• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marki LPP podbijają Internet

23 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nad sklepami marek LPP ma docelowo pracować ok. 250 osób.

Możesz kupić w Internecie, odebrać w stacjonarnym sklepie i zapłacić jak Ci wygodnie. Wszystkie marki LPP mają swoje sklepy internetowe, a niektóre są częściej odwiedzane niż wszystkie salony razem wzięte. Łatwy dostęp przez smartfona sprawia, że obecnie 60-70 proc. zakupów zaczyna się w sieci. I pokazuje, że nawet młodzieżowe marki należące do LPP to ulubiony cel zakupów nie tylko nastoletnich kobiet, a na wyprzedażach najczęściej kupują... mężczyźni.



LPP prowadzi własne sklepy on-line dla wszystkich marek. Gdy spółka rozpoczynała ten rodzaj działalności, zakładano, że do 2020 roku zyski będą stanowiły 7-8 proc. przychodów firmy. Już teraz wiadomo, że wynik ten może być osiągnięty znacznie wcześniej, w czym pomoże ruszająca, kolejna już fala rekrutacji pracowników do działu IT i e-commerce. Tradycyjna sieć sprzedaży, ale przede wszystkim internetowa, bardzo szybko się bowiem rozwija.

- W listopadzie 2015 roku zespół osób, które je obsługiwały liczył 50 pracowników, dziś jest już trzy razy większy, a w przyszłym roku ma to być ok. 250 osób. Pracę w spółce znajdzie więc kolejnych 100 specjalistów, głównie z branży IT - podkreśla Arkadiusz Wróbel, dyrektor ds. IT w LPP.
10 sesji zdjęciowych jednocześnie, pół miliona zdjęć rocznie

Przy tak dynamicznym rozwoju, konieczne jest wsparcie najnowocześniejszych technologii. Zwłaszcza, że większość klientów dziś "kupuje oczami". Dlatego tak istotne jest profesjonalne i sprawnie działające studio fotograficzne.

- Niedawno kupiliśmy urządzenia do wykonywania zdjęć produktowych oraz najwyższej klasy rozwiązania firmy SyleShoots do materiałów video. Wkrótce będziemy wykorzystywać kamerę, która automatycznie przygotowuje filmy na stronę www - mówi Arkadiusz Ruciński, dyrektor ds. e-commerce z LPP.
O skali działalności najlepiej mówią liczby. W studio o powierzchni ponad 1100 mkw można realizować 10 sesji równocześnie. W ciągu roku w Pruszczu Gdańskim odbywa się ponad 1,7 tys. sesji i powstaje ok. 500 tys. zdjęć.

Wyprzedaże są dla mężczyzn?

Wbrew pozorom, zakupy podczas promocji to wcale nie domena kobiet. Wbrew pozorom, zakupy podczas promocji to wcale nie domena kobiet.
Kto najchętniej kupuje w Internecie? Wbrew obiegowej opinii, wcale nie nastolatki. Z badań LPP wynika, że ze sklepów on-line korzystają przede wszystkim pracujące kobiety. Mężczyźni częściej za to szukają okazji cenowych i robią więcej transakcji w okresach wyprzedaży.

Obecnie już 60-70 proc. zakupów zaczyna się w Internecie, choćby od przejrzenia zdjęć kolekcji. Najlepszym przykładem jest marka Mohito, której sklep internetowy odwiedzany jest przez jeszcze większą liczbę klientów niż licząca obecnie niemal 300 salonów sieć stacjonarna.

Inwestycje w technologie i Internet rzeczy

O tym, że coraz częściej zakupów dokonujemy poprzez smartfony i tablety, wiedzą wszyscy, więc sklepy internetowe projektuje się głównie pod urządzenia mobilne. Ale mało jest firm, które idą dalej. Tymczasem LPP rozwija dedykowaną aplikację mobilną z systemem lojalnościowym dla klientów, która m.in. usprawni procedurę zwrotu i pozwoli na pogłębienie znajomości preferencji klienta.

W przyszłości wprowadzone mają być też tzw. beacony - nadajniki wykorzystujące technologię Bluetooth, których sygnał odbierają aplikacje na smartfonie. Jak to działa? Kiedy przechodzimy w pobliżu sklepu, na smartfonie wyświetla się informacja np. o cenowym rabacie. 

Kolejnym krokiem ma być RFID - technologia, która umożliwia automatyczną i szybką identyfikację obiektu. To może być prawdziwa rewolucja w salonach. Będziemy się w nich czuć jak w sklepie internetowym, który zaproponuje nasz rozmiar, ulubiony kolor i modne dodatki.

Tym wszystkim ma zajmować się wciąż poszerzany zespół specjalistów, który tworzy nowatorskie rozwiązania dla LPP. Widać, że w dzisiejszych czasach firmie modowej coraz bliżej do branży nowoczesnych technologii.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (57) ponad 10 zablokowanych

  • podbijają to może za duże słowo, ale faktycznie są obecni (1)

    tylko co w tym wyjątkowego skoro wszyscy inni tez? LPP po prostu nadrabia zaległości i wchodzi na rynek, który z niezrozumiałych dla mnie powodów wcześniej ignorowało

    • 16 3

    • Marki LPP podbijają Internet

      Np Tallinder.
      A jak tam sprawa podwykonawców i budowy salonów ?
      Czy wewnętrzne śledztwo nadal trwa ?

      • 1 1

  • A czy nie macie już dość tego całego Magento? :) (1)

    • 13 3

    • Praca przy e-commerce wydaje się ciekawa, dużo osób będą potrzebować to może nie tak ciężko się będzie załapać.

      • 2 1

  • Wreszcie Reserved...

    .... ma normalne zdjęcia w sklepie internetowym, bo wcześniej nie chciało się tego oglądać

    • 6 6

  • Proponuje następny artykuł o LPP : Wyzysk pracownika. Jak to ostatnio pisaliście Made in Poland (6)

    • 23 6

    • Wyzysk? W dzisiejszych czasach? (5)

      Nie łatwiej zmienić robotę?

      • 4 7

      • w Bangladeszu w wieku 16 lat to nie takie proste jak w korpo Olivia Business Centre (4)

        • 11 2

        • (3)

          Wiadomo bo w Bangladeszu jedynym pracodawcą jest LPP, nie zapomnij, że to nie oni odpowiadają za wynagrodzenie tamtejszych pracowników szwalni. A skoro rynek kreuje takie zarobki to co zrobisz, w Polsce rynek jest taki, że na kasie w sklepie dobrze też nie zarobisz i za to wszystko obwinisz jedną firmę?

          • 2 6

          • jak pokazało BBC, można wpływać na warunki pracy w Azji w szwalniach- (2)

            podszywało się pod właścicieli marki i negocjowało warunki z właścicielem szwalni.
            Trzeba tylko tam jechać i chcieć działać.

            • 5 2

            • (1)

              A skąd wiesz, które marki negocjują, a które nie, są jakieś dowody na to że w konkretnej szwalni są zarobki w kwocie X, czy to tylko domysły bo kiedyś gdzieś tak było, więc na pewno jest tak wszędzie?

              • 1 4

              • Nie, ten reportaż był kręcony w 2016 i tylko dwie marki chciały negocjować ceny na korzyść szwaczy,

                innym zabrakło odwagi albo przekonała je pazerność.
                BBC odwiedziło kilkadziesiąt fabryk, m.in. w krajach:
                Myanmar (Birma), Bangladesz, Indie.

                Nic nie stoi na przeszkodzie, by LPP negocjowało.

                • 2 0

  • (6)

    Wejście w sprzedaż ecommerce to był dla LPP strzał w dziesiątkę. Każdy ma teraz łatwy dostęp do zakupów w ich salonach. A spółka zwiększa dzięki temu obroty.

    • 4 9

    • (1)

      Kwestia odbioru towaru w salonie rozwiązana jest super. Na pewno skorzystam.

      • 1 2

      • :-) "rozwiązanie" wprowadzone przez inne sieciówki lata temu

        • 3 2

    • Fajnie że polska firma robi zamieszanie...

      ... nie mniejsze niż inne, bardziej znane marki z zagranicy. Oby w przyszłości LPP było postrzegane jakoe lider rynku odzieżowego w całej Europie.

      • 3 3

    • dlaczego dopiero teraz?

      • 3 0

    • Akcjonariusze mogą zacierać ręcę (1)

      obroty LPP powinny iść mocno w górę. Sprzedaż online powinna mocno je podbić.

      • 2 4

      • wszystkie maile od pracowników LPP podpisane w jednym stylu

        • 3 0

  • Sale off do 70% i gimbaza z bezrobotnymi Andżelami w sztucznych rzęsach biegają z komórką w dłoni skanując przestrzeń. W drugiej ręce na stawie łokciowym wielką torba wisząca do kolan i nawet ich ręce nie bolą.

    • 15 2

  • (3)

    Dobrze, przyda się dużo miejsc w pracy w takiej branży, teraz młodzi to często wybierają takie kierunki studiów, więc jest spory popyt na tego rodzaju zatrudnienie.

    • 3 9

    • po kolei głosy pracowników- zmieńcie choć styl wypowiedzi przy zachowaniu pochwalnej treści (1)

      • 8 0

      • To chyba nie pracownicy, tylko agencja PR :) Strasznie dużo o LPP w różnych miejscach, nie tylko na tym portalu, nawet prezes wywiadów udziela, czego chyba nigdy nie było.

        • 6 0

    • Obecnie nie da się ignorować e-commerce, nie wiadomo jak będzie wyglądał procentowy podział sprzedaży stacjonarnej i internetowej za kilkadziesiąt lat, jakby za późno się obudzili to mogliby już nie dać rady wyrobić sobie odpowiedniej pozycji, którą mają w sklepach stacjonarnych, gdzie są widoczni prawie w każdej lokalizacji.

      • 3 2

  • Niby....

    Niby tanie więc łatwo się połakomić, ale jakość najniższa.

    • 10 2

  • HAHAH: Możesz kupić w Internecie, odebrać w stacjonarnym sklepie ... (1)

    Ale nie w czasie wyprzedaży!
    Właśnie wprowadzili taką zmianę.
    Bardzo ładny artykuł z tej okazji :)

    • 8 2

    • Haha ale dostawy za darmo haha

      • 0 5

  • (2)

    LPP pokonuje coraz to nowsze przeszkody w drodze na szczyt w branży odzieżowej. Zasłużyli na to jaka mało kto.

    • 4 16

    • nawet PR trzeba umieć (1)

      • 8 0

      • Umić...

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane