kalkulator

Najczęściej czytane

Ankieta

Jak często bierzesz minimum pięć dni urlopu pod rząd?

wiadomości

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Mundurowe przywileje coraz mniejsze, a co z pensjami?

Cywile mogą mieć za złe mundurowym, że mają takie przywileje. Wielu nie ma jednak świadomości, że gdy pracownicy służb mundurowych przechodzą na wcześniejszą emeryturę, otrzymują zaledwie 40 proc. ostatniej pensji.

fot. Maciej Kosycarz/KFP

Cywile mogą mieć za złe mundurowym, że mają takie przywileje. Wielu nie ma jednak świadomości, że gdy pracownicy służb mundurowych przechodzą na wcześniejszą emeryturę, otrzymują zaledwie 40 proc. ostatniej pensji.

Od kilku miesięcy trwają negocjacje dotyczące reformy emerytur mundurowych. Zmiany systemu nie idą jednak dość daleko. Może zamiast uprzywilejować emerytalnie, lepiej byłoby po prostu więcej płacić?



Pracownicy służb mundurowych:

powinni być objęci powszechnym systemem emerytalnym

43%

powinni mieć prawo do emerytury pomostowej

5%

powinni mieć prawo do wcześniejszej emerytury

22%

powinni mieć cały czas takie same przywileje

30%

łącznie głosów: 575

W listopadzie 2010 roku premier Donald Tusk wespół z ministrem Michałem Boni, zdali sobie sprawę z niewyobrażalnych kosztów wdrożenia służb do powszechnego systemu emerytalnego oraz z faktu niemal pewnego przegrania sprawy praw nabytych przed Trybunałem Konstytucyjnym. W grudniu 2010 roku został wydany oficjalny komunikat informujący o rezygnacji rządu z wdrożenia służb do powszechnego systemu emerytalnego. Jednocześnie zapowiedziana została modernizacja obowiązującego systemu.

- Minimalny staż pracy dla policjantów powinien wynosić 25 lat, a minimalny wiek co najmniej 55 lat zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Poza tym wysokość emerytury powinna być ustalana na takich samych zasadach jak w przypadku emerytur pomostowych (dla maszynistów kolejowych czy hutników), czyli w oparciu o wynagrodzenia w czasie całej kariery zawodowej i przy uwzględnieniu oczekiwanego czasu dalszego trwania życia w momencie przechodzenia na emerytury - stwierdza Jeremi Mordasewicz, ekspert PKPP Lewiatan.

Prawo nie działa wstecz

Wprowadzone zmiany dotyczyć będą funkcjonariuszy, którzy podejmą służbę po 1 stycznia 2012 roku. Minimalny staż służby wymagany do nabycia prawa do emerytury miałby wynosić 20 lat, przy jednoczesnym spełnieniu warunku osiągnięcia minimalnego wieku emerytalnego wynoszącego 50 lat. Funkcjonariusze wstępujący do służby od 1 stycznia 2012 roku uzyskiwaliby po 20 latach świadczenie emerytalne w wysokości 45 proc. podstawy wymiaru, które po każdym kolejnym roku wzrastałoby o 3 proc., aż do osiągnięcia 85 proc. po ok. 33 latach służby. Podstawą wymiaru emerytury byłoby - jak dotychczas - uposażenie na ostatnio zajmowanym stanowisku.

- Nowe zasady będą obowiązywały nowo wstępujących - podkreśla aspirant sztabowy Józef Jerzy Partyka, wiceprzewodniczący NSZZ Policjantów Województwa Pomorskiego. - Funkcjonariusz, który wstąpi do służby w wieku 20 lat, będzie mógł odejść na emeryturę, gdy osiągnie wiek 50 lat (czyli będzie musiał przepracować 15 lat więcej niż do tej pory). Natomiast funkcjonariusz, który wstąpi do służby w wieku 25 lat, będzie mógł odejść na emeryturę w wieku 50 lat, czyli będzie musiał przepracować 10 lat więcej.

Młody mundurowy na emeryturze?

- Nie jestem zwolennikiem tego, aby strażak w wieku 40 lat - w pełni sił - odchodził na emeryturę. Nie powinno się na nią tak wcześnie odchodzić, ale służba nic nam nie daje, nie ma żadnych podwyżek, nie możemy nawet zastrajkować. Nie jesteśmy traktowani poważnie. Nie ma możliwości, aby osobie po czterdziestce nic nie było, a wymagania wobec czynnych strażaków są olbrzymie. Mamy coroczne obligatoryjne badania lekarskie: RTG klatki piersiowej, EKG, spirometrię, okulistę, neurologa, badanie krwi i moczu, laryngologa, co trzy lata badania psychologiczne - mówi pan Michał - strażak, mieszkaniec woj. pomorskiego.

Kiedy nowo wstępujący mundurowy przyjmowany jest do służby, podpisuje kontrakt, że będzie mógł odejść na emeryturę po przepracowaniu 15 lat służby. Jest to niewątpliwie cenny argument dla rozpoczynających pracę. Prawo do przejścia na wcześniejszą emeryturę mają: funkcjonariusze policji, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej.

- Znikoma jest ilość osób, które przechodzą na emeryturę po przepracowaniu 15 lat. Jeśli tak się dzieje, decydują o tym przyczyny zdrowotne. Są to najczęściej osoby na stanowiskach wykonawczych, pracujące w terenie. Statystyki pokazują, że policjanci w woj. pomorskim przechodzą na emeryturę po przepracowaniu 25-26 lat - stwierdza Józef Jerzy Partyka.

Cywile mogą mieć za złe mundurowym, że mają takie przywileje. Wielu z nich nie ma jednak świadomości, że pracownicy służb mundurowych przechodząc na emeryturę otrzymują zaledwie 40 proc. ostatniej pensji. Praca funkcjonariuszy policji, pracowników służb więziennych czy strażaków niesie za sobą codziennie niebezpieczeństwo i narażanie własnego życia.

- Mnóstwo cywilów narzeka na nierówne traktowanie, mają nam mocno za złe, ale nie wiedzą, w jakich warunkach pracujemy, jakie ponosimy ryzyko, dla nas nie ma znaczenia czy jest święto czy weekend. Jeśli coś się stanie naszemu koledze, możemy być w każdej chwili ściągnięci ze służby. Rygor badań, pełna gotowość do służby, a nie dostajemy nic w zamian. Nie jesteśmy mocną siłą, tak jak policja - mówi pan Michał, strażak z woj. pomorskiego.

Będzie kogo rekrutować?

Nabór do służb mundurowych jest niezwykle skomplikowany. Kandydaci mają wysoko postawianą poprzeczkę. Likwidacja przywilejów może spowodować coraz mniejsze zainteresowanie wstąpieniem do służby i w efekcie brak rekrutów.

- Kandydat na strażaka powinien mieć prawo jazdy kat. C, być jednocześnie płetwonurkiem, ratownikiem medycznym, posiadać niezbędne wykształcenie, doświadczenie w pracy OSP. A przy tym zarobki są naprawdę niskie, przez pierwsze trzy lata pracy zarabiamy 1,5 tys. zł i nie możemy wnosić o żadne podwyżki. Warunki pracy są trudne, codziennie ryzykujemy własnym życiem. Jeśli mamy pracować dłużej, to niech chociaż nam sprawiedliwie wyliczą emeryturę - kontynuuje pan Michał.

W przypadku rekrutacji do służb pożarnych w woj. pomorskim z 200 chętnych tylko 60 przechodzi testy sprawności fizycznej i analizę dokumentów. Z 60 wyselekcjonowanych kandydatów 20 proc. nie przechodzi badań psychologicznych.

Kierunek prac rządowych jest słuszny?

- Polski system wynagrodzeń należałoby ujednolicić dla różnych grup zawodowych. Pierwszy krok wykonano decydując się na wprowadzenie emerytury pomostowej, teraz należy skoncentrować się na grupach będących poza powszechnym systemem wynagrodzeń - stwierdza Wojciech Nagel, ekspert ds. pracy i polityki społecznej BCC.

Problemów rynku pracy nie rozwiąże się tylko przez zmiany w systemie emerytalnym. Należy to zrobić poprzez zmiany w systemie polityki wynagrodzeń. Emerytury opłacane są przecież z kieszeni podatników.

Federacja Związków Zawodowych Służb Mundurowych zrzesza: NSZZ Policjantów, NSZZ Funkcjonariuszy Straży Granicznej, NSZZ Funkcjonariuszy i Pracowników Więziennictwa, ZZ Strażaków "Florian" i NSZZ Pracowników Pożarnictwa) oraz Konwent Dziekanów Wojska Polskiego i Krajową Sekcję Pożarnictwa NSZZ "Solidarność".

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 150)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427795 2011-04-07 12:47 wolałbym iśc na emkę po 30 latach ale zarabiac porządnie (5)

a nie tak jak teraz jest grosze na konto każdego pierwszego i co z tego ze po 15 latach pracy mam 40% emerytury

popieram opinię 52 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427798 2011-04-07 12:59 (2)

dokładnie... przyjęło się gadać, że po 15. idą na emeryturę.... a tak naprawdę idzie patologiczny odsetek

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427806 2011-04-07 13:24 Dokładnie (1)

wwo

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3427832 2011-04-07 16:28 ?

Większość?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3427859 2011-04-07 18:50 i tak baranie masz lepiej

od cywilów pracujących w tej samej instytucji co Ty, nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę różnicę w zarobkach takich samych ludzi, robiących to samo biurko w biurko, policjant - 4 tys , cywil... 1.5. Odrobinę samokrytyki!

Obywatel T

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3427895 2011-04-07 21:36 UTRACONE KORZYSCI

a dlaczego nikt nie policzy ile kosztuje wyszkolenie a pozniej po 15 latach utrzymywanie exmundurowego??????

aaaaa

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427796 2011-04-07 12:50 a gdzie opcja w ankiecy: Nie powinno być powszechmego ubezpieczenia, każdy dorosły człowiek, w tym i munurowy, powienin dbać o (3)

samego siebie państwo socjalistyczne jednak traktuje dorosłych ludzi jak półgłówków... nie potrafią zadbać o własną emeryturę - ale za to te same półgłówki wie wiedzą czy wstąpić do UE, wybiorąrzetelnego prezydenta, ministra itp itd

Ja się nie godzę na to żeby mi państwo kradło pieniądze, a jak umrę przez 65 rokiem życia to moja żona i dzieci nie dostaną z tego ani grosza... (poza ofe - które i tak upadnie bo jest przymus inwestowania w obligacje)

MUNDUROWI - stańcie po właściwej stronie jak zrobi się "polski Egipt"

Głosuję na UPR / WiP

popieram opinię 47 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427855 2011-04-07 18:35 (1)

Państwo nic Ci nie kradnie. Dzięki PSE może pożyczać na niziutki procent, a nawet czasem nie musi nic oddawać, jeśli przed 65 rż zakończy obywatel żywot. Dzięki temu mamy niższe zadłużenie za granicą (które byłoby na wyższy procent i oczywiście zawsze musi być spłacone) i więcej pieniędzy jest na drogi, szkoły itp.

bartol

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3427917 2011-04-08 07:17 fajnie - i mozę dostaniesz podwyzkę o 20 zł ;]

zastanawiam się czy to głupota czy zmanipulowanie

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3427937 2011-04-08 22:29 UPR/WIP i J. Korwin-Mikke mają dobry pomysł na Polskę.

Coraz bardziej się do niego przekonuję.

prof.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427797 2011-04-07 12:55 Dlaczego ? (7)

Dlaczego nie wspomnisz o notorycznym przesiadywaniu na zwolnieniach lekarskich i to w 100% płatnych .Jeden wraca ze zwolnienia inny idzie na nie .
Może się mylę ?

ktoś

popieram opinię 46 / nie zgadzam się 40

zgłoś do moderacji opinię 3427836 2011-04-07 16:43 dlatego

ktoś czyli nikt nie zabieraj głosu

zdrowy

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 3427845 2011-04-07 17:09 Dlatego

W każdej pracy państwowej jest więcej zwolnień lekarskich, niż w prywatnych przedsiębiorstwach, nie tylko w policji. Tak cię to boli, że płatne 100% ? A co powiesz, że nocki, niedziele i święta są płatne tak samo jak służba w dzień powszedni w ciągu dnia ? Może w takim razie z tym także należałoby coś zrobić? A nie tylko czepiać się płatnych 100% zwolnień lekarskich. Jak tak cię to boli, to wstąp w niebieskie szeregi, a zobaczysz czy naprawdę jest czego zazdrościć.

kamparii

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3427854 2011-04-07 18:26 Ktoś

To idź do Pracy w Policji i zobacz jak jest wtedy w pełni zrozumiesz zwolnienia Jakbyś się przejechał kilka razy na Trupa lub ktoś by skoczył na Twoich oczach z wysokości przed matka z dzieckiem w wózeczku lub pojechał na zdarzenie drogowe gdzie giną małe dzieci... Ciekawe czy byś tak samo pisał Pozdrawiam

Onn Wie

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427868 2011-04-07 19:49 (1)

Przepracowałem w takim systemie 24 lata ( święta, nocki, sobote, niedziele) nie spotkałem się z choć jednym takim przypadkiem. Podejrzewam, że kolega g*wno wie o specyfice i powiela tylko informacje " znajomy mówił"... zapraszam do służb, sprawdzisz jaki to miód...

kier-69

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3427915 2011-04-08 04:24 Kier-69

Widocznie przyciągam same złe zdarzenia to opisane przypadki z mojego życia..

Onn Wie

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3427924 2011-04-08 11:52 brawo za trafny post,,

znam takiego asa zs straży granicznej co chwila na l-4 i komisjach lekarskich po kase,,, normalnie masakra!!!!

jakoś nie jest napisane że jak słuzbówką zbliża sie emerytura to nagle systematycznie dostają awanse i podwyżki by mieć juz konkret 40% emerytury!!!

a później dalej do innej pracy!!!

czas tu mały egipt zrobić!!!

walonek

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3427945 2011-04-11 11:52

jak ciągle jakiś funkcjonariusz chodzi na zwolnienia lekarskie (np. od psychiatry), to kierownik jednostki wysyła taką osobę do wojewódzkiej komisji lekarskiej, która orzeka o dalszej przydatności ze względu na stan zdrowia i zdolność psychiczną do pełnienia służby w formacji uzbrojonej; orzeczenie negatywne, skutkuje odejściem ze służby;

Paveł

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427799 2011-04-07 13:04 I bardzo dobrze (1)

Wiekszosc z nich nigdy nie powinna zosatc policjantami

poszkodowany

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 32

zgłoś do moderacji opinię 3427853 2011-04-07 17:50 Smutna prawda!

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427800 2011-04-07 13:08 ciagle wszystko zabieraja?gdzie ta kasa (2)

skoro wszystko tna to gdzie te pieniadze sa?
skoro ciagle brakuje na to samo.

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3427811 2011-04-07 13:48 ............am was na $$$, moje szwajcarskie konto aż huczy.

tak tak

grze$ L@to

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3427870 2011-04-07 19:53 przywileje mundurowy to 5-6 milardów zl rocznie masz odpowiedź

przywileje mundurowy to 5-6 milardów zl rocznie masz odpowiedź

Daniel

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427801 2011-04-07 13:11 ie wiedzą, w jakich warunkach pracujemy, jakie ponosimy ryzyko, dla nas nie ma znaczenia czy jest święto czy weekend. Jeśli coś (7)

się stanie naszemu koledze, możemy być w każdej chwili ściągnięci ze służby. Witamy w prawdziwym życiu, nierobie.
Myślisz, że w prywatnej firmie jest cisza, spokój i nic nie trzeba robić?
Ciesz się, że nikt cię z roboty nie wyrzuci jak co co roku bierzesz sobie kilka miesięcy L4, w sektorze prywatnym po powrocie czekało by na ciebie wypowiedzenie od razu.

Oj jak wam tam ciężko, do pracy trzeba chodzić, skandal.

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 54
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427809 2011-04-07 13:39 (1)

przestań obrażać uczciwych, na L4 to chodzą tacy jak Ty którzy przez pomyłkę albo po znajomościach dostali się do służb. Ci co chcieli sami to pracują ciężko i uczciwie.

obiektywny

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3427826 2011-04-07 15:37 na L4 chodzi tylko strefa budżetowa

Ponad 90% zwolnień to ci chorowici pracownicy państwowi.
W sektorze prywatnym jakoś wszyscy zdrowi.

Ale w końcu ile razy w życiu można być chorym ponad miesiąc - w rzeczywistości - nie jako urzędasek strażak na przykład.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427818 2011-04-07 15:01 to idz do policji lub straży (1)

To proszę bardzo zapraszamy do nas do straży proszę złożyć podanie o przyjęcie i przejść egzaminy i będziesz pracował i wtedy przekonasz się jakie tutaj są kokosy, każdy jest mocny w gębie ale nie potrafi wziąć sprawy w swoje ręce, czy ktoś Ci zabroni pracować w mundurówce chyba że jesteś ci.tą i nie przejdziesz egzaminów sprawnościowych (a bez tego to się nie nadasz) to tyle

edek

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3427825 2011-04-07 15:35 ale po co mam iść do czegoś takiego

Nic nie robić i jęczeć, że mi mało.

Popracuj, tak jak ja, w sektorze prywatnym i zobaczymy czy jesteś coś wart.
Tylko trzeba pracować, nie marudzić i obijać się (bo przecież już jestem po testach i jestem elitą) to kasa za pracę też się znajdzie.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427833 2011-04-07 16:35 re: (1)

cywil-półgłówek, taki jedynie ciśnie się komentarz. Ma kompleksy, bo nie ma jaj i charakteru do bycia w służbach, niedowartościowany bo musi pracować w prywatnej firmie. Służbo zasadnicza wróć !

mundurowy

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3427877 2011-04-07 20:09 Uważaj na słowa !!!!

Ja też jastem cywil i nie życzę sobie takich słów : półgłówek .

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3427878 2011-04-07 20:14 zapraszam!

zawsze możesz wstąpić do służby, wyciągać zwłoki, wchodzić do palących się budynków z których nie wiesz czy wyjdziesz, zapraszam. Ja też pracuję za biurkiem i nigdy nie chciałabym wykonywać pracy Strażaka. W całej Europie szanuje się Strażaków, tylko jak zwykle u nas znajdują się tacy, którzy widzą tylko swój czubek nosa......a nierobem może sam jesteś?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427802 2011-04-07 13:11 mundurowi na trójmiasto.pl (2)

A co tu tyle munurowych na trojmiasto.pl ? 26% w ankiecie chce, żeby mieli cały czas te same przywilieje, to chyba nie jest normalne. To chyba jest ta ich praca... przed komuterem byle do emerytury

Lachon

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 33

zgłoś do moderacji opinię 3427805 2011-04-07 13:24 zgodnie ze starą socjalistyczną zasadą - dajcie wszystkim po równo, a tym co rozdają po równo dajcie trochę więcej

Kpt B.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3427875 2011-04-07 20:05 trepy

W Gdyni jest pełno JW i stąd pełno trepów i żon trepów i dzieci trepów

pianka

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427803 2011-04-07 13:19 Pytanie, (2)

- Ile z haseł PO: obniżenie podatków, wzrost wynagrodzeń zostało zrealizowanych?

Odpowiedż

- Wszystkie! Tylko w innej kolejności: Obniżenie wynagrodzeń i wzrost podatków.

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427808 2011-04-07 13:38 (1)

wszystkie partie oszukują tak samo, nie widzę pod tym względem żadnej różnicy. istotne jest jak reaguje na to społeczeństwo. Gdyby władze np Anglii czy Francji rządziłby zapewniając obywatelom taki poziom życia jak w Polsce musiałby chyba przed nimi uciekać a u nas podwyżki, biedę, afery naród przyjmuje z pokorą. Więc jak ma się coś zmienić ???

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3427816 2011-04-07 14:16

Dziwnym trafem jak PiS był u władzy, to zwalano winę na niego. Jak teraz PO jest, to o dziwo "wszystkie takie są", "to naturalne".

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427804 2011-04-07 13:23 40% to po 15latach SŁUŻBY plus dodatek od "przełożonego" (5)

hahaha 40% bez bulu!!!!!

wwo

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427830 2011-04-07 16:17 no tak (1)

"bul" to Ty miałeś z ortografią :)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3427940 2011-04-10 08:06 tak jak prezio

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3427851 2011-04-07 17:27 hahaha

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427926 2011-04-08 13:22 aadc (1)

komorowski pisze komentarze

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3427941 2011-04-10 08:07 dostal o donka obiecany gimnazjalistom jeden laptop

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427807 2011-04-07 13:35 czemu nikt nie mówi o tym, że od 3 lat mają też zamrożone jakiekolwiek (6)

podwyżki w tym i inflacyjne, a teraz jeszcze rządek zatwierdził że do 2014 roku dalej zamrażają. I co na to teraz powiecie etatowcy w firmach z podwyżkami? Może teraz chcecie ponarzekać że oni mają tak dobrze?

obiektywny

popieram opinię 50 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427819 2011-04-07 15:02 pensja bez podatku + dodatki (3)

żyć nie umierać

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 3427834 2011-04-07 16:38 wyjaśnij co masz na myśli, bo nie rozumiem?

?

?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3427838 2011-04-07 16:45 Bez podatku??? (1)

Jak widać wiesz o czym piszesz. Od kiedy oni nie płacą podatku? Bo mi się wydaje że nie płacą ZUS'u, gdyż podlegają pod inny system zaopatrzenia.

nieznany

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3427844 2011-04-07 17:02 młody g...o je i g...o wie.

Ale dezinformacje sieje. I tak to jest z polakami

xy

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3427829 2011-04-07 16:09

Po co rząd ma się tym "chwalić", jest nagonka na mundurowych i służebni pismacy omijają niewygodne dane.

Marek

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3427876 2011-04-07 20:06 obniżki

W prywatnych firmach były obniżki z uwagi na "kryzys", w budżetówce tego raczej się nie stosuje..

pianka

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię