• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czego oczekiwać po pracy w call center?

Agnieszka Śladkowska
27 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Do biura  CCIG dwa razy w tygodniu dostarczane są świeże owoce dla pracowników.
  • Biuro COB. Jeśli pracownicy wyrobią plan to w piątek mogą iść o godz. 13:00 do domu.
  • Najlepsi pracownicy Transcom mogą rozwijać się w zagranicznych biurach firmy dzięki programowi Transboarders.
  • Jeśli praca na tzw. standardowej słuchawce nam nie pasuje, możemy zdecydować się np. na Geoban, w którym całość kontaktu z klientem odbywa się drogą elektroniczną.
  • Za zgodą rodziców w Forsell mogą pracować także osoby nieletnie.
  • W gdańskim biurze TIM mogą wygrywać upominki w ograninzowanych przez firmę konkursach.
  • Biuro w TF SKOK. Każdy pracownik ma biurko i słuchawki tylko do swojej dyspozycji.


Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja o pracownika. Pracodawcy nie mają wyjścia i muszą oferować więcej. Czy taka szansa stoi przed branżą call center w Trójmieście? Kolejne firmy, które otwierają u nas swoje biura systematycznie motywują do podwyższania standardów. Sprawdziliśmy, czego obecnie mogą spodziewać się pracownicy decydujący się na TF SKOK, CCIG, Transcom,TIM, Centrum Obsługi Biznesu albo Forsell.


Czy pracowałe(a)ś kiedyś w call center?


Niekorzystny wizerunek call center wyjątkowo utrwalił się w społecznej świadomości. Słyszymy "call center", myślimy: praca bez przerw, niskie wynagrodzenia, umowa o dzieło i wieczna rotacja, a do tego wszystkiego mordercze tempo. Pojawia się jednak realna szansa, że branżę call center uda się odczarować. Jak? Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja w walce o te same zasoby, zasoby pracowników.

Nie można wrzucać wszystkich call center do tego samego worka. Każde z nich rządzi się swoimi standardami, ma innych odbiorców i innych szuka pracowników. Warto wiedzieć, na co możemy liczyć i czego pracodawca będzie oczekiwał od nas.

Pierwszym istotnym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest poszukiwany profil kandydata. Jakich cech i kompetencji szuka pracodawca, czy wymagana jest znajomość języka obcego, czy wręcz przeciwnie - firma prowadzi tylko polskie projekty. Firmy mają też swoje preferencje dotyczące zatrudniania studentów i osób, które naukę mają już dawno za sobą.


Kolejnym punktem, który warto wziąć pod uwagę szukając zatrudnienia w call center jest forma umowy. Najczęściej firmy szukające pracowników na krótsze projekty z elastycznym grafikiem pracy będą decydowały się na umowę zlecenie, natomiast te, którym zależy na stałej, mało zmieniającej się kadrze, na umowę o pracę.


Dużą zaletą dla osób, które jeszcze studiują lub chcą połączyć pracę z innymi obowiązkami jest elastyczne dopasowanie wymiaru etatu i duża rozpiętość godzinowa, w której mogą wykonywać pracę. Jednak jeśli oczekujemy pracy na 8 godzin bez weekendów możemy być takim systemem bardzo rozczarowani. Jeśli więc wiemy, że interesuje nas konkretne rozwiązanie, sprawdźmy, w której firmie możemy je uzyskać.


Decydując się na pracę, w której kluczowy jest kontakt z klientem, musimy dokonać jeszcze jednego wyboru. Czy zależy nam raczej na obsłudze klienta, czy wręcz przeciwnie, mamy potencjał i chcemy się sprawdzić w bardziej dochodowej sprzedaży.


To, co w branży call center jest zaskakujące to zmowa milczenia dotycząca wynagrodzeń. Firmy mówią o nich niechętnie nie tylko nam, stawki nie pojawiają się często w ogłoszeniach, a nawet na pierwszych spotkaniach z kandydatami.
Ile można wytrzymać pracując "na słuchawce"?
- Do niedawna w branży pokutował mit o 2-letnim okresie wypalenia zawodowego wśród pracowników call center, co z kolei miało skutkować ogromnymi wskaźnikami rotacji lub znacznym spadkiem wydajności, ale można sobie z tym mądrze radzić - mówi Piotr Zakrzewski z TF SKOK.
- Przede wszystkim możemy dbać o atmosferę i terminowe wynagrodzenia i w taki sposób starać się związać ze sobą na dłużej pracowników - mówi Anna Kucharska z COB.
Przydatne jest także wyznaczenie ścieżki rozwoju, która pokazuje pracownikowi, że jego starania mogą zostać docenione wyższym wynagrodzeniem i bardziej odpowiedzialnym stanowiskiem.
- W TF SKOK w Departamencie Usług Biznesowych np. kadra zarządzająca niższego i średniego szczebla rekrutowana jest jedynie z pracowników call center, dzięki czemu posiada ogromną wiedzę na temat usług, produktów i specyfiki pracy - opowiada Zakrzewski.

W zmniejszonej rotacji pomaga też słuchanie swoich pracowników i poznawanie ich potrzeb. Np. CCIG zdecydowało się wprowadzić wypłaty tygodniowe, ponieważ taka forma była najwygodniejsza dla wielu zatrudnionych studentów.

Nikt nie ukrywa, że w branży call center widać rosnącą rywalizację o najlepszych pracowników. Choć z jednej strony firmy, którym zależy na jakości, starają się wspólnie odczarować negatywny obraz telefonicznej sprzedaży/obsługi klienta, z drugiej decydują się na "zmowę milczenia" dotyczącą stawek wynagrodzeń. Zmiana tego podejścia na pewno wyszłaby wszystkim na dobre.

Miejsca

Opinie (170) ponad 20 zablokowanych

  • (9)

    Mizernej pensji.

    • 118 3

    • Czego oczekiwać? Utraty zdrowia psyczinczego i fizycznego

      No i jak jak jesteś czasem dobrym pieskiem, to od czasu do czasu rzucą Ci kość.

      • 67 0

    • wycisniecia jak cytryne, a kiedy psycha sie posypie wyrzucenia z roboty. ot tyle w temacie.

      • 64 0

    • do tego braku rozwoju (bo nauczyć się tam można tylko nowych regułek zachwalających kredyt czy proszek do prania), normalnych relacji z przelozonym (bo z wlasnego doswiadczenia wiem, poganiacze na infolinii zaraz po awansie z odbieracza, by sie szybko wykazac i utwierdzic wyzszych stopniem, ze nadaja sei na to stanowisko, sa w stanie wyrzadzic dawnym kolegom najgorsze swinstwa)
      a jakby tego bylo malo, kiedy chcesz sie wyrwac z tego guana to potencjalny pracodawca moze stwierdzic, ze brak ci ambicji, bo za dlugo tam siedziales. chociaz sam wiem, ze czasem nie ma wyboru, bo innej pracy nie ma a kasa potrzebna, to trzeba z tym cc uwazac, by nie przedawkowac;)

      • 41 0

    • Uwaga

      Jest to artykul sponsorowany przez nowego gracza na rynku pomorskim w branzy call center. Nikt sie nie dorobil na tego typie pracy.
      szkoda zdrowia!!!

      • 60 5

    • Czego się można spodziewać po pracy w cc

      - marnych groszy
      - ciągłego stresu
      - umowy śmieciowej
      - stałego mobbingu z obu stron słuchawki
      - nieprofesjonalnego przeszkolenia

      • 27 1

    • g... prawda (2)

      mozna zarobić dobre pieniądze (windykacja, sprzedaż), trzeba byc dobrym i mieć wyniki to wyrobisz 3-5 tys

      • 5 18

      • hehe, chyba 3-5 zl na godzine (1)

        • 18 3

        • no właśnie chyba...
          nie wiesz to nie pisz

          • 3 5

    • Pensja

      Ja całkiem niezle zarabiam w CC- po 3 tys na miesiac mam, bez wekendów

      • 0 0

  • pracuje sluchawce w call center od dwoch miesiecy (11)

    Zaczynalam od zera a juz kupuje 3 pokojowe mieszkanie i nowego Passata z salonu

    • 74 117

    • Zhańbienia swojej osoby.

      • 25 1

    • Phii ja zaczynałem w markecie od zera

      Ale nastawiłem sie na awans i objąłem planem sukcesji. Teraz jestem menagierem i kupuje mercedesa oraz wille.

      • 42 3

    • Majko,

      W call center dowcip Ci się wyostrzył !!!!!

      • 53 0

    • poznałaś przez tel jakiegoś bogatego pana?

      • 36 1

    • sopocianin

      a ja ide sobie kupic fajki,a co stać mnie

      • 29 1

    • Pijesz- nie pisz.... prowokacja :) Powinnaś się podpisać- Dżeskika dla efektu...

      • 10 0

    • Znowu ci gimazjaliści na wakacjach...

      • 6 1

    • Ale podpucha :-)

      Po 2 miesiacach kupujesz mieszkanie i passata :-) to niedługo kupisz sobie rakietę i polecisz na księżyc ! Ale Ci w call center Zrobili pranie mózgu M uciekaj Do tesco na kasę bedziesz miała kontakt normalny z ludzmi :-)

      • 14 0

    • rozumiem że passata CC?

      bo jak nie - to słabo

      • 6 0

    • Nie do wiary...

      Czy Pani pisząc te bzdury była trzeźwa ? Proszę się nie ośmieszać !

      • 1 0

    • xyz

      Takie to nie tutaj. Kochana w życiu nie przyznam racji. To bajki

      • 0 0

  • Zrobienia z siebie śmiecia.

    • 72 7

  • gruszki na wierzbie... (3)

    płace są marne bo innej pracy niż w call center praktycznie nie ma, można zmienić jedne słuchawki na inne ale kasa zostaje ta sama..
    I jeszcze zatrudnienie przez agencje pracy tymczasowej, no po prostu praca marzenie...

    • 94 2

    • (2)

      jedz do angli na zmywak szorowac gary po czarnuchach. Praca marzeń...

      • 2 9

      • przykre, ze nie widzisz dla siebie innej alternatywy

        • 2 1

      • gamon

        Wole zmywac gary w uk za 6000pln ,niz cc za 1000pln.

        • 4 0

  • Żałosne korporacje wykorzystujące (4)

    pracowników, traktują ich jak śmieci, zarobki to max 2000 brutto, do tego jeszcze nękają obywateli jakimiś badziewnymi produktami i najczęściej dają się nabrać ludzie starsi bo nawiną im makaron na uszy z czego cieszy się kierownik grupy. Ludzie po takiej pracy wychodzą z wypranym korpomózgiem i już nigdy nie będą normalni sami zaczynają traktować innych jak śmieci.

    • 128 4

    • A wiecie co jest w tym wszystkim najśmieszniejsze? Czarno na białym jest rozpisany czas pracy itp. wraz z rodzajami umowy i nikt, jak widzę, nie interesuje się tym, że pracodawca nie może zatrudniać na podstawie umowy cywilnoprawnej (zlecenia) w momencie, gdy charakter pracy ma znamiona pracy stałej, która powinna być zawarta na podstawie umowy o pracę. Po prostu łamią prawo i jeszcze się do tego przyznają jakby nigdy nic. I niech mi ktoś powie, że nie jest to kraj równych i równiejszych. Paranoja.

      • 11 0

    • (1)

      Pracowalem dla ofe i tam tez bylo pranie mozgow do tego stopnia,ze gdzie nie bylem ze znajomymi to staralem sie sprowadzic rozmowe na temat ofe.Zrezygnowalem bo to chore bylo.Nigdy wiecej takiej roboty.

      • 8 0

      • PaTyś

        Ja też zrezygnowałam, bo nie dałam sobie wyprać mózgu.

        • 1 0

    • Kłamstwo

      Nie zgadzam się z tym. Pracuje w CC i mam 3 tys i nie gadam

      • 0 0

  • Wysokich zarobkow hahaha

    • 52 1

  • Na pewno nie można oczekiwać godnego wynagrodzenia (1)

    Ale w Polsce, dotyczy to nie tylko "kol senster"

    • 59 4

    • Ale za to terminowo :)

      "Przede wszystkim możemy dbać o atmosferę i terminowe wynagrodzenia". Widać, że terminowe wynagrodzenia pracodawcy zaczynają traktować jako coś ponad standard.

      • 25 0

  • (7)

    Szanuję ich pracę, wiem, że nie jest łatwa, ale drażnią mnie ci nagabywacze na ubezpieczenia, produkty kuchenne i inne. Skąd oni w ogóle mają mój numer telefonu?! Niektórzy są strasznie niekulturalni.

    • 98 2

    • (4)

      denerwuje mnie, kiedy ktos do mnie dzwoni i recytuje regulki z kartki. probuje naciagac na kredyt, choc sam o nim wie tylko tyle, ile napisali mu na kartke. nie lubie kiedy ktos bezczelnie ignoruje uprzejme prosby o rozlaczenie sie i nie dzwonienie do mnie wiecej. dlatego zaraz po tym jak sie ze mna lacza prosze ich by sie rozlaczyli, bo nie wyrazam zgody na nagrywanie rozmow!

      • 35 2

      • (3)

        To po co odbiera pan nieznane numery, przypuszczam ,że odbiera pan ze stacjonarnego aparatu i to bez identyfikacji numeru dzwoniacego.

        • 1 36

        • (1)

          obbieram polaczenia z numerow, ktorych nie znam, bo ktos moglby chciec sie ze mna skontaktowac w waznej sprawie: kontrahent, ktos z bliskich z telefonu innej osoby itd. Wystarczy troche wyobrazni, powodow jest wiele.

          • 46 2

          • Jak pan prowadzi biznes, to powinien pan być twardszy i od razu odkładać słuchawkę, mieczaka od razu zadziobia i tyle.

            • 2 23

        • A co Cię to obchodzi?? Jego telefon, to sobie może odbierać od kogo mu się żywnie podoba!

          • 20 0

    • Niestety sam go wręczyłeś.

      • 1 1

    • Wg mnie najgorsi są klienci, którzy wyzywają się na konsultancie, bo nic im w życiu nie wyszło....

      • 0 0

  • Pytanie dziwne

    Jak można oczekiwać czegoś w miejscu gdzie nie ma nic poza poniżeniem godności pracownika ?

    • 74 5

  • czego oczekiwać ? (2)

    słyszeliście rozmowe - tankowanie za 7 groszy ? w 99% to będą rozmowy na identycznym poziomie. Wiem ponieważ robilem w CC

    • 35 3

    • Badyński, bydlaku pier****

      Wyjątkowo inteligentny był ten chłop z CC, dobra rozmowa, pojechał z burakiem co chciał nalać za sześć dych na Kierfurze.

      • 1 8

    • w takim przypadku każdy konsultant ma prawo się rozłączyć i burak będzie dzwonił dopóki się nie odchami. Na firmę może sobie bluzgać ile chce, ale nikt nie ma prawa obrażać personalnie konsultanta.

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pracodawcy w Trójmieście

Forum

Najczęściej czytane