• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcesz zostać pilotem? Linie lotnicze wyszkolą 20 osób bez doświadczenia

Aleksandra Wrona
9 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech. Szkolenie na pilota w Wizz Air Pilot Academy składa się z dwóch etapów i odbywa się w ośrodku szkoleniowym na Węgrzech.

Dwudziestu Polaków dostanie szansę zostania pilotami linii lotniczych Wizz Air. Firma rozpoczęła właśnie program Wizz Air Pilot Academy, w ramach którego planuje szkolić nowych pilotów. W  Gdańsku odbyło się spotkanie organizacyjne, na którym można było poznać szczegóły programu. Zainteresowanie było tak duże, że dla części przybyłych zabrakło miejsc siedzących.



Pierwsza edycja programu Wizz Air Pilot Academy rozpocznie się 18 grudnia, zakłada udział 20 osób i jest dostępna jedynie dla obywateli Polski. Na gdańskich dniach otwartych, które odbyły się w środę, 6 września, w hotelu Qubus, pojawiło się ok. 90 osób. Podobne spotkania odbyły się w Warszawie i Katowicach. Pracownicy firmy Wizz Air przeprowadzili prezentację na temat warunków nowego programu, którego innowacyjność przejawia się tym, że skierowany jest do osób nieposiadających doświadczenia zawodowego. Niestety, przedstawione przez firmę warunki rozczarowały wielu marzących o karierze pilota.

Rekrutacja do programu Wizz Air Pilot Academy odbywa się przez stronę internetową linii lotniczych. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, będą musieli też zdać testy psychologiczne oraz ze znajomości języka angielskiego. Dwadzieścia osób, które pomyślnie przejdzie przez wszystkie etapy rekrutacji będzie mogło rozpocząć naukę w Tréner Kft, centrum szkoleniowym na Węgrzech.

Pierwszy etap szkolenia, kandydaci będą musieli sfinansować sami. Jest to koszt 20 tys. euro. Dopiero po nim i pomyślnym zdaniu egzaminów, następuje część prefinansowana przez linię Wizz Air. Warto dodać, że koszty zakwaterowania i wyżywienia w ośrodku szkoleniowym spoczywają na kandydatach. Część prefinansowana przez linie lotnicze kosztuje 45 tys. euro, na których spłacenie przyszli piloci będą mieli 5 lat pracy w liniach Wizz Air.

  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
  •  Dni otwarte w Wizz Air Pilot Academy
Pomyślne ukończenie szkolenia oraz spełnienie wszystkich warunków i wymagań zapewni szansę otrzymania propozycji pracy w liniach w charakterze pilota stażysty. Piloci stażyści, którzy z powodzeniem ukończą szkolenia: Airline Transition Program, Type Transition Course oraz wewnętrzne szkolenia Wizz Air, będą mogli kontynuować karierę jako pierwsi oficerowie latając samolotami typu Airbus A320 we flocie WIZZ.

- Jest to o tyle korzystne, że 20 tys. euro jest dobrą ceną za uprawienia ATP, bo zrobienie tego samodzielnie to koszt 120-130 tys. złotych, jednak do tego trzeba doliczyć przeniesienie się do Węgier i utrzymanie się tam. Wychodzi na to, że za te same pieniądze można zrobić uprawnienia w Polsce, bez podpisywania pięcioletniej lojalki, a później aplikować do dowolnej linii na świecie. Spodziewałem się zupełnie czego innego - powiedział jeden z uczestników dni otwartych.
Inni uczestnicy ograniczali się do komentarzy typu "to nie na moją kieszeń". Podczas drugiej części spotkania, kiedy można było zadawać pytania dotyczące programu, na sali zostało już ok. 30 osób.

Wizz Air nie jest jedyną linią lotniczą, która szukała nowego personelu w Trójmieście. W poprzednich latach, dni otwarte w Gdańsku przeprowadzały linie Emirates. Wtedy jednak poszukiwano nie pilotów, a personelu pokładowego i naziemnego. Rekrutacja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Praca w liniach lotniczych kusi przede wszystkim dobrymi zarobkami, średnie wynagrodzenie pilota z doświadczeniem w Wizz Air wynosi ok. 37 tys. euro rocznie.

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • Pare lat temu wrocilam z kursu w rajanerze. Bylam juz przed ostatnimi egzaminami gdy zaczely wychodzic cuda typu - oplaty za wydanie karty lotniskowej, za life gaps check, obowiazkowa pralnia przy czym uniformu nie mozesz sam oddac do pralnu tylko ci tydzien do jedynej wskazanej za co mialo byc potracane z pensji, do tego w innych portach przebywajac sami mielismy placic za noclegi itp itd. Dla kamuflazu znizki na... Loty :) w ramach benefitu. Po przeliczeniu ile zostawalo zarobki okazaly sie mizerne. Zrezygnowalam i zadnej lojalki nie podpisalam. Doswiaczenie fajne ale dzialaja na zasadzie utopionych kosztow. Kandydat kupe kasy zainwestuje to kazda ilosc potracen z pensji potem zniesie.

    • 5 1

  • Sami se latajcie, darmozjady. Zdzierać tyle pieniędzy nic nie gwarantując. Podejrzane, że instytucja szkolocą jest

    Kasyno to mniejsi złodzieje.

    • 1 3

  • Żartujecie??:/

    • 2 2

  • (3)

    Zarabiałem na budowie w Irlandii 1200 Euro na tydzień. A nie jestem jakimś tam gejzerem intelektu z niewiadomo jakimi uprawnieniami.

    • 11 1

    • Grunt to chcieć

      Ograniczeniem jest tylko głowa, można z niczego zrobić biznes, ale podstawą są chęci

      • 3 1

    • Moja znajoma w Dublinie będąc kierownikiem zmiany w markowym hotelu ma średnio 900 euro na rękę/tydzień
      Nienaganna aparycja - dwa języki obce - perfekt
      Można?

      • 1 0

    • to nieźle kolego, ja w Irl wyciągałem średnio niecałe 1800 E miesieczne, no czasami troche wiecej i to prawie wszystkie soboty w robocie. Praca w lakierni przemysłowej i samochodowej , nawet jak zostałem superviserem to kasa prawie taka sama, lata 2005-2010, mieścina w co. Offaly, wniosek- na budowie były najlepsze zarobki, szczególnie w Dublinie

      • 0 0

  • niewiedza

    Na calym swiecie placi się za szkołę pilotażu. W. USA jest to ok. 120 tys dolarów.

    • 1 1

  • 37k euro rocznie? Z doświadczeniem?

    Bardzo słabo. Zawsze myślałem że piloci zarabiają więcej. Tyle to juniorzy wyciągają na statku (i nie mówię o specjalistycznych). Do tego jeszcze potrącają koszty szkoleń. O czymś takim w firmach żeglugowych nawet by nie pomyśleli :) Wizz szuka frajerów.

    • 6 1

  • Wizzair - brak miejsca na nogi. To są autobusy jak w dawnym PKS. (3)

    • 1 1

    • Tanie linie zamawiają samoloty na max pasażerów

      A320 zabiera - w zależności od wersji - od 125 do 200 pasażerów
      Wizz ma wersję na 180 pasażerów
      zapomnij o miejscu na nogi

      • 0 0

    • Ktoś Ci każe zabierać nogi?

      • 1 0

    • nogi wystaw za okno

      • 0 0

  • Żadna Łaska (1)

    Co to za szum wielki że Akademia wyszkoli - takich kursów w Stanach i Emiratach jest wiele i bez łaski .Akademia wyszkoli za pieniądze kursantów a potem bedzie miała niewolników na kilka lat do pracy bo trzeba bedzie wszystko zwrócić ....nie liczcie na Wizz wszyscy wiemy jak ta firma funkcjonuje

    • 1 0

    • tak jak olt?

      • 0 0

  • matko kochana kiedys sie kończyło szkoły wyższe

    a teraz się szkoli? to wole nie lecieć z takim pilotem

    • 6 1

  • obejrzyjcie dokument na YT o tzw tanim lataniu

    zobaczycie na czym polega fenomen tej złodziejskiej, nieetycznej firmy ... w skrócie: na maksymalnym wykorzystaniu zasobów ludzkich przy jak najmniejszym nakładzie finansowym firmy.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane