znaczenia, co się robi. Przede wszystkim nie można pracować. Można ćwiczyć, przespacerować się, zapalić, iść zrobić kawę, cokolwiek - byle nie praca.
- 13 2
-
2021-11-08 10:14
Po wyrwaniu 6-tej nogi mucha ogluchła (1)
Nie kwestionuję wyników ale wnioski. Ponieważ osoba robiąca przerwy, regeneruje sprawność umysłu co przekłada się na rezultaty. Robiono też badania w których w czasie sjesty pozwalano pracownikom na drzemki. Też byli bardziej produktywni. Trzeba by tylko robić przerwy nie palącym. A ze względu jednak na szkodliwe substancje wchłanianie przez
Nie kwestionuję wyników ale wnioski. Ponieważ osoba robiąca przerwy, regeneruje sprawność umysłu co przekłada się na rezultaty. Robiono też badania w których w czasie sjesty pozwalano pracownikom na drzemki. Też byli bardziej produktywni. Trzeba by tylko robić przerwy nie palącym. A ze względu jednak na szkodliwe substancje wchłanianie przez palaczy przypuszczalnie ta produktywność była by większa. Choć nie można zapominać o indywidualnych predyspozycjach intelektualnych, które również maja wpływ na ten wynik.
- 11 1
-
2021-11-08 14:06
Gospodarka Grecji i Hiszpanii to najlepsza weryfikacja twoich teorii.
- 3 1
-
2021-11-08 09:15
tylko tu jest problemem odbieranie telefonów za palaczy
Gdy palacz ma swoją robotę, którą wykona mniej lub bardziej efektywnie, ale potrafi się rozliczyć w wyznaczonym czasie, to OK. Można co najwyżej zazdrościć palaczowi, że się rozerwał, że być może obciążając organizm spalinami, jednocześnie zaczerpnął powietrza na zewnątrz, poruszał się i być może per saldo jest zdrowszy, a przynajmniej ma zdrowsze
Gdy palacz ma swoją robotę, którą wykona mniej lub bardziej efektywnie, ale potrafi się rozliczyć w wyznaczonym czasie, to OK. Można co najwyżej zazdrościć palaczowi, że się rozerwał, że być może obciążając organizm spalinami, jednocześnie zaczerpnął powietrza na zewnątrz, poruszał się i być może per saldo jest zdrowszy, a przynajmniej ma zdrowsze nogi, kręgosłup i psychikę. Ale w przypadku obsługi operacyjnej stałe wysługiwanie się czyimś wsparciem jest nie fair. I nic tu nie ma do rzeczy, że palacz jest zorganizowany, na dodatek się przewietrzył i dlatego pracuje efektywniej. Ten, kto odebrał jego telefon nie ma szans być wypoczętym i w związku z tym lepiej pracować.
- 21 0
-
2021-11-08 08:28
przeszkadza mu ze palą, o komedia, mysli ze pracuje za nich i lepiej i wydajniej
typowy polski łeb, potem sie wezmie za tych czesciej sikających, dłuzej zujacych na sniadaniu, i na koniec za tych co robia wolniej niz on (ale za to dokladniej). Wiec co głabie pasiasty? powinno sie cie wysłac na lekcje etyki i tolerancji a nie dawac sie wypowiadac, Pewnie w rodzinie inni fanatycy od samnitaryzmu, wiec jak jabłuszko przy jabłoni wygląda? Tak samo obite.
- 9 19
-
2021-11-08 08:16
Może lepiej pracowali, bo byli wypoczęci i zrelaksowani na dymku? (2)
- 11 5
-
2021-11-08 14:11
spalenie papierosa powoduje, ze jestes w takim samym stanie, jakbys nigdy nie palil (1)
w uzależnieniu palenie nie daje żadnej dodatkowej przyjemności, a jedynie ulgę spowodowaną złagodzeniem nieprzyjemnego uczucia głodu nikotynowego, którego osoby niepalące niedoświadczają. jesli chcesz sprawdzić jak to jest wal głową w ścianę lub cos w tym stylu i przestań - czy masz przyjemność? no nie.. czujesz sie tak samo jak przed waleniem głową w ścianę
- 0 0
-
2021-11-08 18:17
Ile lat juz nie palisz? :)
- 0 0
-
2021-11-08 06:39
Popełniali mniej błędów bo mieli czas na przerwę żeby się zrelaksować
- 20 3
-
2021-11-08 06:08
no grunt to kreatywne myślenie !! bzdura do potęgi, badaczu. zapewne ponad godzinne "konsultacje" mamuśki" to równiwż olbrzymi
coZaBrednie !!
- 9 2
-
2021-11-08 06:07
Co ty bierzerz
Przestań żartować
- 8 2
-
2021-11-07 23:43
jako szef patrzę na efekt, może cię nie być w pracy, możesz wychodzić zapalić śmierdziela (4)
ważny jest efekt. Nie obchodzi mnie czy ktoś siedzi przed ekranem komputera i pracuje czy symuluje bo i tak sprawdzam tylko efekt. Muszę przyznać, że nie ma wielkich różnic między palącymi śmierdzące pety, a tymi co nie palą. To znaczy, jedna jest - ci co palą brzydko pachną, ale efekty mają podobne.
- 27 15
-
2021-11-08 06:10
i efekt?
zapewne lawinowy wzrost skuteczności i wyników w pracy? Cóż, siła nałogu i naiwności.
- 4 3
-
2021-11-08 03:56
(2)
W takim razie nie rozumiem dlaczego musimy być w pracy 8h skoro liczą się tylko efekty. Chyba tylko u ciebie tak to jest rozliczane.
- 38 8
-
2021-11-09 15:08
ale nikt nie płaci za czy stoisz czy lezysz , masz 40 godzin na wykonamnie czegoś i robisz ? a jak sobie to rozplanujesz twoja sprawa i twoje umiejętności , u nas doszli do wniosku że lepszy jeden kumaty , znający temat co zrobi i po kłopocie a nie 2 czy 3 lamusów od tłumaczenia dlaczego jeszcze nie zrobione
- 1 0
-
2021-11-08 08:02
bo w Polsce jak popuścisz hołocie - to ci na łeb wejdą i jakieś numery zaraz poodwalają
- 19 8
-
2021-11-07 23:18
Kolejny list czytelnika
Baju baju , trzeba podbić wyświetlenia
- 5 18
-
2021-11-07 22:10
Zawsze sie znajdzie dzban co brednie opowiada a inni to łykaja jak pelikany :)
- 56 10
-
2021-11-07 22:05
a jak sprawdzono?
i poproszę o zaprezentowanie wyników
- 64 8
-
2021-11-07 19:00
Opinia wyróżniona
ja napiszę inaczej, dlaczego ja mam pracować za innych... (20)
chodzi mi o to że, u nas w pracy pracujemy wszyscy za tę samą stawkę i teraz przykładowo jest lato piękna pogoda zbliża się weekend, a ja od razu wiem że np. Łukasz, Sławek, Tomek czy Agnieszka i Paulina (imiona przypadkowe) ,na 100 % dostaną grypki i bach L4 na kilka dni, przez ich regularną "chorowitość" cierpią w pracy pozostali, gdyż ten sam
chodzi mi o to że, u nas w pracy pracujemy wszyscy za tę samą stawkę i teraz przykładowo jest lato piękna pogoda zbliża się weekend, a ja od razu wiem że np. Łukasz, Sławek, Tomek czy Agnieszka i Paulina (imiona przypadkowe) ,na 100 % dostaną grypki i bach L4 na kilka dni, przez ich regularną "chorowitość" cierpią w pracy pozostali, gdyż ten sam nawał zajęć rozkłada się na mniejszą liczbę załogi.Moje pytanie, czy nie powinien być jakiś ustawowy dodatek do pensji, za 100% frekwencję w pracy ? Co do palaczy, uważam że każda tak przerwa powinna być odnotowana co do minuty i rozliczona, przykładowo przysługuje ci w pracy pół godziny płatnej przerwy, jeżeli ilość przerw na peta przekroczyła te pół godziny, pozostałe minuty zostajesz dłużej w pracy. proste i sprawiedliwe podejście do pozostałych niepalących
- 441 58
-
2022-06-19 09:22
Niesprawiedliwe
Przeprawa to przerwa każdy ma do tego prawo, też możesz sobie wyjść się przejść i nie palić
- 0 0
-
2021-11-08 17:25
wiadomo że chorba ujawnia się 2 maja lub w poniedziałek, ewentualnie piątek
- 1 0
-
2021-11-08 13:29
Kiedy za bardzo boisz się sam porozmawiać ze swoim szefem i negocjować podwyżkę za to że masz bardzo wysoką frekwencje, ale wolisz marudzić na forach że powinny być przepisy który będą utrudniać życie pozostałym w firmie żebym miał lepiej.
- 2 0
-
2021-11-08 12:44
Ustawowy nie ale wiele firm ma taki dodatek u mnie za brak L4 jest premia
- 0 0
-
2021-11-08 11:15
Ależ tak jest!
Za pracę dostajesz 100% wynagrodzenia.
Za pobyt na L4 dostajesz 80% wynagrodzenia.
Dodatkowo za pobyt na L4 nie dostaje się premii (nie w każdej pracy są).
Za pobyt na L4 nie dostajesz też wynagrodzenia dodatkowego z tytułu pracy w projekcie (niektóre firmy wypłacają taki dodatek).
Jak by zsumować te wszystkie dodatki to może się okazać, że na L4 dostaniesz 80% podstawy.
A pracując sumiennie zarobisz 120-130% podstawy wynagrodzenia.- 3 0
-
2021-11-08 07:02
weź tu dostań rozwolnienia w pracy... (1)
- 10 0
-
2021-11-08 11:03
Przecież
Marek ma permanentną.
- 1 0
-
2021-11-08 06:32
u mnie w korpo (2)
tez jest naduzywane L4. Zwłaszcza w czasie pandemii. Ja uwazam ze za tydzień L4 powinno się zabierać pracownikowi np. 1 dzień płatnego urlopu.
- 5 28
-
2021-11-08 09:33
korposzczur (1)
korpo szczurze, nie chciałbym z tobą pracować, na szczęście nie pracuję w korpo, uff
nie życzę ci, żebyś kiedyś zachorował, bo tacy jak ty zabiorą ci urlop albo o zasiłek chorobowy- 8 1
-
2021-11-08 12:59
Akurat chorowanie w korpo jest lepsze niż u Janusza polskiego "byznesmena" który na papierze daje najniższą a resztę pod stołem a później np. złamiesz rękę i zdziwienie jak to przecież ja zarabiam 5 na rękę xD
- 4 1
-
2021-11-07 22:13
Proste to by było gdyby odejmowali po prostu za ten czas nie płacili!i kasowali premie za nie obecność w pracy (1)
Naturalnie chodzi o palaczy
- 11 4
-
2021-11-07 23:35
u nas nie ma premii rocznej za czas na L4
tak nawet jest w państwowych molochach, że do 13-tek i 14-tek nie wliczają dni na L4. Dodatkowo szef też nie lubi palaczy, więc żadnego nie zatrudnia (firma około 40 osobowa) - jak ich wyczuwa nie wiem. Raz się zdarzyła laska, co paliła, ale szybko znalazł sposób na jej zwolnienie. Chyba się nie wyrabiała albo za wolno odpowiadała na wezwania i zadania na cito (możliwe, że akurat wtedy jej nie było przy biurku ;)
- 7 4
-
2021-11-07 21:26
za 100 % frekwencji płacą ci 100 % pensji. Jak jesteś na zwolnieniu dostajesz 80%. (6)
- 45 3
-
2021-11-08 06:06
(5)
Ale janusz chciałbym dodatkowa pensje za wykonywanie swojej pracy...
- 12 7
-
2021-11-08 12:45
W firmie w której pracuje jest dodatek tzw za nie chorowanie od 100 do 400zl
- 4 0
-
2021-11-08 12:14
emeryt dostaje teraz swoją poPiSową 13stkę i 14stkę za co? za pracę? (3)
w PRLu 13stkę to mógł dostać tylko zatrudniony w sektorze produkcyjnym
a nigdy żaden urzędnik czy emeryt- 9 1
-
2021-11-08 12:43
Ta osoba, która idąc na emeryturę w 2008 (2)
i miała 75% średniego wynagrodzenia, obecnie też ma 75%,ale najniższego wynagrodzenia. To jest powodem, abyś odczepił się od poniżanych emerytów i ich poborów.
- 4 4
-
2021-11-09 15:11
(1)
jakby ci emeryci zapie..ali jak my teraz to ok , ale komuna była i bumelantów na pęczki , ilu nawalonych z pracy wracało , teraz tylko budowlanka wali małpki i nikt za samo siedzenie w pracy nie płaci jak kiedyś, no chyba że zarząd spólek skarbu państwa , takze ten teges
- 1 1
-
2021-11-19 07:38
cynik
zdajesz sobie sprawę, że komuna to już powtarzany relikt, masz świadomość, że od jej upadku minęło ponad 32 lata (!!), licząc szybko wychodzi, że tegoroczny emeryt przez 8 lat pracował w PRL a przez kolejne 32 lata w III RP !! czyli taki emeryt mógł "zapie..ać" tak samo jak Ty albo i nawet wydajniej.
- 1 0
-
2021-11-07 19:55
Jeśli masz uzasadnione wątpliwości co do ich "chorowitości", to ich zgłoś, a jak nie, to cóż, ludzie czasem chorują
Dodatek za frekwencję sprawiłby tylko, że chorzy przychodzili by do pracy i zarażali zdrowych. Widać to w branży IT, gdzie sporo osób pracuje na B2B i przychodzą chorzy do pracy, bo na zwolnieniu chorobowym dostają tylko kilka zł dziennie, a potem wszyscy w pokoju chorzy.
- 50 4
-
2021-11-07 18:27
Opinia wyróżniona
Zamiast Gniota Nowego Ładu wystarczyło by (75)
wprowadzić Składkę na NFZ co najmniej 5 zł od 1 paczki papierosów.
Palący zapłacili by za swoje leczenie a reszta nie musiała by dopłacać składki NFZ poprzez Brak jej częściowego odliczenia od Podatku!
Proste i Sprawiedliwe- 430 138
-
2021-11-09 18:37
To samo powinno dotyczyć
A jeżeli ci ludzie chorują mniej to dopłacić?
- 0 0
-
2021-11-09 11:05
Odp
A od wódki i piwa ten podatek tez będzie?
- 1 0
-
2021-11-08 12:21
Palacze de facto utrzymują służbę zdrowia płacąc akcyzę za paczkę wychodzi ok 7zl (1)
To palacze utrzymują służbę zdrowia płacąc akcyzę za paczkę wychodzi ok 7zl
- 0 1
-
2021-11-08 13:21
Chyba 15lat temu akcyza wynosiła 7zl :) w chwili obecnej jest to około 11.5zl z każdej paczki
- 0 0
-
2021-11-08 10:09
Jasne (1)
poza tym proponuję od McDonalda, Burger Kinga, słodyczy, produktów zawierających tłuszcz, wódki, piwa, smartfonów i przede wszystkim głupoty
- 3 0
-
2021-11-09 18:43
Brrawo!
- 0 0
-
2021-11-08 10:04
joannaa (2)
to idźmy dalej, ci którzy piją powinni zapłacić 25 zł dodatkowo na NFZ, niezaszczepieni powinni sami płacić za każdy katar i kaszel, nie mówiąc o koronawirusie, bo nie szczepiąc się powodują totalne zagrożenie wśród osób zaszczepionych, bo ich po prostu zabijają , jest sens?
Po prostu jesteśmy wszyscy zobligowani do płacenia społecznego, ato idźmy dalej, ci którzy piją powinni zapłacić 25 zł dodatkowo na NFZ, niezaszczepieni powinni sami płacić za każdy katar i kaszel, nie mówiąc o koronawirusie, bo nie szczepiąc się powodują totalne zagrożenie wśród osób zaszczepionych, bo ich po prostu zabijają , jest sens?
Po prostu jesteśmy wszyscy zobligowani do płacenia społecznego, a powinno być tak, że służba zdrowia jest całkowicie odpłatna, tylko płacimy mniejsze składki na publiczną służbę zdrowia.
Będzie można dobrowolnie się leczyć tam gdzie się chce i tam płacić abonament.- 4 3
-
2021-11-08 13:18
Od kiedy są szczepienia na katar lub kaszel?
- 0 0
-
2021-11-08 13:04
I będzie jeszcze większy podział na bogatych i biedaków.
Powinno się zlikwidować specjalne względy dla vipow. Żadne bogate szpitale i immunitety. Powinni mieć to samo, co każdy obywatel.
- 0 0
-
2021-11-08 08:22
Ja bym jeszcze dowalił kilkanaście złotych od każdego opakowania słodyczy, bo grubasy to już w ogóle blokują NFZ swoim brakiem odpowiedzialności i umiaru.
- 7 1
-
2021-11-08 06:11
o Towarzysz w akcji !!! (1)
Na pewno wprowadzenie miliona złotych podatku od papierosa coś poprawi!! Do szkółki, albo po rozumek - marsz !!!
- 5 2
-
2021-11-08 13:17
Niby lewaki tak chcą walczyć o najbiedniejszych ale każdy podatek który uderza w ludzi tym bardziej w tych najbiedniejszych z miłą chęcią podnoszą
- 0 0
-
2021-11-07 22:38
Palacz (2)
Palacz płaci 100% akcyzy do tego Vat 23%. Jeszcze Ci mało? Palacz może i się truje, ale czy zawsze więcej choruje? Banał, wcale nie. Jeśli już choruje to szybciej umiera. wniosek nie pobiera emerytury! Ona zostaje w ZUS. Policz dokładnie kto więcej płaci a kto więcej korzysta. Poza tym palacz może nie korzystać z samochodu wniosek nie truje . A Ty korzystasz? Hm, może powinieneś płacić większą składkę na NFZ? Niektórym się wydaje, ze znają świat i on taki czarno biały jest prosty.
- 17 4
-
2021-11-07 23:54
palacz to idealny obywatel dla budżetu - cały czas zasila grubą kasą od każdej paczki
emerytury często nie dożyje, a kitę strzela bardzo szybko więc koszty leczenia niewielkie. Zwłaszcza facet palacz - dużo pali czyli dużo podatków, do lekarza idzie jak już nie ma wyjścia, a wtedy nierzadko 1 miesiąc i piach.
- 11 0
-
2021-11-07 23:04
brawo, popieram wypowiedz,
- 7 3
-
2021-11-07 22:14
Zamiast kapusty we łbie mógł bys miec mózg ale go nie masz dlatego sie tym chwalisz
- 1 1
-
2021-11-07 22:04
84% ceny za paczkę papierosów to podatki. Średnio 12 zł z każdej paczki trafia do skarbu państwa. Więc gdyby to było tylko 5 zł jestem jak najbardziej za.
- 8 1
-
2021-11-07 20:12
A za leczenie grubasów (11)
Tzn body positive kto zapłaci? Czemu ich nie obłożymy akcyzą? Co za chory wymysł... Lewaki wszystko zakazami uregulują, nawet miłość
- 27 12
-
2021-11-07 20:17
Lewaki wywalczyły ci kiedyś wolne niedziele i soboty. Gdyby nie oni zaiwaniałbyś jeszcze bez płatnego urlopu jak w USA. (10)
- 27 17
-
2021-11-08 15:47
Jakby ktoś napisał podziękuj katolikom za wolne niedzielę to piana z ust zalałaby ci mieszkanie.
- 1 0
-
2021-11-08 15:46
Za PRL-u soboty były pracujące, młocie... To co niby czerwoni wywalczyli?
- 0 0
-
2021-11-08 13:14
Dokładnie pracownicy i pracowniczki stacji benzynowych potwierdzają że kawałki załatwili im wolne soboty i niedziele, za wolne w wszelkie święta również mocno powinni podziękować lewaka xD
- 0 0
-
2021-11-08 13:10
Wolne soboty i niedziele? Haha chyba w budżetówce
- 0 0
-
2021-11-07 21:50
To dziwne, że wszystko chcecie z USA kopiować (1)
- 1 1
-
2021-11-08 07:11
bo to analfabeci wychowani na amerykańskiej fikcji z telewizora...
- 4 2
-
2021-11-07 21:23
I dostawał bym adekwatną do tego pensję (1)
Brzmi uczciwie. Goń lewaka goń
- 3 10
-
2021-11-07 21:28
He, he, jak uczy historia, było(by) wręcz odwrotnie.
- 8 1
-
2021-11-07 20:32
30 sek googlowania: (1)
" Dzisiejsza koncepcja dwudniowego weekendu pojawiła się na północy Wielkiej Brytanii na początku dziewiętnastego wieku i początkowo była dobrowolnym porozumieniem między właścicielami fabryk i pracownikami "
Lewaki nic nie miały tu do gadania, ale komuszki lubią przypisywać sobie cudze zasługi, a swoje zbrodnie zwalać na "chciwych złodziei prywaciarzy"- 12 13
-
2021-11-07 21:10
A co oni mieli i mają do Polski ?
- 3 6
-
2021-11-07 20:04
hipokryto (1)
no popatrz to dlaczego PO wcześniej tak nie zrobiło? w sumie dlaczego nic nie zrobili przez 8 lat...
- 12 27
-
2021-11-07 23:51
dokładnie jaPolak. Przez włosiem łostatnich lat...
Beata Szydło, której się należało
- 9 1
-
2021-11-07 19:58
Równie dobrze mogę spytać czemu mam płacic na 500+ skoro z tego nie korzystam
- 36 6
-
2021-11-07 19:41
I cyk - szara strefa!
- 8 1
-
2021-11-07 19:40
Pieniądze z akcyzy trafiają do służby zdrowia. (19)
I tak szczerze mówiąc, palacze płacąc więcej do NFZ powinni mieć więcej praw do skorzystania z pomocy lekarzy.
- 24 30
-
2021-11-07 22:15
Dzbanie tyy najwyrazniej juz mózg przepaliłes takich szkodników jak ty pownno sie eliminowac przez przymusową eutanazje (2)
Ty szkodniku przez ciebie umieraja ludzi trujesz ich swoja głupotą czyli dymem z papieorchów
- 8 11
-
2021-11-08 13:08
Zalecam ci maść na ból tyłeczka
- 0 1
-
2021-11-07 22:27
chodzisz za palaczami i celowo zaciągasz się dymem? czy też do twojej roboty jeszcze nie dotarła cywilizacja i każdy pali gdzie chce?
- 8 13
-
2021-11-07 20:15
"Zapomniałeś" Misiu, że trują wszystkich dookoła. I raczej należy się im paragraf a nie względy. (15)
- 33 22
-
2021-11-08 13:05
(1)
To goń rodzinkę aby ci w mieszkaniu nie paliła to nie będziesz biernym palaczem bo dymek na powietrzu aby ci zaszkodził musiał by być wydmuchiwany ci w twarz aby ci zaszkodził
- 1 0
-
2021-11-09 15:13
nie masz nadwagi rozumiem ? bo to gorsze od palenia ...
- 0 0
-
2021-11-08 10:15
Mężczyzna piszący "Misiu" (1)
jest beznadziejny i mocno podejrzany. Paskudna maniera.
- 4 1
-
2021-11-08 12:55
Jest to jakiś homoniepewny, czy jak się oni zwą.
- 0 0
-
2021-11-08 07:09
ja palę w domu, nikogo nie truję. Za to moje życie zatruwa hałas wydawany przez nowonarodzonego biorcę (2)
500+ zza ściany. On nawet jeszcze pół grosza składki nie zapłacił a już szkodzi. Z relacji jego rodziców wiem, że planują "świetlaną przyszłość" swojej "gwiazdeczce" poza granicami grajdoła. Czyli ja mam tyrać na ich 500+, a oni w zamian wyhodują robola dla Norwegii czy Francji. To jest dopiero sprawiedliwe.
- 11 9
-
2021-11-08 07:47
Palisz w domu? (1)
Naprawdę? Czy jednak na balkonie puszczasz dymka lub przez okno zatruwajac wszystkich sąsiadów wokół? "Palę w domu" oznacza że palisz będąc w mieszkaniu przy zamkniętych oknach i drzwiach...
- 10 5
-
2021-11-08 15:44
Tak, w kiblu z którego nie korzystamy, bo mamy 2 w domu. I co mi zrobisz?
- 0 0
-
2021-11-07 20:26
(7)
Dymek od palacza to co najwyżej sprawi ci misiu dyskomfort zapachowy, bo szkody żadnej nie zrobi.
- 10 50
-
2021-11-07 23:49
chodzi o tych co wdychają biernie przez dłuższy czas, ja bym nie wytrzymał i ewakuował się (3)
gdybym miał to wąchać, ale niektórzy to znoszą i u nich może się wykształcić jakiś nowotwór. Jak idę na ulicy za palaczem to trzymam z 15 metrów odstępu, a i tak czuję. Czasem przechodzę na drugą stronę ulicy przez ten smród.
- 10 3
-
2021-11-08 15:43
(1)
A smogu już nie czujesz? Dymu z kominów? Spalin z samochodów?
- 1 0
-
2021-11-09 15:13
nie ma to jak na rowerku droga uczęszczana przez ciężarówki łapać zdrowe powietrze
- 0 0
-
2021-11-08 13:07
Czujesz tylko zapach jak idziesz za palaczem 15m to nie jesteś przez niego truty
- 1 0
-
2021-11-07 22:16
Nie no naturalnie tyl wiesz lepiej niz wszyscy lekarze na swiecie i naukowcy zgłos sie do Nobla:)
Palenie nie szkodzi tylko pomaga :)
- 14 4
-
2021-11-07 21:08
Jewsteś dzieciaku w wielkim błędzie ze swoim stwierdzeniem. (1)
- 22 6
-
2021-11-08 10:11
nadwaga jest problemem na rózni stawianym z paleniem a coraz wiećej pacjentów ze schorzeniami przez nadwagę
- 5 0
-
2021-11-07 19:13
Proste i Sprawiedliwe byłoby (10)
gdyby zlikwidować NFZ i ZUS i każdy pracowałby i leczył się na własny rachunek. Oczywiście w pl niemożliwe do wprowadzenia, bo jak Polacy pomyślą "prywatna służba zdrowia" to widzą umieranie pod szpitalami. Polacy niestety to naród, który oczekuje wydawania zakazów i nakazów w każdej możliwej dziedzinie życia.
- 29 32
-
2021-11-08 12:27
Bzdura
Nie wiesz o czym piszesz
- 0 0
-
2021-11-07 19:40
(8)
Człowieku nigdzie na świecie nie ma takiego systemu, czyli jak stracisz pracę i nie masz pieniędzy to możesz umierać spokojnie w domu bez leczenia
- 39 3
-
2021-11-08 10:14
(1)
USA :)
- 0 2
-
2021-11-08 13:03
Wolę system singapurski. Wersja z USA w Polsce to byłby dramat a zwłaszcza jakby go ktoś z PiSu albo po wprowadził
- 0 0
-
2021-11-08 06:02
A w juesej kolega był? (2)
- 5 5
-
2021-11-08 13:02
kursy USA to bardzo słaby przykład ale taka jest wiedza Polaków o świecie no ale czego się dziwić jak 40% obywateli twierdzi że żadnych podatków nie płaci
- 0 0
-
2021-11-08 08:58
Nawet tam są ubezpieczenia zdrowotne
- 5 0
-
2021-11-08 05:29
W Polsce pracuje tylko 43% obywateli (1)
Rozumiem że cała reszta bez pracy umiera pod szpitalem?
- 10 1
-
2021-11-08 15:42
Odlicz sobie uczniów, studentów, bezrobotnych małżonków za których mąż/żona płaci na NFZ, emerytów i rencistów. Nieubezpieczonych jest mniej niż myślisz.
- 2 1
-
2021-11-07 20:23
bzdura
- 2 17
-
2021-11-07 18:47
Jest bardzo wysoka akcyza... (10)
- 36 16
-
2021-11-07 23:47
kiedyś robiono wyliczenia i wyszło, że gdyby nie palacze padła by służba zdrowia. Wyszło, że koszt ich (9)
leczenia jest znacznie mniejszy niż odprowadzane podatki od każdej paczki fajek. Bo w sumie jak paczka fajek kosztuje 15zł (nie wiem czy dokładnie tyle, pewnie zależy od marki) to z 10zł to podatki, dodasz jeszcze jak napisałeś co najmniej 5zł to wzrośnie przemyt i bardzo możliwe, że dochody budżetu spadną, a nie wzrosną.
- 15 15
-
2021-11-08 10:09
aktualnie większy problm niz palacze stanowi nadwaga i cały zestwa schorzeń z nią związanych , palacze są na drugim miejscu niestety
- 7 0
-
2021-11-08 05:27
Bzdura (7)
Wpływy z akcyzy nie porywają nawet 40% kosztów leczenia palaczy aktywnych i biernych.
Wszyscy dopłacamy do "dymka" z kosztami picia alkoholu jest jeszcze gorzej, bo masz koszty wypadków, służb, sądów, przemocy itd- 22 10
-
2021-11-08 10:12
Raczej "dymek" dopłaca do was. (4)
Wpływy z akcyzy za tytoń w 2020 roku to 21,5 mld zł.
Koszty leczenia najpopularniejszego w Polsce nowotworu płuc to 3 mld zł / rok.
Palacze utrzymują swoje leczenie i przy okazji kilku innych grup społecznych też.- 7 4
-
2021-11-08 10:24
Tak z ciekawości - skąd są te dane? (3)
- 5 2
-
2021-11-08 10:56
Dwa źródła (linków nie wstawię bo automoderacja wywali) (2)
Raport: Rak Płuca - 2021.Leczenie Farmakologiczne. (Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej)
Wpływy z akcyzy są opisane m.in w business insiderze lub money pl, dane sa tez udostępniane przez MF- 7 0
-
2021-11-08 12:50
A co z innymi chorobami powstającymi z powodu palenia? (1)
- 2 3
-
2021-11-08 13:00
Okej, spróbujmy podsumować.
Niech będzie. Wg danych NFZ roczne wydatki na CAŁĄ onkologię to nieco ponad 11 mld zł.
Dodajmy jeszcze POCHP (wypowiedź p. Szulca z 2017 roku - 450mln / rok)
Choroby układu krążenia - 4mld rocznie (wyp. prof. Witkowskiego, rok 2018) - szacuje się że nałogowe palenie jest przyczyną 30% chorób krążeniowych, więc dajmy z górką 1,5 mld zł /Niech będzie. Wg danych NFZ roczne wydatki na CAŁĄ onkologię to nieco ponad 11 mld zł.
Dodajmy jeszcze POCHP (wypowiedź p. Szulca z 2017 roku - 450mln / rok)
Choroby układu krążenia - 4mld rocznie (wyp. prof. Witkowskiego, rok 2018) - szacuje się że nałogowe palenie jest przyczyną 30% chorób krążeniowych, więc dajmy z górką 1,5 mld zł / rok.
Po podsumowaniu wpływy z akcyzy nadal są większe.
Możemy dodać jeszcze jakieś pomniejsze jednostki chorobowe, natomiast ich koszty z pewnością nie przekroczą ok. 7 mld zł naddatku.- 3 0
-
2021-11-08 07:05
do obżartuchów nie dopłacamy? Pijaczkom, które sobie "lampkę winka" wypiją też wątrób nie leczymy? (1)
ogarnij się. Może jeszcze nie leczmy tych, którzy pracują w szkodliwych warunkach, bo przecież "widziały gały co brały" i "chcącemu nie dzieje się krzywda"?
- 13 6
-
2021-11-08 12:47
Czy przeczytałeś i zrozumiałeś, co poprzednik napisał o alkoholu?
- 0 2
Wszystkie opinie
-
2021-11-07 18:01
(13)
Prosta sprawa,jak palacz wychodzi na dymka niechay podbija kartę pracy...aby pracować o tyle dłużej ile będzie kurzył...ileż wtedy zrezygnuje z tego niezdrowego i śmierdzącego nałogu!A robienie jeszcze kroków i mierzenie ich podczas palenia....to już himalaje absurdu....
- 158 46
-
2021-11-07 18:10
Mon (7)
Czyli ilość i czas w toalecie też trzeba liczyć? Ja skorzystam w ciągu pracy raz, może dwa, 5min. Koleżanki kilkukrotnie więcej. Co z tym fantem robimy?
- 18 27
-
2021-11-07 18:11
(2)
Jeśli mają problem z pęcherzem albo jelitami niechay odwiedzą odpowiedniego konowała.Ahoy!
- 16 14
-
2021-11-07 18:33
A ty nie jestes przypadkiem ten sven coś tam sen tylko zmieniłeś nick? Tamten zniknął bo o matce źle mówił i narodził się nowy , tym razem Dr.
- 8 3
-
2021-11-07 20:59
Ja również palę - ale wyłącznie śmieciami na Rodos a poza tym to trąba trąbi wieś się pali a ja idę dalej.
- 3 1
-
2021-11-07 18:27
(2)
Mizogin się odezwał. Zazdrościsz kobietom, że muszą często korzystać z toalety?
- 14 9
-
2021-11-07 18:40
To niech się zakorkują
I po problemie.
- 6 13
-
2021-11-07 22:39
bzdura, łażą do łazienki, żeby poprawić kłaki albo makijaż, częściej chodzi się tylko w "tych dniach".
- 4 3
-
2021-11-07 20:01
palenie to potrzeba fizjologiczna?
puknij się w łeb
- 17 6
-
2021-11-07 18:13
Czytamy nim się wypowiemy
Tam coś jest o karcie a co na koncie już nie.
- 3 1
-
2021-11-07 18:28
Ten temat mnie nie interesuje bo ani nie palę ani już nie pracuje ale byłem ciekaw czy i na tym się też znasz. znalazłem i z dumą stwierdzam - zuch! na ty też się znasz! Ty się tu marnujesz!
- 3 2
-
2021-11-07 19:43
Spoko.
Ale wtedy zróbmy to samo z wyjściem do WC, zrobieniem kawki/herbatki, przeglądaniem prywatnych rzeczy w komputerze, ploteczkami, łażeniem bez celu po zakładzie pracy itp.
- 14 6
-
2021-11-07 22:34
Nie pale
Weź idź tropu z tymi d*pnymi komentami
- 1 0
-
2021-11-08 01:02
Słabe rozwiązanie, bo...
.. wychodzi kilka osób a na wejście podbija się jedna i tak rotacyjnie :(
- 0 0
-
2021-11-07 18:02
(13)
Najbardziej denerwuje mnie to, ze wracają i zwyczajnie śmierdzą
- 298 36
-
2021-11-07 18:17
Palenie (2)
takie samo uzależnienie jak alkohol czy trawka , kiedy będą przerwy na kielicha lub bucha w pracy ?
- 31 13
-
2021-11-07 19:43
Na bucha to ja zawsze znajdę sobie przerwę.
- 10 9
-
2021-11-08 18:44
Uzaleznienie tak, ale efekt dzialania zupelnie inny. Czy ta odpowiedz Ci wystarcza?
- 1 0
-
2021-11-07 18:28
(8)
Mnie najbardziej denerwuje to, że niepalący strasznie wolno pracują. Co chwile dzwonią do dzieciaków i pciepciółek zamiast pracować.
- 37 60
-
2021-11-07 19:54
A mnie ze palaczki śmierdzą starym kapciem (1)
- 32 7
-
2021-11-07 21:27
A mnie przeszkadza jak jedna z drugim puszczają bąki i też śmierdzi
- 6 4
-
2021-11-07 20:11
(5)
Bredzisz. Gadanie z "pciepciółkami" jak to głupio ujęłaś, to zdecydowanie domena palących. Przecież trzeba zgadać się na papieroska, a potem jeszcze na fajeczce obgadać co się w firmie dzieje, a także co się będzie w tv po pracy oglądać.
To taka sama patologia miejsc pracy jak praca zdalna z dziećmi w domu... Osoby pracujące z domu, mające dzieci w 90% przypadków są nimi zajęte, a nie pracą. Albo gdzieś je akurat wiozą, albo akurat dzieciaki się kłócą... Pracującym zdalnie z dziećmi z domu powinno tak samo obcinać się pensje o 10-20%, jak i palącym.
Szybko rozwiązałoby to patologiczne kombinowanie w firmach.- 29 15
-
2021-11-07 21:18
(4)
Ty jak zawsze uważasz się za ideała. Tylko ty żyjesz prawidłowo, reszta robi źle. Wszystkim uciąć, a Tobie dodać, prawda?
- 11 10
-
2021-11-07 21:42
(3)
Za ideał jak już, a nie za ideała. Pisz po polsku.
I nie, nikt mi nie musi dodawać, ale tym co marnują czas na papieroska i swoje brajanki, to warto uciąć. Od razu wydajność w pracy uległaby poprawie.- 12 4
-
2021-11-07 22:21
Za ideałe
Jak jest kobietą.
- 3 8
-
2021-11-07 22:50
(1)
Jak zwykle zjawił się pan polonista, pan nieskazitelnie czysty, nie popełniający błędów ani w życiu ani w słownictwie. Kolejny idealny człek, ja większość, tylko bur.el w kraju jak przy ludziach ułomnych. Ciekawe.
- 0 16
-
2021-11-08 06:36
Błędy w życiu, a błędy w słownictwie to dwie zupełnie różne kwestie. Poza tym kto nie popełnia błędów w życiu i nie potrafi z nich wyciągnąć wniosków, ten niczego się nie nauczy i nic nie osiągnie. Jeżeli ty nie dostrzegasz tych subtelnych różnic między skalą błędów ortograficznych czy stylistycznych, a błędów życiowych, to niestety tylko utwierdzasz mnie w przekonaniu, że ten burdel w kraju o którym piszesz ma miejsce między innymi przy twoim udziale.
- 9 1
-
2021-11-09 09:16
to fakt niezaprzeczalny
- 0 0
-
2021-11-07 18:02
Wychodz z palaczami i baw sie telefonem (4)
A co.
- 247 26
-
2021-11-07 18:10
Idź w tym czasie na browarka))
- 30 9
-
2021-11-08 10:59
To moja metoda (1)
Jak kolega z ktorym coś robie idzie na dymka wlaczam zalegle filmy na netflixie czy podobnym. Jak wraca dalej robimy. Czasami trzeba zostać dluzej zeby skonczyć ale przynajmniej nie robię za niego a seriale nadgonione.
- 1 2
-
2021-11-08 18:24
Wazne tez jest, zeby sie jednak gdzies na chwile przejsc.
- 0 1
-
2021-11-08 16:45
Cos w tym jest, w starej firmie wszyscy wychodzili "na papierosa", a palila tylko polowa.
- 1 1
-
2021-11-07 18:02
(25)
Palenie to najgorsza możliwa używka bo:
- nie daje żadnej fazy
- silnie uzależnia
- wszystko strasznie cuchnie, od ust przez ubrania po całą skórę, włosy i td.
- kosztuje dużo
- w zasadzie nie ma absolutnie żadnych "plusów"- 299 33
-
2021-11-07 18:12
(11)
Ma plus.
Palacze wcześniej umierają i nie trzeba im emerytury płacić, więc to oszczędność dla ZUS.- 45 15
-
2021-11-07 18:14
(6)
nie koniecznie,
- 15 7
-
2021-11-07 18:16
(5)
Statystycznie tak.
- 18 6
-
2021-11-07 19:10
Statystycznie ty i twoj pies (4)
Macie po 3 nogi
- 27 14
-
2021-11-07 19:23
argument
jak zwykle z d*py
- 20 13
-
2021-11-08 11:01
Statystyka to coś więcej niż średia arytmetyczna
- 6 0
-
2021-11-08 12:55
Statystycznie liczba nóg to skala porządkowa i nie można z niej wyliczyć średniej.
- 1 0
-
2021-11-08 14:27
nie statystycznie, a średnio po 3 nogi
- 1 0
-
2021-11-07 18:18
Wdowom trzeba płacić rentę po mężu (1)
- 11 5
-
2021-11-07 19:50
80% podstawy emerytury
- 2 2
-
2021-11-08 02:02
Częściej choruja a to kosztuje nas (1)
- 5 4
-
2021-11-08 18:31
Niech jaraja i pija jeszcze wiecej, tylko troche trzeba ceny obnizyc, zeby mniej szarej strefy bylo.
I jeszcze marychinaen zalegalizowac i tez dorzucic porzadna akcyze, to sie oprocz sluzby zdrowia jeszcze troche edukacji sfinansuje.
- 0 1
-
2021-11-07 18:16
95zł za kilogram tytoniu który starcza na miesiąc to dużo? (7)
- 4 17
-
2021-11-07 19:10
Tak, za dużo o 95 zł (6)
- 18 6
-
2021-11-07 19:14
to se posadź tytoń w ogródku (4)
będziesz miał za darmo
- 6 2
-
2021-11-07 21:15
On pali liście dębowe zmieszane z lipowymi i dzięki temu nazywają go wykrztuśny. (1)
- 6 0
-
2021-11-08 13:13
Zapewne od tych dębowych, bo lipowe to są zdrowotne.
- 0 0
-
2021-11-08 07:18
Nie ma nic za darmo (1)
- 1 0
-
2021-11-08 08:07
jest
- 0 0
-
2021-11-07 19:49
Lubisz dysponować cudzymi pieniędzmi? Może ja Ci powiem co za swoje możesz kupować, a czego nie?
- 10 5
-
2021-11-07 18:19
Sa plusy
Wg autora tematu wiecej przerw na dymka :-)
- 12 2
-
2021-11-07 20:52
to nie pal
- 2 0
-
2021-11-08 08:55
Zawsze to powtarzam. Najgłupszy nałóg ze wszystkich.
Dlatego ludzi którzy palą uważam za mniej rozgarniętych.- 10 0
-
2021-11-08 12:35
(1)
zapomniałeś jeszcze dodać że szkodzi osobą siedzącym obok
- 2 1
-
2021-11-08 18:32
I matkom, ktore siedzo z tyu.
- 2 0
-
2021-11-07 18:02
(4)
To jest bardzo proste.
Wybierasz sobie kolege i jak idzie na fajke to tez idziesz, stajesz sobie dalej i nie palisz.- 148 18
-
2021-11-07 18:52
Typowi gul lata i tyle. (3)
Pewnie już był u bossa i strzelał z ucha ale nic nie wskórał. Teraz wywala swoje gorzkie żale w necie.
- 27 29
-
2021-11-07 19:33
Ustawa! Ustawa! Potrzebna jest ustawa!
- 4 9
-
2021-11-07 19:52
(1)
Dokładnie, ciekawe ile podczas pracy ten papudrak siedzi nosem w telefonie, ile kawek sobie dziennie robi ile razy żre podczas pracy ile razy spożywa napoje. Może tak na to spojrzymy? Ale on może, bo on stosuje prawo Kalego. Kali może ukraść i to nic złego, ale jak Kalego okraść to samo zło.
- 14 19
-
2021-11-07 21:32
Ja z nim pracuje,dostał z**by od kierownika bo co chwila na szczocha chodził a że kierownik palący to teraz gorzkie żale
- 9 2
-
2021-11-07 18:03
Ile osób jeszcze pali? Kiedyś paliło 80% a teraz z tego co widzę, to 20% (10)
- 60 40
-
2021-11-07 18:12
(2)
Teraz zamiast palenia wiecznie macają smartfony.
- 35 4
-
2021-11-07 18:25
Smartfon cie nie zabije (1)
- 4 24
-
2021-11-07 18:36
No polemizowała bym, zapatrzy się taki w smartfona i cyk pod tramwajem. Także może zabić, jak jeżdżą i gadają lub piszą SMS-y to i kogoś innego mogą zabić.
- 24 2
-
2021-11-07 18:13
około 45% (2)
- 6 4
-
2021-11-07 18:17
(1)
26%, z tego większość to mężczyźni.
Dane z zeszłego roku.
I tak szokująco dużo.- 11 3
-
2021-11-07 18:17
a w tym są dzieci i emeryci
- 5 0
-
2021-11-07 18:20
Zdecydowanie pali wiecej moich znajomych niż kiedy miałem 25 lat
- 7 2
-
2021-11-07 19:50
u mnie w firmie 80% pali, wiekszosc osoby mlode, nie rozumiem dlaczego. walka z tym jest ciezka
- 8 1
-
2021-11-07 20:05
sam się zastanawiam
z moich znajomych nikt nie pali. NIKT. Kiedyś na imprezie znalazły się ze -2-3 osoby, które wychodziły, teraz zero od dłuższego czasu... W rodzinie tylko kilku emerytów, którzy palili od zawsze.
- 6 0
-
2021-11-08 01:06
Kiedyś paliło 80% ale w biurach
- 3 0
-
2021-11-07 18:03
(5)
Palenie jest pasee.Wieczny smród,szkodzenie zdrowiu no i najważniejsze.Nie wiem jaka to przyjemność pocałunek z bliska osobą po paleniu śmierdzącego szluga...ble i fuj w jednym.
- 135 25
-
2021-11-07 18:33
juz tak nie narzekaj (1)
nigdy ci nie przeszkadzało, że paliłem. Poza tym ostatni raz całowałeś mnie 40 lat temu.
- 25 4
-
2021-11-07 19:54
Oj Roman przestań.
- 12 1
-
2021-11-07 23:59
niektórzy mają taki fetysz, że lubią takie pocałunki (serio)
- 2 1
-
2021-11-08 05:34
(1)
Ja zawsze myje zęby po paleniu i można się całować.
- 0 1
-
2021-11-08 08:33
a ja wyjmuję zęby. a co?!
- 4 0
-
2021-11-07 18:03
(2)
Frustrat.
- 52 92
-
2021-11-07 19:59
zgadzam się
- 11 7
-
2021-11-08 03:13
O, palcze :)
Sfrustrowani że są na świeczniku.
- 3 2
-
2021-11-07 18:04
Dlaczego mam płacić za ich leczenie (17)
- 112 45
-
2021-11-07 18:07
(2)
jak na razie płacimy za Twoje natręctwa
- 23 12
-
2021-11-07 20:01
Natręctwo to inaczej twój nałóg (1)
- 6 5
-
2021-11-07 22:53
Natręctwo to też nałóg, ale czemu akurat jego? Swoich natręctw nie widzisz? Przecież je okazujesz?
- 3 2
-
2021-11-07 18:20
A skladki to kto placi? (3)
Jak sie wywalisz po pijaku to tez moge marudzic ,czemu mam placic za leczenie pijaka?'
- 25 5
-
2021-11-07 20:00
Pijesz palisz, długo nie pożyjesz...i dobrze (1)
- 2 9
-
2021-11-07 22:36
przy twoich spinach i frustracji to lepiej nie wróż innym długości życia...
- 4 1
-
2021-11-08 08:58
Jesteście niepoważnymi ludźmi.
Zróbcie sobie wyspę dla niepalących Indie tam wyprowadźcie. Co godzinę każdy może mieć przerwę - kwestia ustalenia miedzy zespołem
- 0 1
-
2021-11-07 18:21
A dlaczego ja mam płacić ba twoje bachory? (3)
- 35 5
-
2021-11-07 18:45
dokładnie!
- 16 2
-
2021-11-07 19:57
Marta rzuć palenie bo wydasz majątek na zabiegi estetyczne
- 3 4
-
2021-11-07 21:21
Sama jesteś bachorem.
- 1 7
-
2021-11-07 18:45
(1)
Dlaczego moja firma ma dopłacać:
- leczenie twojej rodziny
- 500 + do twojej rodziny
- 300 + dobry start
- do edukacji
ect.- 24 3
-
2021-11-07 19:59
Coś się rozpędzileś
- 2 4
-
2021-11-07 22:55
A dlaczego ja za preparaty na covid?
- 2 1
-
2021-11-08 08:33
nie płać
- 0 0
-
2021-11-08 08:56
Dlaczego mam płacić za Twojego raka?
- 0 2
-
2021-11-08 18:40
Przeciez nie placisz.
- 0 0
-
2021-11-07 18:04
Jak ktoś pali, ale swoja robote robi (9)
to lepszy dla mnie od niepalacego co sie obija
- 162 43
-
2021-11-07 18:07
Ciekawe jak robi gdy w tym przypadku najwyraźniej pracuje na infolinii? (1)
Odbiera z komórki?
- 29 7
-
2021-11-07 18:27
Odbiera jak odbiera
Po co drazyc temat?
- 7 22
-
2021-11-07 19:48
Ci niepalący często biegają do WC, albo kawę/herbatę robić. Zwłaszcza kobitki. (3)
Ewentualnie łażą bez celu i plotkują z innymi niepalącymi, siedzą na fejsie, na prywatnej poczcie, sprawdzają wiadomości w necie itp. A palący pójdzie raz na godzinę na pięć minut dymka puścić, wróci i dalej zapi..... Wiem z doświadczenia.
- 30 18
-
2021-11-07 19:54
Palący robi w robocie to co właśnie opisałeś + chodzi na dymka, nie pitol glupot
- 13 17
-
2021-11-07 20:10
I co, palacz nie chodzi do toalety i cały dzień nic nie pije? (1)
Czy przynosi swoją wodę, że nie idzie zrobić kawy/herbaty?
- 20 10
-
2021-11-07 21:25
Od robienia kawy są niepalący, a herbaty mi nie robią, bo jej nie piję.
- 9 6
-
2021-11-07 19:55
(1)
A co powiesz o takiej pracownicy która wychodzi na 10 fajek w 8 godzin i się obija? tego nie wziąłeś pod uwagę że takie osoby sa również.
- 10 7
-
2021-11-07 21:28
Takie osoby były z brygady szybko eliminowane.
Palący czy nie to nie było ważne, ale robota musiała być zrobiona. Nikt na drugiego nie pracował.
- 11 1
-
2021-11-07 19:57
Ja sam nie palę, i robię swoją robotę, wszyscy zadowoleni. Patrząc na ekipę już to tak nie wygląda. Jest jedna osoba która pali jak smok, ale jest na tyle ogarnięty, że robi robotę za dwóch, osoby nie palące przede wszystkim młode zamiast papierosów mają smartfony i jak papierosa spalisz 5-10 min tak przesiadywanie na FB YT trwa o wiele dłużej i jakoś tu nikt tego nie widzi :)
- 26 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.